fan northbridge kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb een Abit at7-max 2 moederbord (met Via kt400 chipset). De fan van mijn northbridge is kapot, hij draait ineens niet meer.

Ik heb al op GoT gezocht, maar ik kwam alleen informatie tegen over defecte northbridgefans op andere, oudere moederborden. De heatsink op mijn northbridge voelt heet aan.

Wat kan ik het beste doen? Ik heb al een mailtje naar Abit gestuurd.

Verwijderd

wat je kan doen? Je zou er tijdelijk een flinke case fan op kunnen zetten om hitteproblemen te voorkomen, als het binnen de garantie valt moet je niet aan je mobo gaan porren natuurlijk en zo rap mogelijk RMA doen

offtopic: DUH 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 11:49 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Hij is stuk...

1. Ik heb garantie, breng'm terug.
2. Ik heb geen garantie, ik zet er even een nieuwe fan op.

Vervang 'fan' door het kapotte onderdeel en je hebt het antwoord op alle 'het is stuk, wat moet ik nu' vragen ;)

fan monteren kan bijna geen problemen opleveren, even meten welke versie je moet hebben of meenemen naar computershop en nieuwe eropschroeven. Of, eventueel, als je geen vastlopers krijgt, lekker laten zitten en vertrouwen op je airflow, alhoewel ik dit eigenlijk afraad als er oorpsronkelijk wel een fan op zat :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
koop een zalman heatsinkje en dan kan je em gewoon passief koelen :D is stiller en kost niet veel tijd/geld (10-15min en minder dan 10 euro)

LinkedIn
BlackIntel

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Als er garantie op 't bord zit even informeren naar de mogelijkheden. En anders zet je er zelf een andere fan op of beter, een passieve heatsink. Is allemaal vaak aan bod geweest en dat 't over andere borden ging doet niks aan het verhaal af :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.