Toon posts:

Radeon 7000 monitor niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club-3D Radeon 7000 met een VGA, DVI en TV connector, Catalyst 4.6 drivers, een EIZO F520 aangesloten op de VGA connector en windows 2000 met het volgende probleem. De refresh rate komt niet hoger dan 60 Hz.
Nu is me inmiddels wel duidelijk dat je daar de gegevens van de monitor display voor moet aanpassen, maar het punt is dat de driver (ATI Weergaves tabje) hardnekkig blijft vermelden dat mijn monitor niet aangesloten is. Ondanks dat staat de monitor wel geselecteerd als uitvoer apparaat.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Haal de drivers er nog eens af en installeer ze opnieuw.

Kun je ook niet zo'n 'standaard monitor' toevoegen?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar keer andere drivers geprobeerd zonder resultaat. Ook een standaard monitor geeft hetzelfde resultaat: niet aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat als de kaart de DDC (PnP) informatie van de monitor niet door krijgt (niet alle kabels geven die door), de kaart het altijd zal vertikken om te accepteren dat er een monitor is aangesloten. De kaart trekt zich dan ook niets aan van de in het configuratiescherm aangegeven monitor. Zoals aangegeven is het probleem hiermee, dat je de monitor nooit in een refresh rate hoger dan 60 Hz krijgt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Probeer je monitor anders via een DVI --> VGA converter aan te sluiten op je DVI poort en kijk of het dan hetzelfde blijft..