ik vraag me af of het mogelijk is om verschillende WindowManagers te draaien onder 1 useraccount, bijv.. startx kde of startx icewm, ik wil namelijk af en toe een wat "lichtere" windowmanager draaien als ik ga gamen en gewoon "KDE" als ik gewoon met m'n browser e.d werk...
Verwijderd
xdm of gdm ofzo installeren, dan kun je bij het inloggen daarmee gewoon kiezen welke wm je wilt gebruiken.
Verwijderd
Als je wil gamen zonder wm kan dat ook.
Vanaf de commandline:
Vanaf de commandline:
code:
1
| exec xinit /dir/dir/xapp |
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 17:50 ]
ok thanks, ben er inmiddels achter:
xdm = X Display Manager
gdm = Gnome Display Manager
welke moet ik nou hebben, ik heb GDM op freshmeat.net gevonden maar XDM kan ik nergens vinden?!
xdm = X Display Manager
gdm = Gnome Display Manager
welke moet ik nou hebben, ik heb GDM op freshmeat.net gevonden maar XDM kan ik nergens vinden?!
je mag kiezen!
je hebt ook nog kdm.
hint: jij wilt in principe gdm, tenzij je alleen kde gebruikt, en helemaal niets van gnome geinstalleerd hebt, in dat geval wil je kdm.
je hebt ook nog kdm.
hint: jij wilt in principe gdm, tenzij je alleen kde gebruikt, en helemaal niets van gnome geinstalleerd hebt, in dat geval wil je kdm.
It sounds like it could be either bad hardware or software
Zoals anderen al zeiden, gdm, kdm, of mdkkdm zitten al bij de distro, daarvoor hoef je niks van freshmeat te halen. Via het mandrake configuratiecentrum (Systeem, displaybeheer) kun je instellen welke je wilt. Mocht het nog niet geinstalleerd zijn kun je dat via urpmi doen (commandline) of via Softwarebeheer.
Pagina: 1