Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firewire aan/uit schakelen

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
In een ander topic heb ik reeds gerept over het inzetten van een (tuimel) schakelaar om een USB device aan/uit te schakelen. De oplossing werkt prima !

Nu heb ik een externe harddisk behuizing gekocht met USB/Firewire interface, maar heb problemen tijdens het booten van Windows XP als ik het kastje mbv de firewire aansluiting gebruik EN als de HD aan staat. Krijg een blauw scherm en start daarna in veilige modus op.

Ik kan het kastje compleet uitzetten dmv een voedingschakelaar, maar soms wordt de HD niet herkend door Windows als ik 'm op die manier aanzet. Oplossing is dan de firewire kabel even los te halen en weer in te pluggen zodat de drive herkend wordt. Niet erg handig dus.

Nu ben ik van plan om dezelfde truuk ook met de firewire aansluiting toe te passen. Dus een tuimelschakelaar op PIN1 (voeding). Dan kan ik de voeding op de HD aan laten staan, maar de drive in Windows aan/uit zetten dmv het schakelaartje.

Ik verwacht dat het (ook) zal werken, maar ik vraag het hier toch maar even voor de zekerheid. Kan ik zondermeer PIN1 onderbreken zodat het device wordt afgemeld ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik zal es gaan twijfelen aan m'n driver instals :X

verder heb ik geen oplossingen voor welke pinnen, ik roep: proberen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rebels op 14-06-2004 17:08 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ik zou idd liever de software matige oplossing zoeken.

Staat de boot-order goed in je BIOS?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 15:46
http://www.interfacebus.com/Design_Connector_Firewire.html

Hier staat de pinning wel op. Als je het op dezelfde manier gaat doen als je met usb hebt gedaan zou het denk ik wel goed moeten gaan.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
frickY schreef op 14 juni 2004 @ 19:56:
Ik zou idd liever de software matige oplossing zoeken.

Staat de boot-order goed in je BIOS?
Als enige heb ik SATA/RAID als bootdevice. De externe HD is ook geen boot-partitie.

Verder heb ik een schone XP installatie (1 dag oud) incl Windows Update, geen netwerk via firewire, nog geen andere devices eerder aangesloten (zoals bv een camcorder).

Ik zou het dus zo even niet weten waaraan dat ligt.

Maar toegegeven, je hebt gelijk dat het eigenlijk softwarematig opgelost zou moeten worden. Ik zoek eigenlijk een goede fix en zo'n schakelaar is zowiezo erg handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 14-06-2004 20:35 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Staat er niet toevallig "Try other boot devices" of iets in die trand op "enabled"?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 01:01:
Staat er niet toevallig "Try other boot devices" of iets in die trand op "enabled"?
Nee, ik heb zelfs boot van floppy en floppy-seek uitgeschakeld.

Pagina: 1