[W2K] Problemen met de default settings van netwerkprinters

Pagina: 1
Acties:

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 15:16
Situatieschets:

=> bedrijf die in overgangsfase naar migratie zit

Een deel van de gebruikers zit nog op het oude NT-domain, een ander deel is reeds gemigreerd naar AD die zich in de states bevindt.

Admins hier hebben beperkte rechten op hun OU (kunnen computers en gebruikers toevoegen, passwords unlocken, ..)
Server draait op Windows 2000 (geen lid van AD)
Clients draaien op NT4, 2000 en XP

Probleem:

Er zijn een 4-tal HP-netwerkprinters geïnstalleerd (8150) die elk een outbin hebben met 8 lades (mailboxen heet dat bij HP).
Per lade is er een gesharede netwerk printer gedefinieerd die dus enkel naar die lade print.

bv. gebruiker1 maakt een mapping naar \\server1\printer1 , printer1 staat ingesteld om te printen naar bin1.

Als ik nu naar de default printing settings & preferences kijk bij de gemapte printer, print die naar een heel andere lade dan die die gedefinieerd staat op de server. Verander ik de default settings vanaf het werkstation dan klopt de instelling op de printer niet meer. :?

Zou dit eventueel kunnen omdat er NT4, 2000 en XP clients zijn? Of moet ik meer zoeken in de richting van AD?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

heeft met de drivers te maken denk ik. Wat met je hpjetdirect interface?

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 15:16
mutsje schreef op 14 juni 2004 @ 19:32:
heeft met de drivers te maken denk ik. Wat met je hpjetdirect interface?
Wij gebruiken geen jetdirects en de driver is pas gedown'ed van de HP site, dus het lijkt me sterk dat die problemen zou geven. Nu ben ik even aan het denken...ik heb enkel de driver voor 2000 & XP gedownload...wat als er nu NT4 clients connecteren? Of zorgt die driver daar zelf voor?