[IDE hdd] harde schijf wordt gezien als removable disk

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe PC geinstalleerd, alles werkt vlekkeloos, alleen zie ik 2 Removable disks staan in My Computer die ik helemaal niet heb!
Removable Disk (D:) en Removable Disk (F:).

En als ik deze probeer te bereiken krijg ik een pop-up met de melding "Please insert a disk into drive D:/F:.".

Ik kan nu veel van mn programma's niet normaal meer bereiken omdat de driveletters van de overige harde schijven opgeschoven zijn omdat deze 2 removable disks er bij gekomen zijn...

Iemand enig idee wat hier mis kan zijn???

[ Voor 46% gewijzigd door kazz1980 op 14-06-2004 16:07 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in diskmanagment wat daar staat (er even van uit gaande dat je NT draait).

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 14 juni 2004 @ 16:04:
Kijk eens in diskmanagment wat daar staat (er even van uit gaande dat je NT draait).
Windows XP draai ik. (overigens ziet ie betreffende removable disks als USB Mass Storage Devide (niet IDE zoals in de titel vermeld - foutje))

[ Voor 23% gewijzigd door kazz1980 op 14-06-2004 16:10 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:38
mischien een zip disk of een card reader aangesloten op je pc ????

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

XP, NT whats the difference. Kijk maar eens bij je diskmanager.

Rechts klikken My computer,
manage
disk management

Zo kun je desnoods ook stations gaan wijzigen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:28

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

kazz1980 schreef op 14 juni 2004 @ 16:06:
[...]

Windows XP draai ik.
zoals hij dus zei kijk even in je computer beheer.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
lordgandalf schreef op 14 juni 2004 @ 16:07:
mischien een zip disk of een card reader aangesloten op je pc ????
card reader heb ik inderdaad, zou dat het zijn?? (ik heb nooit eerder een card reader gehad...zat toevallig in mn kast - heb er werkelijk geen bal verstand van.... :| ging er vanuit dat dat net zou werken als USB ofzo, dus dat je het pas ziet als je er daadwerkelijk een kaart instopt... )

In dat geval zou ik die graag een andere letter toewijzen, kan dat? Want nu is mijn D-schijf een J-schijf geworden etc. Ik heb partition magic waarin ik dit normaal doe, maar daar worden de removable disks niet weergegeven en daarvan kan ik dus de letter niet wijzigen :| uiteraard ook op te lossen door mbv drivemapper alle shortcuts te wijzigen...maar dat is allemaal zon gedoen en erg onhandig omdat ik gewend ben om programma's op D te hebben...

of is dit een domme vraag :P want deze situatie heb ik dus nog niet door de search gehaald :|

(disk management kan ik niet in, is geblokkeerd ofzo... " The service database is locked")

[ Voor 63% gewijzigd door kazz1980 op 14-06-2004 16:33 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik kom er niet uit.
Heb alles geprobeerd volgens mij.
Maar bij alles wat ik doe worden de removable disks OF niet gevonden OF ik krijg de melding "Disk not ready" of "please insert disk" etc.

Ik heb nu al mijn drives volledig door elkaar lopen, er zit geen enkele logica meer in en al mijn shortcuts staan verkeerd, de registry zit vol met foutieve verwijzingen, programma's worden dus niet gevonden. Complete bende zeg maar.
(ik heb nu C: 1e partitie schijf1, D: removable disk, E: 2e partitie schijf 1, F: removable disk, G: DVD/CD-brander, H: 1e partitie schijf2, I: 2e partitie schijf 2, J: schijf3 - m.a.w.: onhandig!)

HIer moet toch een (simpele) oplossing voor zijn??

Ey...ik kan nu wel disk management in!!! dat lijkt me de oplossing....vreemd dat dat gisteren niet kon en nu ineens wel :|

>> solved!!!

[ Voor 35% gewijzigd door kazz1980 op 15-06-2004 10:52 ]

Pagina: 1