Toon posts:

[laptops] Op zoek naar bepaalde eigenschappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek, maar heb helaas nog niet gevonden, een laptop met de volgende eigenschappen:

- Intel Centrino platform (Pentium-M cpu 1.4ghz of meer)
- 14inch TFT scherm 1024*768 (van GOEDE kwaliteit, met brede kijkhoek en goed contrast/helderheid, een 15inch vind ik te groot)
- Radeon 9000 of Radeon 9200 videokaartje, of zelfs een Intel Extreme graphics is ook al goed
- Licht gewicht (rond de 2.5kg, of minder)

De enige laptops met ongeveer de bovenstaande specs die ik heb gevonden zijn de IBM Thinkpad T-reeks, maar die zijn ver boven mijn budget (en dan bedoel ik zo'n 1000 € teveel :p).
Een andere laptop die ook in aanmerking kwam, was de Asus m2400n, maar die is helaas uit productie (in enkele winkels is hij nog te krijgen, maar dan slechts met een Celeron...).
Wie oh wie wijst me in de goeie richting?
Hetgene wat ik heel belangrijk vind is de beeldkwaliteit van het scherm, en het gewicht (hij moet echt wel draagbaar zijn dus, daarom een 14inch ipv 15inch tft).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 17:21 . Reden: typos ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als 12.1 inch ook goed is: klik

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 14-06-2004 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die diabloo reeks van de laptopper heb ik al eens bekeken, maar ja, wat heb je dan?
Wat voor kwaliteit van scherm zal zo'n dingetje hebben?
Aangezien Diabloo geen bekend merk is ofzo.
Het komt waarschijnlijk van dezelfde fabriek als Asus of Acer, aangezien bijna alle notebooks door dezelfde Taiwanese bedrijven gemaakt worden dacht ik?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:11
Sony Vaio Z1, valt ook binnen je eisen. 14" scherm, 2,15 kilo

Dan heb je nog de Asus M6000 reeks geloof ik, wel 15" scherm, maar weegt maar 2,6 kilo. Wel goedkoper als de Vaio Z1.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, want die Vaio laptops zijn, net zoals de Thinkpads, enorm duur :( Ik wil graag een leuke laptop maar ik heb er wel geen 2000+ euro voor over :)
Ik was ook de Dell Inspiron 510m aan het overwegen, maar wat me eigenlijk tegenhoudt is dat je zo'n Dell laptop nooit van te voren kan zien? In het echt bedoel ik dan.
Als je een Dell laptop koopt, krijgt je hem voor de allereerste keer in handen, als je hem al gekocht hebt. Je kans wel fototjes bekijken enzo, maar ik had toch graag eens de laptop in levende lijve gezien & getest eer ik zo'n (best wel duur) apparaat koop :Y)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 21:12 ]

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01 13:42
Zelf heb ik de Asus M3700n. Ook bij de laptopper gehaald.
Met een 14.1" scherm, max 1400x1050. Centrino 1.6Ghz. Wèl een Intel grafische kaart :'(
Dit machientje bevalt best. Gekocht in november 2003.
Bij de laptopper zie ik 'm niet meer. Vraag me af wat dan het nieuwe 14 inch model van Asus is. Misschien is de M5200 wat voor je (12").

PS: de M3700 was de opvolger van de M2400

[ Voor 15% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 14-06-2004 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja Myrdinn dat is best wel raar met het 14inch model van Asus, die zijn namelijk overal verdwenen. Vroeger had je de 2400 en 3700 zoals jij er een hebt, maar die zijn nergens meer te krijgen, enkel nog een m6000 reeks en de 12inch modelletjes (maar 12inch vind ik weer net iets te klein :p ik heb ooit een Gateway 200STM gehad met 12inch scherm, en dat vond ik toch niet prettig werken).

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01 13:42
De M6000 is er wel als 14"
Maar niet in Nederland... misschien komen ze pas als ze alle modellen van de 3700 kwijt zijn.

De 3700 is idd inmiddels compleet uit de pricewatch verdwenen. Van de 6000 alleen 15" modellen...

Op de asus site (uk.asus.com) staat de M3 nog wel vermeld, en ook een de M6 met de opties 15.4widescreen, 15.1 en 14.1
Maar bij Asus werken ze niet zo hard aan hun sites...

Misschien gewoon informeren naar de 14.1 modellen

[ Voor 68% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 14-06-2004 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft Dell nergens een toonzaal waar je hun laptops eens kan komen uittesten? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 20:59:
Ja die diabloo reeks van de laptopper heb ik al eens bekeken, maar ja, wat heb je dan?
Wat voor kwaliteit van scherm zal zo'n dingetje hebben?
Aangezien Diabloo geen bekend merk is ofzo.
Het komt waarschijnlijk van dezelfde fabriek als Asus of Acer, aangezien bijna alle notebooks door dezelfde Taiwanese bedrijven gemaakt worden dacht ik?
Die barebones zijn van Aopen :)

De Diabloo V3000 bijvoorbeeld is een andere naam voor de 1557g van Aopen :)
Pagina: 1