Ik heb hier een XML-bestand waar onder andere twee verschillende data in voorkomen. Met behulp van XSLT lees ik dit bestand uit en dat gaat prima. Nu wil ik graag het verschil in dagen kunnen uitrekenen tussen de twee data en ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen in XSLT.
Dus gewoon datum2 - datum1 = aantal dagen verschil.
Hierbij is het ook nog eens zo dat de datum een onderdeel vormt van de gehele datum+tijd, in dit formaat: 2004-06-04T12:47:10.000+02:00. Om hier enkel de datum uit te krijgen gebruik ik:
Dit werkt perfect, maar ik heb het idee dat als ik dit ga gebruiken om het verschil in dagen uit te rekenen, dat er wat meer om de hoek komt kijken.
Een zoektocht leverde mij dit linkje op. Hier wordt er ook gerekend met data en verschillen hierin, maar het is mij niet duidelijk wat daar nu precies gebeurd.
Voor de volledigheid nog een stukje van mijn XML-bestand:
Ik wil dus datecreated van datechanged aftrekken. Kan dit in XSLT en hoe doe ik dit dan?
Dus gewoon datum2 - datum1 = aantal dagen verschil.
Hierbij is het ook nog eens zo dat de datum een onderdeel vormt van de gehele datum+tijd, in dit formaat: 2004-06-04T12:47:10.000+02:00. Om hier enkel de datum uit te krijgen gebruik ik:
code:
1
| <xsl:value-of select="substring(datechanged,1,10)"/> |
Dit werkt perfect, maar ik heb het idee dat als ik dit ga gebruiken om het verschil in dagen uit te rekenen, dat er wat meer om de hoek komt kijken.
Een zoektocht leverde mij dit linkje op. Hier wordt er ook gerekend met data en verschillen hierin, maar het is mij niet duidelijk wat daar nu precies gebeurd.
Voor de volledigheid nog een stukje van mijn XML-bestand:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?> <cms> <page pageid="201483"> <mainpage> <datecreated>2004-06-04T12:47:10.000+02:00</datecreated> <datechanged>2004-06-07T14:12:01.000+02:00</datechanged> </mainpage> </page> </cms> |
Ik wil dus datecreated van datechanged aftrekken. Kan dit in XSLT en hoe doe ik dit dan?