Toon posts:

[BTC 1008] vage problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik eb een btc1008 maar heb altijd problemen met dit apparaat.
De ene keer krijgt hij bij het schrijven met nero de buffer niet vol de andere keer krijgt hij de buffer wel vol maar doet hij inplaats van +/- 14 min, 2uur over een dvd. En soms bij het rippen met shrink zegt de computer dat hij een i/o probleem heeft en niet met de brander kan communiceren.

Wat heb ik al geprobeerd:
- nieuwe firmware
- op master, slave en cable select gezet
- van ide verwisseld (pri ->sec en visa versa)
- schone win install

niets van dit alles mag baten. Hij loopt mischien een week goed en dan begint het verhaal opnieuw. Ik heb verschillende media's geprobeerd maar daar trekt hij zich nix van aan.

Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Een klein subtiel schopje. Omdat ik nu wel heel veel onderzetters begin te krijgen.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Wat zijn je overige system specs?

Misschien kan je cpu ofzow het niet aan, maar daar kunnen we alleen over oordelen als we de overige specs hebben :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
sorry vergeten te zeggen.

specs:

a7n8x deluxe met amd2600+
twinmos 512 mb geheugen
radeon 9800pro
maxtor sata 80 gig

Ook de voeding is goed zit weinig verschil in de lijnen van 5 en 12 volt

• domi235

domi235

Magic!

Hm zou toch goed moeten zitten, hebje de mogelijkheid om de brander in een andere pc te testen?

//Edit: I/O Probleem... Is de brander niet stuk? Eens gevallen / Hard gestuiterd ofzow :9 ?

[ Voor 34% gewijzigd door domi235 op 15-06-2004 08:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope. Heb em al eens weggebracht. En toen heb ik er bij gestaan toen ze em testen. En wat denkje...? Als een trein. Het is ook niet dat hij het altijd foutmeldingen geeft. Heb het idee dat de puter te warm word. Wanneer hij een lange tijd aan staat lijkt het dat ik er meer last van heb dan anders. Maar misschien ligt dat wel aan mij. Want mijn case temp is rond de 22 graden dus niet echt tropisch. Zou het de northbridge kunnen zijn want het schijnt dat die wel eens erg warm kunnen worden op een a7n8x.

Voel je dat dan niet? Nog niet eerder aan gedacht.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:39
Even een paar aandachtspuntjes voor je probleem: Staat Udma wel goed ingesteld? Heb je de juiste chipsetdrivers voor je mainboard geïnstalleerd? Heb je de meest recente versie van je brandprogramma (drivecompatibiliteit) ? Als het nu nog niet wil sluit ik me bij de vorige spreker aan en moet je het hardware-matig (in de drive zelf) gaan zoeken.....

edit:
gelijktijdig reageren heerst

[ Voor 7% gewijzigd door Ethefox op 15-06-2004 08:47 ]

• domi235

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 08:46:
nope. Heb em al eens weggebracht. En toen heb ik er bij gestaan toen ze em testen. En wat denkje...? Als een trein. Het is ook niet dat hij het altijd foutmeldingen geeft. Heb het idee dat de puter te warm word. Wanneer hij een lange tijd aan staat lijkt het dat ik er meer last van heb dan anders. Maar misschien ligt dat wel aan mij. Want mijn case temp is rond de 22 graden dus niet echt tropisch. Zou het de northbridge kunnen zijn want het schijnt dat die wel eens erg warm kunnen worden op een a7n8x.

Voel je dat dan niet? Nog niet eerder aan gedacht.
Hm het branden van 1 of meerdere dvdtjes achter mekaar is met mijn a7n8x ook geen probleem, ik gebruik gewoon de laatste stabiele drivers van www.nvidia.com

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
start --> control panel (configuratiescherm) --> system --> hardware --> apparaatbeheer --> IDE ATA/ATAPI contollers -->(ga er vanuit dat je je dvd brander op ide 2 hebt zitten) --> Secundair IDE Kanaal --> Geavanceerde instellingen --> beide op DMA indien beschikbaar zetten.

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
@ dominator
Nieuwe drivers. Wie bedenkt dat :? (ik dus niet ga ik als ik thuis kom gelijk proberen schaam mij diep :o ) laatste stabiele drivers ik neem aan gewoon de nieuwste lijkt mij dat die wel stabiel zijn
Heb jij ook een BTC brander dan??

@ mistermaniac
Het verhaal van jou had ik al gechecked dat staat dus goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 09:12 ]

• domi235

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 09:08:
@ dominator
Nieuwe drivers. Wie bedenkt dat :? (ik dus niet ga ik als ik thuis kom gelijk proberen schaam mij diep :o ) laatste stabiele drivers ik neem aan gewoon de nieuwste lijkt mij dat die wel stabiel zijn
Heb jij ook een BTC brander dan??
Neej ik heb een NEC Brander, maar probeer maar eens de laatste drivers :+

Laatste drivers: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp (Beta drivers zijn hier niet te vinden, maar zou ik ook niet aanraden :) )

Verwijderd

Topicstarter
@dominator

De nieuwe nvidia drivers er op werkt ook niet. Denk gewoon dat i kapot is. Maat van mij heeft de zelfde brander en heeft geen problemen er mee. En ik alleen maar. Vanmiddag maar naar norrod toe kijken of ze daar weer kunnen helpen met hun fantastische service.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus naar norrod geweest. Heb nu een nieuwe brander. En de problemen zijn verdwenen. Lag dus gewoon aan de brander. DOA.
Pagina: 1