Toon posts:

pc start niet meer!!

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een erg ververlend probleem,
gisteravond zat ik noch fijn achter mijn pc te gamen.
Maar toen ik hem vanmorgen weer wou opstarten
deed hij niets kreeg geen beeld alleen heel vaak
een beep om de +- 5 sec. :'(

Heeft iemand sugesties bios reset ofzo?
Wat me wel onwaarschijnlijk lijkt :r

Verwijderd

Gepiep kan 3 dingen betekenen: Computer kan geen geheugen, videokaart of processor vinden (zit los / is stuk). Wat het precies is, dat kan je in de handleiding van je moederbord vinden. In 99% van de gevallen wordt daar precies uitgelegd welke piep waar voor is.

Verwijderd

je zou dit gedeelte van de faq kunnen lezen .

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daaruit kan je opmaken waarom je mobo piept.
Van belang is wel dat je weet watvoor bios het is.
Aangezien je geen specs geeft kunnen we dat niet raden

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 15:37 ]

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Inderdaad, er wordt iets niet gevonden zoals Terr zegt, maar heb je je systeem overclocked en daarbij extra voltage gebruikt? Kan zijn dat 1 van de drie bovengenoemde fitale onderdelen het daardoor begeven heeft (hoeft niet, kan wel) en zou ook andere reden voor kunnen zijn (altijd leuk kapotte fan op je videokaart (ervaring :( ))

Edit:
Het hoeft helemaal niet hoor :), het kan wel

[ Voor 8% gewijzigd door the_RJ op 14-06-2004 15:39 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:01

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Klinkt haast of je cpu-koeler kapot is. had ik laatste ook... nou ja die was niet stuk ik had mijn gemodde fan er perongeluk afgestoten en ben vroolijk verder gegaan op een gegeven moment dat ding druk aan het piepen en ik had niet door wat dat gepiep nou was. ik kijk in de kast fan weg :( alles gelukkig optijd gered. was een asus mobo en gaf ook ongeerveer elke paar tellen een piep!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het zo is allemaal gaan uitzoeken en probeeren
bvd dank post vanavond nog wel een keer of het is gelukt
Het is een soltek mobo met volgens mijn een winbond bios. :?
kan dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 16:28 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welk mobo het is, is vaak ook wel gemakkelijk uit te zoeken met wat research werk. Ik ga d'r van uit dat 't geen antieke hardware is, in dat geval kan je gerust even langs wat sites van fabrikanten gaan, of het mobo zelf inspecteren.

D.m.v. deze guide moet je er wel uitkomen. Je kan vrijwel alle tips proberen, vaak heb je dan al snel de oorzaak gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.