Toon posts:

[excel] fout in blad 5432111111111111112

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met een excel file. Wanneer ik deze probeer te openen met excel 2000, krijg ik de visual basic melding:
er is een fout opgetreden tijdens het laden van blad 541620111111111111111111111111111111121. wilt u doorgaan met het laden van het project?
Wanneer ik dan ja kies, krijg ik heel even de sheet te zien, waarna hij er met een ongeldige bewerkingsfout uit klapt. :/
Het heeft altijd gewerkt volgens mn collega's, en het vreemde is dat ie bij een collega met excel 97 wel gewoon laadt zonder problemen.
Ik heb dus echt geen flauw idee waar ik de oplossing zou moeten zoeken, of zelfs waar ik zou moeten beginnen met zoeken.
Wie kan mij een beetje op weg helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laad die file eens zonder macro's?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat eigenlijk?? (sorry, heb heel weinig kaas gegeten van Excel......)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:42
even een stukje uit MS excel 2003 gekopieerd,

Macro's kunt u opnemen in de programmeertaal Visual Basic for Applications.)virussen functioneert voor elk van de opties die u kunt instellen op het tabblad Beveiligingsniveau van het dialoogvenster Beveiliging (menu Extra, submenu Macro).

Beveiliging Aangezien macro's virussen kunnen bevatten, moet u voorzichtig zijn bij het uitvoeren ervan. Neem de volgende voorzorgsmaatregelen: gebruik actuele antivirussoftware op uw computer, stel het beveiligingsniveau voor uw macro's in op hoog, schakel het selectievakje Alle geïnstalleerde invoegtoepassingen en sjablonen vertrouwen uit, gebruik digitale handtekeningen en houd een lijst bij van vertrouwde uitgevers.

Verwijderd

Topicstarter
hhhmmmm......nou, t is mij ook niet gelukt om een zinnig antwoord te vinden, dus maak ik de sheet maar opnieuw........... :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je nou al gevonden hoe je een file met macro gedeactiveerd kan openen? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 16 juni 2004 @ 17:21:
Heb je nou al gevonden hoe je een file met macro gedeactiveerd kan openen? ;)
oh ja, vergeten te vertellen: er zitten voor zover ik kan zien geen macro's in!
:?

• onkl
  • Laatst online: 22:06
Zonder paniek te willen genereren, macrovirus?
Doet je excel normaliter wel normaal?

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op 17 juni 2004 @ 10:35:
Zonder paniek te willen genereren, macrovirus?
Doet je excel normaliter wel normaal?
virus lijkt me kras. Het bestand staat al jaren op het netwerk, en we hebben een goede, up-to-date virusscanner.
Het heeft altijd goed gewerkt.

• onkl
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 11:27:
[...]

virus lijkt me kras. Het bestand staat al jaren op het netwerk, en we hebben een goede, up-to-date virusscanner.
Het heeft altijd goed gewerkt.
Mooi, geen paniek dus :)

(Even checken, dat blad-met-bizarre-naam, dat hoort er dus?)
Als je collega dat ding opent en even saved onder andere naam, kan je dat bestand wel open krijgen?
b.t.w. tools-options-security-macro security op medium zetten. Krijg je dan een waarschuwing?

[ Voor 10% gewijzigd door onkl op 17-06-2004 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Don't panic is my middle-name.... 8)
renamen heeft geen zin. als ik die security settings aanpas, krijg ik geen melding.
Nogmaals, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er helemaal geen macro's in zitten. En toch krijg ik die rare visual basic melding....... 8)7

Verwijderd

't Zou ook een invoegtoepassing kunnen zijn, die zit te naggen. Al dan niet in dit specifieke bestand.
Pagina: 1