Geen idee, moet je ervaringen gaan zoeken op internet of datasheets gaan bekijken dan kom je er wel uit.
Werkt trouwens die accoustic sound management programmaas ook nog alleen bij bepaalde chipsets/moederborden?
Voor IDE controllers gebruik ik altijd Winaam, maar dat werkte bij mijn s-ata controller niet dus vandaar dat ik daarvoor de hitachi tool gebruik. Antwoord dus: niet elk programma kan met elke controller overweg, moet je uitproberen.
de silentmax silencers rev 2.0 er is een blauwe en een zwarte de zwarte is duurder?
Is die ook beter?
Ik vind trouwens de blauwe mooier

Ik heb toen de blauwe genomen omdat die op voorraad was en de zwarte niet. Volgens mij is een wit oppervlak het beste in staat om warmte af te staan en een zwart het minst goed, maar dit verschil zal echt minimaal zijn.
Met zilveren kap bedoel ik dus de bovenkant ja, ik had al zo'n groot vermoeden dat je een zilveren had.
[
afbeelding]hier zit hij zeg maar in een stuk foam, hij valt er als waren in.
Je denkt zeker waar zijn de HD cases, die heb ik er even uitgehaald vanwege de ruimte die ik nodig had.
[
afbeelding]
beetje onscherp
Dit is maar tijdelijk zo om te kijken of er een effect merkbaar/hoorbaar was, want de kans bestaat dat hij omvalt (en dat wil je niet hebben)
Tot nu toe lijkt het erop dat de HD stiller is geworden, ik hoor nu alleen mijn PSU fan (die wordt ook vervangen)
Uiteraard blijft het niet bij dat ene stukje foam. Ik zal later kijken hoe dat allemaal gaat passen in mijn cheap case en wat daarbij de mogelijkheden zijn.
Ik zal van de week eens kijken of ik wat foto's kan maken van mijn setup van de WD1600JB met zilveren kap, misschien heb je er iets aan

ps bedankt voor de software
- en met "tay-rebs" bedoel je tie-raps
you're welcome en my bad

Nog een vraagje over video kaarten koeling. (ik kon het centrale stille videokaarten topic niet vinden)
Ik ben erachter dat er zoiets bestaat als passive video kaarten koeling. Hebben video kaarten dezelfde chips? Wat ik eigenlijk wil weten.
Is er een goede passieve videokaart koeler die ik en voor mijn oude geforce kan gebruiken. En voor mijn toekomstige videokaart? (ik hoop dat het net zo makkelijk gaat als met die silencers die passen ook bijna overal op)
Als je een beetje rondzoekt kom je bijvoorbeeld een Zalman ZM80D-HP tegen. Een oud grafisch kaartje krijg je met wat knutselen nog wel passief gekoeld, kijk eens naar de foto's van mijn servertje op
http://teeh.mine.nu/got/ daar valt te zien hoe ik mijn Geforce 2 MX passief koel in een kast waar compleet geen airflow is, net als mijn Duron processor overigens, enige fan in het systeem is die van de Aopen voeding en die is erg stil. Dit is ook het servertje waar de Samsung 250 GB hd in zit met die silencer. Home made case overigens.
[
Voor 59% gewijzigd door
GH45T op 28-03-2006 00:28
]