Toon posts:

wel internetten maar geen netwerkje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: Als ik bij mijn netwerkadapter (realtek 8029) 'client voor microsoft netwerken' toevoeg kan ik niet meer internetten, maar wel netwerken. Als ik die client weer weghaal kan ik wel weer internetten, maar dus niet netwerken.

Ik heb een kabelabonnement bij sonera, dus k heb hun helpdesk gebeld, maar zij konden me niet helpen omdat 'je geen netwerk geinstalleerd mag hebben als je een kabelabonnement hebt'... en bedankt ^%$$#honden :(:(:(:(

ik draai win2000 en als ik in een dosbox 'tracert <ipnummer>' intik zonder dat die client voor microsoft netwerken is geinstalleerd krijg ik een goede respons, nl:
1 30ms 50ms 50ms f1--0.rotterdam10.nld.sonera.net[195.66.24.4]
enz. enz. enz.

wanneer ik hetzelfde doe met die client wel geinstalleerd krijg ik het volgende:
1 30ms 50ms 50ms 195.66.24.4
2 * * * Request timed out
enz. enz. enz.

Dit betekent (volgens de site van microsoft) dat er routers in het netwerk verkeerd geconfigureerd staan... Sonera zegt natuurlijk dat dat niet zo is...

Volgens mij heb ik alles geprobeerd... ook heb ik dus die client niet met mijn internetkaart (compex 100mbit) laten binden, maar dat helpt niet...

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil dus gewoon kunnen internetten en netwerken tegelijk...
Misschien dat ook iemand weet of sonera zulk soort maatregelen kan nemen zodat niemand een netwerk kan installeren...

Ik moet het nu al 3 weken zonder netwerk stellen :( en ik ben ten einde raad... iemand help aub!!!

Verwijderd

Hoeveel netwerkkaarten heb je in je internet machine??
Als je der een in heb zitten kan je het schudden

Verwijderd

Topicstarter
zitten d'r 2 in
Compex RE100TX (voor internet)
Realtek RTL8029(AS) (voor netwerk)

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 22:52
kijk eens bij Netwerken
of breng een bezoek aan www.mcse.nl

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor die tip van mcse.nl, k ga gelijk ff kijken

Bij Netwerk kan ik verder niets veranderen, alles staat gewoon goed...

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem. Beetje schuiven met de netwerkkaarten---> Probleem over.
Ik had de NIC's in de pci sloten 3 en 6 (geloof ik) en die delen de irq's. NIC's onder elkaar gezet en no problemz.

BTW: Ik heb ook die Realtech AS

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 16:51 schreef ScorpionY het volgende:
tnx voor die tip van mcse.nl, k ga gelijk ff kijken

Bij Netwerk kan ik verder niets veranderen, alles staat gewoon goed...
hij bedoelde eerder dat je op GoT dit beter in het netwerkforum kan plaatsen, overigens, denk ik dat je de netwerkkaart in ander PCI slot moet steken, die onder de vid. kaart ruled, want netwerkkaart is klein dus heeft vid. geen last van :)

Verwijderd

Topicstarter
nou jongens allemaal bedankt voor de hulp maar ik heb het inmiddels met een (bijna) gratis server en een hub opgelost...

1 internetverbinding en 3 pc's... werrukt perfect... B-)

kan alleen nog steeds niet netwerken onder win2k (omdat ik dus die client moet weghalen om te kunnen internetten)
onder winme kan ik wel internetten én netwerken met dezelfde kaart (compex)...
vind het allemaal een beetje vaag, want voorheen kon ik onder win2k ook internetten en netwerken tegelijk...
Pagina: 1