Nu ik klaar ben met mijn examens enzo wil ik eigenlijk een laptop gaan kopen. Tot nu toe heb ik altijd met desktops gewerkt, maar het lijkt me toch wel handig om bijv. op vakantie en in de tuin ook eens te kunnen werken en gamen.
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op internet naar verschillende laptops. Mijn eisen zijn:
• beetje snelle processor
• spel van nu ermee kunnen spelen (ATi M10?)
• niet ál te korte accuduur (toch wel 2 uur of meer)
Ik wil hem dus gaan gebruiken gewoon op m'n kamer aangezien mijn huidige desktop niet bepaald snel is. Verder op vakantie voor een spelletje en digitale foto-opslag en in de tuin internetten
Daarvoor zal ik dan wel nog een pcmcia 802.11g kaartje moeten kopen (alleen de rechtse heeft wlan).
Mijn budget is zo'n 1300 euro. Na rondzoeken kwam ik op onderstaande laptops uit (mede omdat ik die hier in de buurt bij computerland kan kopen):
Op zich lijkt de 2785+ Brilliant me best mooi, omdat die een SXGA+ scherm heeft. Ik ben nu gewend aan 1024*768 maar in de toekomst is groter waarschijnlijk wel gewenst. Deze laptop heeft echter een langzamere processor, kleinere HD en 64MB videogeheugen minder dan de Saffier 1520. De Jade 8070 is op zich ook wel goed, alleen de videokaart is dan weer een stuk slechter dan die m10.
• Weet iemand welke laptop ik het beste kan kopen en zijn er misschien nog andere alternatieven met minstens een radeon9600 voor ongeveer hetzelfde bedrag? (of minder
)
• Is een SXGA+ scherm handig (gezien de afwijkende resolutie)
• Is de batterijduur van de 2785+ met normaal gebruik (internet&word) langer dan 2 uur? (stond niet echt in het ervaring-topic)
• Is PC2100 ddr-sdram een heel stuk langzamer dan bijv. PC3200 en is dit gangbaar voor een notebook?
• Is de accuduur van een centrino-laptop nou echt zoveel langer dan van een xp-m laptop en is dat het verschil in videokaart waard?
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op internet naar verschillende laptops. Mijn eisen zijn:
• beetje snelle processor
• spel van nu ermee kunnen spelen (ATi M10?)
• niet ál te korte accuduur (toch wel 2 uur of meer)
Ik wil hem dus gaan gebruiken gewoon op m'n kamer aangezien mijn huidige desktop niet bepaald snel is. Verder op vakantie voor een spelletje en digitale foto-opslag en in de tuin internetten
Mijn budget is zo'n 1300 euro. Na rondzoeken kwam ik op onderstaande laptops uit (mede omdat ik die hier in de buurt bij computerland kan kopen):
| pic | ![]() | ![]() | ![]() |
| merk | Jewel 2785+ Brilliant | Jewel Saffier 1520 | Jewel Jade 8070 |
| proc. | 2500+ AMD Athlon XP-M | 2800+ AMD Athlon XP-M | 1.5 GHz Intel Pentium-M |
| scherm | 15" SXGA+ | 15" XGA | 15" SXGA+ |
| geheugen | 512MB | 512MB | 512MB |
| harddisk | 40GB 5400rpm 8MB | 60GB 5400rpm 8MB | 40GB 5400rpm 8MB |
| videokaart | 64MB ATi M10 Radeon 9600 | 128MB ATi M10 Radeon 9600 | 64MB ATi M9 Radeon 9000 |
| gewicht | 2,8kg | 2,8kg | 2,7kg |
| afmetingen | 328 x 283 x 26 mm | 328 x 283 x 26 mm | 330 x 273 x 29,4mm |
| prijs | € 1.269 | € 1.275 | € 1.425 |
| link | klik | klik | klik |
Op zich lijkt de 2785+ Brilliant me best mooi, omdat die een SXGA+ scherm heeft. Ik ben nu gewend aan 1024*768 maar in de toekomst is groter waarschijnlijk wel gewenst. Deze laptop heeft echter een langzamere processor, kleinere HD en 64MB videogeheugen minder dan de Saffier 1520. De Jade 8070 is op zich ook wel goed, alleen de videokaart is dan weer een stuk slechter dan die m10.
• Weet iemand welke laptop ik het beste kan kopen en zijn er misschien nog andere alternatieven met minstens een radeon9600 voor ongeveer hetzelfde bedrag? (of minder
• Is een SXGA+ scherm handig (gezien de afwijkende resolutie)
• Is de batterijduur van de 2785+ met normaal gebruik (internet&word) langer dan 2 uur? (stond niet echt in het ervaring-topic)
• Is PC2100 ddr-sdram een heel stuk langzamer dan bijv. PC3200 en is dit gangbaar voor een notebook?
• Is de accuduur van een centrino-laptop nou echt zoveel langer dan van een xp-m laptop en is dat het verschil in videokaart waard?
[ Voor 8% gewijzigd door Winnetou op 14-06-2004 11:45 ]
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet