Toon posts:

[2k3 server] Staat mijn virusscanner aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows 2003 server, maar gebruik 'm eigenlijk ook voor gamen, inetten, outlook, alles eigenlijk. Dus ik wil een virusscanner installeren :)

Dus ik heb avast! antivirus gedownload, helaas! Dat werkt niet op de server edition. Dus avast server gedownload, bladiebla, lijkt te werken. Maar normaal hebben die scanner's toch zo'n icoontje in de taakbalk...

Dat is bij mij dus niet het geval. Maar ik zou wel graag willen weten of-ie aanstaat, ik heb de wizard van het ding al een paar keer gedraaid, en e-mail scant ie ondertussen, maar ik heb al wat gezocht op tweakers, en het is een beetje vagelijk hoe je files moet downloaden om 'm te testen (tenminste, voor mij :P), heeft iemand een duidelijke link waarop -ie zou moeten reageren, of een andere manier om te kijken of ie actief is :?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

ff de eicar string downloaden en kijken of je scanner begint te piepen. Maar waarom in godsnaam server2003 om te inetten gamen etc etc.... :?

Verwijderd

Topicstarter
cutter schreef op 14 juni 2004 @ 14:46:
ff de eicar string downloaden en kijken of je scanner begint te piepen. Maar waarom in godsnaam server2003 om te inetten gamen etc etc.... :?
Ghehe, omdat m'n bestandssysteem ontzetten liep te kloten onder XP etc, en dit miljoen keer zo stabiel is, dus dan kunnen die paar puntjes 3d-graphics me niet zo veel schelen :)

En ik kan het eicar.com geval gewoon aanklikken, m'n virusscanner doet geen fuck, blijkbaar moet ik nog meer met de instellingen kloten :S

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 14:51 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 17:41

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 14:48:
[...]
Ghehe, omdat m'n bestandssysteem ontzetten liep te kloten onder XP etc, en dit miljoen keer zo stabiel is, dus dan kunnen die paar puntjes 3d-graphics me niet zo veel schelen :)
Of je doet wat meer moeite om xp stabiel te krijgen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

op de site van McAfee kun je de beta van VirusScan 8.0 ophalen, deze versie welke nu beschikbaar is zal nog 80 dagen lopen. Of er een andere komt weet ik niet, maar ik heb nu ongeveer een half jaar van mcafee gratis een virusscanner gehad, eerst 7.5 welke goed was voor 180 dagen en nu dan eentje van 90 :) ze werken perfect hoor.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 14:48:
[...]

En ik kan het eicar.com geval gewoon aanklikken, m'n virusscanner doet geen fuck, blijkbaar moet ik nog meer met de instellingen kloten :S
Eh ben ik nou zo dom of hoe zit het :?

Ook windows 2003 werkt met het NTFS bestandssysteem en heeft naar mijn gevoel totaal niks met stabiliteit te maken. Als win2k3 server wel stabiel loopt, dan doe je iets met XP niet goed en dan op drivers gebied wel te verstaan. Xp is net zo stabiel als win2k3 te krijgen, tis alleen een kwestie van zoeken waar aan dat kan liggen. Tis veel leuker omdat uit te zoeken waarbij je ook je systeem beter leert kennen en ook zonder gedonder een av-scanner kan laten draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 14-06-2004 22:08 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

2k3 server zal je een serverbased scanner voor nodig hebben denk ik?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
D2k schreef op 15 juni 2004 @ 09:07:
2k3 server zal je een serverbased scanner voor nodig hebben denk ik?
Klopt, heb ik:
Dus avast server gedownload,
;)

IIG, een simpele google search op aswServ.exe leerde me dat het draait :D.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op de zaak draaien we nu McAfee 7.1.0 Enterprise en die werkt zowel op Windows 2000/XP/2003 zonder problemen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Symantec Anti-Virus Corporate Client 9.0 werkt prima op mijn ontwikkelmachine waar ook outlook 2003 op geinstalleerd staat. Scant in en uitgaande mail prima. (pop-proxy)
Pagina: 1