Toon posts:

1 crt, 1 tft, op 1 videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb misschien en beetje een stomme vraag, maar het lukt mij niet om 2 monitoren op mijn videokaart aan te sluiten. Ik heb een G-force FX 5800 met 1 DVI uitgang en 1 AGP uitang. Het TFT scherm heb ik natuurlijk op de dvi aangesloten zitten en het crt op de agp uitgang.

Als ik de computer opnieuw opstart komt alleen het tft scherm in windows. Het andere beeldscherm schakelt zichzelf uit nadat windows geladen is. Ik heb beide schermen apart aangesloten en dat werkt prima. Herkent de PC de CRT monitor niet? of zit het hem in de instellingen?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In windows gebruikt hij de Windows drivers. Daarin staat misschien dat je maar 1 scherm wilt gebruiken. Dit kun je instellen door met de rechtermuisknop op je achtergrond te klikken, en daar naar eigenschappen te gaan even even te zoeken.

edit: :wHoi Atlas

[ Voor 17% gewijzigd door GlowMouse op 14-06-2004 17:04 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

RMB > Eigenschappen > setting > extend desktop to this monitor.

En kijk ook es naar het programma Ultramon :)

Edit:
* Atlas glowmouse schoppuh doet. Dat was mijn plaats :+

[ Voor 37% gewijzigd door Atlas op 14-06-2004 17:06 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Atlas schreef op 14 juni 2004 @ 17:01:
RMB > Eigenschappen > setting > extend desktop to this monitor.

En kijk ook es naar het programma Ultramon :)
En anders moet de TS er voor kiezen om het beeld te klonen, of kiezen voor een 2e desktop... ;)

Maar welk OS gebruik je? Zo te horen gebruik je een Windows 2000 of hoger... Had ik op me stage ook een keer gehad, wat de oplossing was weet ik alleen niet meer O+

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Microsoft Windows Xp 64-bits

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 08:48
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 17:00:
.. 1 DVI uitgang en 1 AGP uitang...
AGP is de Accelerated Graphics Port, ofwel de gleuf op het moederbord waar je de kaart zelf insteekt. Je zal de analoge VGA connector bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat niet. Mijn videokaart is aangesloten om een AGP 8x poort op het mobo.
Op de videokaart zitten 3 uitgangen nl. DVI, AGP en TV-Out. De DVI is half digitaal en half anoloog. De AGP is volledig anoloog.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
die aansluiting die jij bedoelt is D-Sub (15pins toch :?), je kan onmogelijk een AGP poort op je videokaart hebben...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ow, jij zal het weten ja |:( edit: niet op reply boven me, maar op TS

Maargoed, probeer idd eens de oplossingen die aangedragen zijn? is dat al gelukt?

[ Voor 15% gewijzigd door Bertus op 14-06-2004 17:32 ]

Heeft ook een computer!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 17:28:
Op de videokaart zitten 3 uitgangen nl. DVI, AGP en TV-Out. De DVI is half digitaal en half anoloog. De AGP is volledig anoloog.
Op je videokaart zitten 3 aanslutiting: DVI, TV-out en 15 pins SUBD.
AGP zit op je moederbord. Dat is die bruine sleuf waarin ej je videokaart stopt ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 17:28:
Neem nou maar van ons aan dat het een VGA-aansluiting is, en dat de AGP alleen maar op je moederbord zit :) Heb je de standaard-drivers van je videokaart geinstalleerd? Deze zouden namelijk meerdere monitoren moeten ondersteunen...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 17:28:
3 uitgangen nl. DVI, AGP en TV-Out. quote]

Mijn edit knopje is weg ;(

De AGP uitgang is natuurlijk de VGA uitgang

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Een AGP uitgang? Onmogelijk. Je zult waarschijnlijk 3 uitgangen hebben en dan VGA (D-Sub), DVI en TV-Out. AGP is GEEN uitgang, maar een bus op het moederbord.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de standaard drivers geinstaleerd die bij de videokaart werden geleverd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is HOOGST basic. Commsneaky, ga de FAQ van dit subforum en de GoT Huisregels eens lezen, want alles wat je vraagt (inclusief waar de edit knop te vinden is :o ) is met werkelijk minimale inspanning van jouw kant te vinden....

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Zie je onder Eigenschappen voor Beeldscherm wel twee beeldschermpictogrammen (genummerd 1 en 2)? Nummer twee is vast greyed out (fig. 1). Klik op pictogram nummer 2 en vink de optie Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor aan (fig. 2), OK en klaaro, scherm nummer 2 geeft ook beeld :) (daarna wel ff resolutie e.d. instellen)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/dh1.gif
Fig. 1

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/dh2.gif
Fig. 2

Dicht wegens best wel simpel eigenlijk ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.