Toon posts:

Exchange 2000, multiple domain werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, nu denkt iedereen, er zijn al zat vragen gesteld over meerdere domeinen in een Exchange 2000 server. Deze vraag is iets ingewikkelder.

Op onze Exchange 2000 server draaien 5 domeinen. domein1, domein2 etc. Nu is het zo dat elk domein afzonderlijk goed werkt, elke gebruiker heeft in een van de domeinen een email adres. de gebruiker kan op dat adres ook prima mail ontvangen en verzenden.

Het probleem is dat wanneer er een mail wordt ontvangen welke voor een gebruikers is in domein1 en voor een gebruiker in domein2, dan krijgt alleen de gebruiker in domein1 de email, en er wordt niets afgeleverd bij gebruiker in domein2. ook de afzender krijgt geen foutmelding terug.

Informatie vanuit Exchange, elk domein heeft een eigen recipient policy. geen problemen met in en uitgaand mailen behalve wanneer er geadresseerde zijn in meerdere domeinen welke worden gehost in de exchange server.

Het probleem treed zowel intern op als wanneer er email van buiten binnenkomt met meerdere geadreseerde in het aan veld met verschillende domeinen.

Ik hoop dat iemand een idee in de goede richting heeft.

Groet,
Fiore!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08
alle laatste SP's geinstalleerd?

en even maximum logging aanzetten op die server en vervolgens je event's napluizen?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
We werken met SP3, vanavond installeren we de laatste rollup post sp3 update. maar in de white paper stond niets over dit soort problemen. dus ben bang dat dat het niet gaat oplossen.

Wat betreft de logging, heb ik uitgebreid, het tweede domein is dan wel terug te vinden in de logs maar geeft geen foutmeldingen mee.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoe heb je die 5 domainen vormgegeven?
Heb je voor elk domain een Domain Controller draaien?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Er werkt 1 domein controller, met het domein bedrijfsnaam.intern In Exchange zijn met behulp van recipeint policy's de email domeinen opgegeven, bedrijfsnaam.nl afdeling-bedrijfsnaam.nl, locatiebedijfsnaam.nl etc.

en het is zo dat je alle domeinen kan mixen in de aan velden in outlook of vanaf extern, maar zodra het hoofddomein bedrijfsnaam.nl voorkomt in het aan veld worden alleen die geadresseerde verwerkt en daar de mail afgeleverd.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 09:42 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 09:40:
... zodra het hoofddomein bedrijfsnaam.nl voorkomt in het aan veld worden alleen die geadresseerde verwerkt en daar de mail afgeleverd.
En iets van foutmeldingen over de overige adressen?
Misschien moet je de logging op de categorizer omhoog schroeven; dan kun je zien welke routing decisions er genomen worden.
Heb je misschien zitten goochelen met address spaces op je SMTP connector(s) of virtuele SMTP servers?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
de adres spaces staan op *, gen specifieke domeinen dus, en de virtual smtp server is gewoon standaard aangemaakt en delivery via dns opgegeven, verder geen eigen specifieke instellingen, waar zou ik moeten controleren?

Ik heb wel begrepen dat alle delivery via de virtual smtp gaat, ook intern, dus misschien is opnieuw aanmaken nog een idee?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Hebben die users die in meerdere domeinen staan meerdere SMTP adressen?
Pagina: 1