[mysql/php] Probleem met connecten database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ik heb een probleem met het connecten naar een mysql-database. De situatie is als volgt, ik gebruik voor een intranet een mysql-database, die op een lokale server staat. Vervolgens connect ik naar die database via een php-include, waarin het volgende staat (pass, dbnaam en user zijn aangepast):

code:
1
2
$database_server = mysql_connect("200.1.1.4","user","pass");
   mysql_select_db("dbnaam", $database_server)or die("Kan de database niet openen!");

Dit bestand staat op dezelfde server, die van buitenaf te benaderen is (alleen via poort 80).

Dit werkt allemaal prima, dus tot zover geen probleem. Wat ik echter nu wil, is de externe website op dezelfde mysql-database laten draaien, waardoor bepaalde informatie min of meer realtime wordt bijgehouden. Ik wil daarvoor de include gebruiken die ik aanroep via : require("http://bla.com/subdir/connect.php");
Het bestand waarin ik de include aanroep staat op mijn eigen lokale server.

Tot nu toe nog geen foutmeldingen, maar nu komt het. Als ik nu een query aanroep, dan krijg ik de melding : No Database Selected.

Ik snap niet zo goed waarom ik deze melding krijg omdat het bestand werkt op onze intranet-site, die ook normaal van buitenaf (zonder vpn-dingen) te bereiken is. Verder kan hij kennelijk wel connecten met de database, maar kan hij geen db selecteren?

Iemand enig idee wat hier fout gaat of wat ik zou kunnen proberen om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je include niet de PHP code van een externe server, maar de HTML die deze PHP code genereert. Ja kan geen PHP van een externe server includen, tenzij je via FTP gaat werken ofzo.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Doh.. inderdaad zeg.. Ik zou dus gewoon de mysql-poort open moeten zetten en de db rechtstreeks benaderen.. Of de hele site lokaal zetten.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mysql-poort openzetten voor dat ene IP, zou ik ervan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:12:
mysql-poort openzetten voor dat ene IP, zou ik ervan maken...
Ik ook (om ff te voorkomen dat mensen denken dat ik vind dat je een file via FTP moet includen want das gewoon dom :P)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat mysql databases ook puntjes konden hebben :( teminste dat wil hier niet, dat zou een fout kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ik heb nu even een tussenoplossing gebruikt, waarbij ik bepaalde content-elementen dynamisch op de lokale server aanmaak en die vervolgens include op de server, totdat ik m'n werkgever zover heb om alles lokaal te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 21:32:
Ik wist niet dat mysql databases ook puntjes konden hebben :( teminste dat wil hier niet, dat zou een fout kunnen zijn.
Het is een ip, dat naar een server verwijst. Die heeft meestal puntjes, alhoewel je ook een long-ip of dns kan gebruiken. Een databasenaam mag geen puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry my fault, het leest er zo snel over heen he :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan je niet je connect.php op de andere server zetten, en dan lokaal includen?
Zo kan je wel naar de andere sql db connecten.
Pagina: 1