[Debian] X installeren: gaat fout (VMWare)

Pagina: 1
Acties:

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 13:57
Ik heb onder VMWare Debian geinstalled.
iso's van cd 5 en cd 1 gedowned, geboot met cd 5 en vervolgens verder gegaan met cd 1 toen daarom gevraagd werd.

Is allemaal goed gegaan, systeem boot. Vervolgens X aan de praat proberen te krijgen, maar hier ergens is het mis gegaan. Ik heb apt-get install x-window-system gedaan en de configuratie doorlopen.
Bij het geven van het commando 'startx' gaat het echter mis: fatal error. Preciezer gaat het mis bij het laden van PexExtensions waardoor X niet wil starten.

Ik heb gegoogled en op wat fora gezocht, maar daar heb ik niet echt iets kunnen vinden. Ook de diverse handleidingen voor het installeren van Debian geven mij geen 'lead'. Is hier iemand die wat zinnigs hierover weet te melden?

Ow, dit is mijn eerste Debian install (hence the VMWare), dus ik ben zo groen als het maar wezen kan. Ik ben echter niet te beroerd iets uit te proberen of uit te zoeken. Maar één ding moet me wel van t hart: dat apt-get werkt ideaal, maar dat dselect is een draak! Is hier een vervanging voor?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
misschien aptitude wat betreft je x probleemik hebzo geen id

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom vindt ik op Google niets als ik ga [google=PexExtensions]? Wat is de exacte foutmelding?
startx 1>&2 2>/mnt/floppy/got.txt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Misschien video driver die niet goed herkend wordt door gebruik binnen VMware, "vesa" ipv "nv" of iets anders invullen in /etc/X11/XF86Config doet het vaak wel...

• Rob_de_Rechter
het lag waarschijnlijk aan het feit dat ik een verkeerde kernelmodule tijdens de base-install geselecteerd heb (AGP). Na een nieuwe install (Hooray voor VMWare!) heb ik er namelijk geen last meer van. (Wel van andere dingen, maar daar kom ik wel uit (hoop ik :P))

bedankt voor de tips in ieder geval

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

Verwijderd

Vergeet de VMWare Tools niet te installeren ;)

Verwijderd

Met veel interesse dit topic gevolgd. ik heb dus precies hetzelfde (op 2 instanties: 1 onder VMware en 1-tje on mijn oude P200 met S3-PCI kaart). Zou dus kunnen. Hoe los ik dit op zonder opnieuw te installeren? Kernel bakken?

• Rob_de_Rechter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 09:01:
Vergeet de VMWare Tools niet te installeren ;)
ik dacht dat dat juist niet hoefde...
waarom zou dit moeten? (Maw: wat doet het?)

Verwijderd

de VMWare Tools zorgen voor betere ondersteuning qua virtuele hardware. Zie het verschil maar eens tussen X met en zonder VMWare Tools. Een wereld van verschil.
Ook heeft het effect op andere dingen, ik weet zo alleen niet wat. Ik heb er ooit mee zitten spelen, maar dat is eigenlijk alweer te lang geleden (ben nadien volledig overgestapt op Linux :P )
Pagina: 1