Toon posts:

asus A7V8x onboard sound, bad sound driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus A7V8X mamaplank in mijn pc zitten met onboard geluid. (ad 1980 Soundmax) Ik heb dit al een tijdje draaien zonder problemen. Een tijdje geleden deed het geluid het opeens niet meer, (geen rare progjes geinstalleerd ofzo) en aangezien ik toch aan een reinstall toe was heb ik dat toen maar gedaan. Probleem opgelost. Nu heb ik echter weer geen geluid. Alle hardware wordt door xp pro sp1 wel herkend en heeft ook geen problemen. Echter kun je de drivers niet selecteren bij 'geluid en audioapparaten'. hier staat alleen maar een microsoft RPP-audiostuurprogramma. Na reinstall van xp.. geen vooruitgang.. Ik heb al de nieuwste drivers van inet gehaald, nog niets.

Na wat zoeken op GoT kwam ik ook niet verder, vandaar dat ik het via deze weg maar probeer, ik hoop dat jullie mij niet vertellen gaan dat mijn kaart naar zijn sjaggie is :P

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De nieuwste chipsetdrivers van je mobo al geinstalleerd?

Het is wel bekend met de ASUS sound onboard, dat het geluid slecht wordt, naarmate de warmte van volgens mij de Northbridge te hoog wordt.

edit:
wordt dus wel herkend...

Een biosupdatetje proberen?

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 14-06-2004 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik slechte ervaringen met een biosupdate, maar ik kwam daar zelf ook al op uit.. maar es een poging doen dan.

edit: bios update was helaas ook niet de oplossing..

edit2: ik heb even een snel een andere geluidskaart geregeld. de onboard zooi uitgezet in de bios. Maar met de andere kaart heb ik het zelfde probleem :| .. moet ik het probleem dan op het moederbord zelf zoeken?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm nou heb ik de onboard es uitgezet, en op nieuw xp eropgeplant met alleen de pci erin.. dat werkte bij de eerste startup wel.. daarna niet meer. het aanzetten van de onboard heeft dan ook geen zin meer..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeert te mailen met asus via motherboard@asustek.nl alleen die krijg ik met een foutmelding terug.. email adres bestaat niet. Asus heeft toch nog wel een afdeling in nederland?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Andere pci kaarten, doen die het wel? NIC etc....

Want het zou wel heel raar zijn als je mobo selectief PCI kaarten wel en niet kan laten werken. Als anderen het ook niet doen, tja mobo stuk, ben ik bang.

Maar waarom ga je niet naar de winkel waar je hem gekocht hebt, of mail/bel je daar heen..

Vraag het hen. Zit er eigenlijk nog garantie op, zo ja, dan moet je het gewoon met je leverancier regelen en dan kunnen zij het met asus afhandelen.

suc6
Pagina: 1