Toon posts:

sitecom wl-122 niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een sitecom wl-122 router thuis draaien, alles werkt prima.
Nu wou ik deze ook bij mijn vriendin installeren, en dus dezelfde router gekocht, en aangesloten.
Nu kan ik de router niet benaderen via de pc met kabel met het i.p. adres dat in de handleiding staat, i.p. 192.168.1.254.
Ik werk via @home breedband.

Ik snap er werkelijk niks van.

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 14:32
Kijk eerst eens naar het IP adres van die computer van je vriendin. Zit die wel in dezelfde range? Krijgt deze een IP adres van de Router? Of staat er een vast IP adres in? Wat is het IP adres van die computer?

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Verwijderd

Topicstarter
King Ding3ling schreef op 14 juni 2004 @ 16:52:
Kijk eerst eens naar het IP adres van die computer van je vriendin. Zit die wel in dezelfde range? Krijgt deze een IP adres van de Router? Of staat er een vast IP adres in? Wat is het IP adres van die computer?
Hoe doe ik dat ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Je moet bij de netwerkinstellingen kijken van die computer van je vriendin. De desbetreffende netwerkkaart (die aan de router hangt), moet of (i) een IP adres van de router krijgen (via DHCP), of (ii) je stelt zelf handmatig een IP adres in (bv 192.168.1.136, subnet 255.255.255.0). Even rebooten en opnieuw proberen.

Wat zegt 'Start', 'cmd', 'ipconfig /all'?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de router mee naar mijn eigen huis genomen, en daar krijg ik ook geen connectie met de router.

Verwijderd

Nogmaals: post de settings van de betreffende PC (als je bij jou test jouw pc en als je bij haar test haar pc).

Zonder die settings kunnen we je niet verder helpen dan 'het ding is kapot, breng hem terug'.
Pagina: 1