Toon posts:

TBird 1100 koeling probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Thunderbird 1100 :) op een Abit KT7 plank. Deze processor koel ik met een Coolermaster DP5-6H51. Die moet 't vol kunnen houden tot 1,2 Ghz. Maar na een tijdje spellen spelen loopt de pc vast. Reset is de enige uitweg. :'(

Als ik dan in de BIOS kijk, zie ik dat de temp. 53 graden is.
Waarschijnlijk is het nog hoger geweest tijdens het spelen/vastlopen.

Kan ik het probleem verhelpen door een extra koeler in de kast aan de achterkant te zetten? Er kan ook nog een fan in de voorkant van de kast. En moet die fan nu afzuigen of blazen?

Alvast bedankt voor je hulp,

Jeroen.

Verwijderd

Meestal kan je computer niet vastlopen door die tempatuur die jij aangeeft, je moet eens motherboard monitor installeren en dan een cpu stress programma draaien (prime95, cpustabilitytest, etc) en eens kijken na een half uur wat je temperatuur van je processor aangeeft het beste is tussen de 40-45 C of lager. Als je temperatuur hoger is en de kast temperatuur ook hoog is > 30 C dan kun je is proberen wat fans in je kast te plaatsen waardoor je koeling van je cpu ook beter wordt. Ook smeren sommige mensen ook kiloŽs koelpasta tussen de processor en dat is ook slecht voor goede koeling, probeer eens een dun laagje aan te brengen op de core zodat je net de opdruk erdoorheen kan lezen !!, scheelt meestal ook een graad of 5.

Dennis

(Een fan voorin de kast moet lucht aanzuigen, en achterin de kast een fan voor naar buiten blazen van warme lucht)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik zal eens zo'n programma proberen. Maar hij zou dus goed moeten kunnen werken op 53 graden...

Verwijderd

Hij moet werken op 55 C, maar er beginnen toch echt problemen te komen bij 65 C.

Dus een keer goed checken met zoŽn progje hoe warm die stressed word :)

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
wat voor 3D kaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
3Dfx Voodoo 3000 AGP

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Mijn Duron heeft zelfs nog op 68 graden gelopen op hoogste voltage en koe. Had toen nog een brakke standaard koeler. Inbranden, maar hij liep niet vast. Kon gewoon UT spelen

Verwijderd

ja ik kweekte ook + koe + brakke coolermatser +duron700@935
60 C daarna lekker een super orb :7
Pagina: 1