Toon posts:

[exchange2000]Error: Access is Denied.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een web/mail server draaien
windows 2000 ADV server
exchange2000

het werkt allemaal ik kan gewoon inloggen op mijn mail server als ik thuis of bij vrienden zit.

Nu komt het probleem als ik op school zit en ik probeer toegang te krijgen via
www.mijndomein.nl/exchange dan krijg ik meteen de melding: Error: Access is Denied.

Op school krijgen we in het lokaal via een linux server internet. We zitten achter een proxy. Is dit het probleem misschien en zo ja kan iemand mij dan helpen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Loop even naar de systeembeheerder en vraag of er in de proxy een block staat op "exchange" in de URL.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat kan niet want een klasgenoot kan wel gewoon inloggen op zijn exchange server ik heb al gevraagd aan hem of hij iets speciaals heeft ingesteld maar das nie zo.

groetjes

Verwijderd

Ok. Wat zie je precies? Krijg je een OWA-scherm te zien? Krijg je een login te zien? Krijg je nog voor in te loggen een Error: Access Denied scherm?

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg meteen een wit scherm met Error: Access is Denied dit krijg ik nog voor het inloggen. Ik druk de url in en ik krijg meteen dat verder helemaal niets

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43
Je moet er eerst achter zien te komen of die melding bij jouwn OWA server wegkomt, of al bij de proxy op jullie school.

ALS de melding van je eigen server komt kun je natuurlijk even de permisions in IIS nachecken, en of de desbetreffende gebruiker http rechten heeft op z'n mailbox.

Maar als jij zegt dat het op andere computers op andere locatie's wel werkt dan ligt het waarschijnlijk aan de proxy van je school.

ZOals je het nu verteld is het een beetje koffie dik kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Grolsch op 14-06-2004 15:55 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 07:03
Hoi,

vanachter een linux (SQUID) proxy server lukt het standaard niet om een verbinding te maken met een OWA.

Er zal iets aan de squid.conf (ofzo) moeten worden gesleuteld om dit toe te staan. NTLM verificatie moet toegestaan worden. De Linux society vindt dit gevaarlijk blijkbaar (?).

Je logt wel in met:

DOMAIN\username
password

?

Als ik het namelijk vanachter een squid doe lukt het inloggen slechts gedeeltelijk.

zoek anders met google eens op:
NTLM squid OWA

Een resultaat is:

On Saturday 26 April 2003 08.09, Gary Price \(ICT\) wrote:

> a while ago I posted to this list about proxying NTLM in Squid 2.3.
> I have since upgraded to 2.5 and I'm interested in implementing
> proxying for NTLM authentication. I notice that Squid now actively
> removes NTLM auth headers.

Yes, this because we know they cannot be proxied by Squid as Microsoft
violated fundamental aspects of HTTP connection management when
designing these unstandard authentication methods.

For NTLM and NEGOTIATE to become proxyable Squid must be teached about
the very different connection management requirements by these
non-HTTP authentication protocols.

See the squid-dev archives on connection pinning.

Wat misschien wel mogelijk is, is het via https te doen, mogelijk is de NTLM-auth dan anders.
Nooit verder naar gekeken eigenlijk, dus kan je er ook niet bij helpen.

Groet,

Martijn

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is dat die klasgenoot wel gewoon kan inloggen, hij krijgt gewoon een inlog scherm waar hij zn user en ww kan invullen ik krijg dit allemaal niet ik krijg meteen wit scherm en error: Acces is Denied

kan het een instelling zijn van exchange of moet ik ergens anders naar kijken?

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Over OWA icm proxy e.d. staat het bordevol op de nieuwsgroepensearch van google. Ik heb het laatst allemaal uit moeten zoeken voor een exchange 2003/windows 2003 server icm met een proxy. Dit lag toen aan webdav en dat de proxy de commando's niet lekker doorgaf. Door een registersetting toe te voegen was dat probleem opgelost. Oftewel zoek de nieuwsgroepen even af op die melding....dan kom je een heeel eind......Je word dan naar verschillende checklists van microsoft verwezen die je een heel eind op weghelpen.
Pagina: 1