Toon posts:

Harde schijf onleesbaar na defragmentatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Matrox harde schijf is na defragmentatie door Norton onleesbaar, ik krijg een Bad sector error en win xp prof wil die schijf formatteren... (Hij heeft het ook over: kan systeembestand van label niet lezen?)

Nu zei iemand tegen mij dat Linux waarschijnlijk hier wel mee overweg kan...

Wie weet of dit klopt en wat ik dan moet doen, of weet je een andere oplossing???

Ben nu 15 Gb aan info KWIJT!!! (nooi gebek-upt, SUKKEL!)

Peter

Verwijderd

Probeer powerquest partionmagic eens of soortgelijke software.

heb je hem geformatteerd naar FAT32 of NTFS of een Linux partitie gemaakt?
met goede partitiesoftware zoals die van powerquest kun je alle soorten partities zien en verwijderen. als dat lukt formatteer je hem naar NTFS of FAT32 waar windows mee overweg kan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:24
PMG -> OM

Zie ook de OM FAQ.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat ik altijd doe is eerst zo'n hd uit de pc halen en in een andere pc zetten en kijken hoeveel data er nog te redden is. Dit levert misschien nog wat data op (zeker met wat recovery-tools, maar daar heb ik geen verstand van). En in het ergste geval dat je er echt niets meer vanaf hebt kunnen halen...

Verder moet je gewoon met een opstartdisk van win98 / ME de partitie(s) verwijderen en een nieuwe aanmaken. Dan weer formatten voor de badclusters die dan weer gevonden worden (als het formatteren natuurlijk lukt...). Als dit niet lukt: dan is het waarschijnlijk afgelopen met je schijf...
Met 'fdisk' partitie verwijderen
Met 'format' mag je zelf raden wat je er mee kan doen...

In ieder geval: succes!

Edit:
Probeer powerquest partionmagic eens of soortgelijke software.
Heel goed idee!

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 14-06-2004 13:27 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

chkdsk /f X: al geprobeert? daarmee is het gisteren nog gelukt een corrupte filetable te fixen.