[CITRIX] Informatie

Pagina: 1
Acties:

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Even wat snelle vraagjes m.b.t gebruiken Citrix:

heb al gesearched maar bijna alle topics gaan over Hoe zwaar de server wel niet moet zijn :P

1. Is het mogelijk om op clients lokale randapparatuur aan te sturen zoals kaartlezers?

2. Kan voor dit soort randapparatuur op de clients drivers geinstalleerd worden?

3. Kun je op clients een Windows registry lokaal benaderen?

4. Kunnen op een client 2 applicaties bestanden uitwisselen via een lokale directory?

5. Hoe is het internet benaderbaar (secure of certificaten)?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

1. nope
2. nope
3. welk registry wil je benaderen. Onder de ica client sessie kan je met voldoende rechten bij de registry van de citrix server. Niet van de client. Wel via remote registry dan.
4. met client drive mapping zien ze de lokale schijven. Ja dus
5. idem als op normale pc's

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 15:24

Corn

Raar jongetje

Dingen als kaartlezers en barcode scanners die op de seriele poort werken kun je volgens mij gebruiken vanaf de client, itt tot wat SilverspeedX zegt.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:35

Niek

f.k.a. The_Surfer

Als je met "kaartlezers" die flash card readers of USB stickies bedoeld: ja. Die dingen hebben gewoon lokaal een schijfletter en zijn te benaderen met drive mapping.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• seamus21
Ik bedoel met een kaartlezer een externe. Echt een die je bijvoorbeeld op een USB of serieele poort moet aansluiten en daarvoor vervolgens drivers moet installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door seamus21 op 14-06-2004 13:39 ]

• seamus21
seamus21 schreef op 14 juni 2004 @ 13:23:
1. Is het mogelijk om op clients lokale randapparatuur aan te sturen zoals kaartlezers?

2. Kan voor dit soort randapparatuur op de clients drivers geinstalleerd worden?

3. Kun je op clients een Windows registry lokaal benaderen?

4. Kunnen op een client 2 applicaties bestanden uitwisselen via een lokale directory?

Op vraag 1 heb ik inmiddels een voldoende antwoord weten te vinden. Vraag 2 en 5 zijn inmiddels niet meer van belang.

3. Kun je via citrix client (ICA) een Windows registry lokaal benaderen?

4. Kun je via citrix client (ICA) 2 applicaties bestanden laten uitwisselen via een lokale directory?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
seamus21 schreef op 17 juni 2004 @ 16:22:
[...]

Op vraag 1 heb ik inmiddels een voldoende antwoord weten te vinden. Vraag 2 en 5 zijn inmiddels niet meer van belang.

4. Kun je via citrix client (ICA) 2 applicaties bestanden laten uitwisselen via een lokale directory?
Ik snap niet helemaal waar je met vraag 3 naar toe wilt. Wat is precies de bedoeling hiervan? Wat vraag 4 betreft lijkt me geen probleem als je de client drive mapt.

• seamus21
kwiebus schreef op 17 juni 2004 @ 16:33:
[...]

Ik snap niet helemaal waar je met vraag 3 naar toe wilt. Wat is precies de bedoeling hiervan? Wat vraag 4 betreft lijkt me geen probleem als je de client drive mapt.
Met vraag 3 bedoel ik of je een applicatie die je vanaf de Citrix slurper draait op je client ook dingen kunt laten lezen/schrijven uit/in de windows registry van de client. Of leest/schrijft deze dan in het register van het OS wat op de server draait?

Vraag 4 heb ik inderdaad ook al gechecked. Dat kan.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
seamus21 schreef op 17 juni 2004 @ 17:32:
[...]

Met vraag 3 bedoel ik of je een applicatie die je vanaf de Citrix slurper draait op je client ook dingen kunt laten lezen/schrijven uit/in de windows registry van de client. Of leest/schrijft deze dan in het register van het OS wat op de server draait?

Vraag 4 heb ik inderdaad ook al gechecked. Dat kan.
Als je citrix gebruikt dan draait de applicatie juist niet op de client maar op de citrix server. Dus die applicatie zal dan ook lezen/schrijven naar de registry van de citrix server. Op de client draai je alleen een ica-client, web-client of web-plugin. Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom je deze vraag stelt.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
kwiebus schreef op 17 juni 2004 @ 17:42:
[...]

Als je citrix gebruikt dan draait de applicatie juist niet op de client maar op de citrix server. Dus die applicatie zal dan ook lezen/schrijven naar de registry van de citrix server. Op de client draai je alleen een ica-client, web-client of web-plugin. Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom je deze vraag stelt.
Nee, ik snap ook niet waar de TS met deze vraag naartoe wil. Dit wil je juist niet in een terminal server omgeving. Je kunt overigens de applicatie wel een temp directory op de client laten gebruiken mits het geen thinclient is.

Mijn vraag aan de TS, heb je een opdracht gekregen van je werkgever om eens te bekijken of SBC met eventueel Citrix iets voor jullie is ? Zo ja, stel die vraag dan gewoon op een duidelijke manier. Dus zoiets als "heb al heel wat zoekwerk verricht, dit zijn mijn bevindingen. Heb nog wat vragen, wie heeft er ervaring met... Wat zijn de nadelen, welke kosten etc"

Graag gedaan hoor. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seamus21
Nee daar heb ik geen opdracht voor gekregen. Overigens zijn al mijn vragen al beantwoord. Tnx voor jullie inspanningen :)

Verwijderd

Fijn dat je dan ook even laat weten wat de antwoorden volgens jou nu waren op je vragen..? Vreemd topic, door die registry vraag..

• seamus21
Ja

Ja

Ja. Vraag overbodig...

Ja

Beide mogelijkheden. het werkt op de manier zoals dat normaal gaat via het OS.

Verwijderd

seamus21 schreef op 29 juni 2004 @ 19:30:
Ja. Vraag overbodig...
[/b]
Volgens mij is hij en niet beantwoord hier, en is het niet mogelijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 00:34:
[...]

Volgens mij is hij en niet beantwoord hier, en is het niet mogelijk.
waarom zou dit niet kunnen ?
To connect to a registry over a network
Open Registry Editor.
On the File menu, click Connect Network Registry.
In the Connect Network Registry dialog box, type the name of the computer to whose registry you want to connect.
Caution

Incorrectly editing the registry may severely damage your system. Before making changes to the registry, you should back up any valued data on your computer.
Notes

To open Registry Editor, click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
You must be logged on as an administrator or a member of the Administrators group on both your computer and on the remote computer before you can make any changes to the remote computer's registry. Network policy settings may also prevent you from completing this procedure.
If you make a mistake that results in your computer not starting properly, you can restore the registry. For instructions on how to restore the registry, see Related Topics.
dat is stiekem wel makkelijk, f1 rammen in regedit :P
idd tamelijk overbodige vraag imho

Iperf

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Citrix is niet automatisch ook het netwerk he. Ik ga er van uit als men vraagt 'Citrix' dan men eigenlijk 'ICA' bedoelt. Als je de vraag dus zo stelt is het antwoord nee.

Overigens hebben we sowieso niets aan replies als die van seamus - onderbouw gewoon even wat je vertelt :)

[ Voor 25% gewijzigd door elevator op 30-06-2004 01:15 ]

Pagina: 1