Toon posts:

Wel verbinding, kan toch niks vinden op internet/netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn netwerk/internet. Ik heb een draadloos netwerk tussen een desktop pc met windows Xp en een laptop met win 2000. Ik share de internet verbinding van mijn desktop pc met de latpop (draadloos dus). Dit werkte tot een aantal dagen geleden al een half jaar perfect. Maar nu doet opeens het internet raar op mijn desktop: ik kan wel verbinding maken, maar hij kan toch geen website of iets dergelijks vinden. Ook email, msn, etc doet het niet meer. Ook kan ik mijn netwerk niet meer op, ik kan dus niet via mijn laptop op de hardeschijf van de pc komen en visaversa. Heb nu mijn modem aangesloten op de laptop zodat ik nog op internet kan. Ik probeer nu al dagen van alles op de pc, maar het lukt me gewoon niet om uit te vinden wat het is!! Iemand een idee?! Hij geeft geen foutmeldingen of iets dergelijks, virusscanner geeft ook niks, en voor de rest werkt de pc prima.. Heb het idee dat een of ander programma al mijn in en uitgangen blokkeert!

Edit:
Bij eventvwr geeft de computer wel steeds foutmeldingen bij het opstarten over NAT, zou dit ermee te maken kunnen hebben? De computer start ook ontzettend langzaam op, maar dit doet hij al heel erg lang

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 14:58 ]

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 11:45
Heb je aanpassingen op je desktop pc gedaan?
Doe anders een systemrestore van je desktop pc en kijk of het dan weer werkt.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurde echt van het ene op het andere moment, heb zelf niks veranderd. Mn broertjes zeggen ook niks gedaan te hebben. Systemrestore werkt niet.. Heb ook al geprobeerd te pingen in dos van de ene naar de andere computer, maar dat komt niet eens aan, terwijl op beiden computers staat dat de netwerkverbinding het gewoon doet.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 11:45
post ff de ipconfigs van de twee pc's dan kunnen we misschien daar iets aan ontdekken. :? :?
Tevens op je desktop pc een virusscan en een spyware scan uitvoeren om dit ook uit te sluiten. :) :)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
Zowel virus als spyware scanners geven helemaal niks.. Ik weet niet precies hoe ik die ipconfigs kan kopiëren/plakken, maar zover ik kan zien staat er echt niks verkeerd of anders dan eerst.. Weet iemand wat het nog meer zou kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien hoe ik alle netwerk drivers en programma's opnieuw kan installeren? Hij geeft af en toe een foutmelding over één of ander netwerk-regel-programma (en juist nu ik de naam hier wil noteren is de foutmelding nergens te bekennen ;) ...

Heb ook al sfc geprobeerd, maar hij vraagt dan steeds om de windows XP professional cd-rom, terwijl ik toch echt home edition heb |:( Iemand een idee hoe dat op te lossen??

Hij ziet trouwens wel wanneer er verbinding is met de laptop, dus het netwerk doet het wel gewoon, net als de internetverbing.. Alleen denk ik dat er ergens gewoon iets mist ofzo, die het verkeer regelt tussen de twee bronnen? De laptop kan de desktop computer daarentegen ook niet vinden in het netwerk, iets wat hiervoor prima lukte.. Wordt een beetje wanhopig!!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 11:39 ]

Pagina: 1