Toon posts:

Uitstekende aansluiting, hoe af te schermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga mooie coax kabels halen waarbij het belangrijk is dat het hele handeltje is afgeschermd.
Vooral de pluggen wordt aangeraden.

Maar als ik nu naar mijn tv en videorecorders kijk dan steekt het aansluitpunt uit.
Als ik daar die mooie afgeschermde pluggen insteek dan is het contact gedeelte van de plug nog steeds niet afgeschermd.

Bestaat hier iets van afscherm tape voor dat je er omheen plakt ofzo?
Of zit ik weer te extreem te denken?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

volgens mij is hetgene wat uitsteekt eigenlijk gewoon de mantel, oftewel, de afscherming zelf. De kern is namelijk wel afgeschermd dan, dus er is geen enkel probleem. Wil je het tapen (,omdat je niks te doen hebt, andere goeie reden is er niet echt :D ) dan kan je natuurlijk van dat alluminium tape eromheen doen. Schermt het ook weer af...

Dus ja, het signaal loopt vooral door de kern.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 14-06-2004 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah ok.
Dus eigenlijk loopt het signaal alleen door dat stengelte in het midden van de coax plug?

Verwijderd

Mja, de relatief laagfrekwente signalen wel, de rest loopt voornamelijk als een golf tussen de mantel en de kern in. :)

Het werkt wat anders bij HF..

Als je goede pluggen + kabel gebruikt (juiste impedantie), een normale signaalsterkte handhaafd en alles netjes afgesloten is met 75 ohm dan is het qua antenne systeem OK.