Selectief telefoon opnemen met mgetty versie 2

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb die FAQ van a tot z doorgelezen, en daar staat dus NIET het antwoord in op mijn vraag.
Ik wil dus weten of ik mgetty of vgetty zo in kan stellen dat hij alleen de telefoon opneemt als hij een bekent nummer ziet. Wat ik uit de FAQ haal, is dat *getty de telefoon opneemt, en dan pas bepaald wat hij ermee doet.

Misschien dat ik de FAQ verkeerd interprenteer, als dat zo is, vertel het mij graag.

ik ga nog even op de site van VGetty kijken, misschien dat daar nog iets meer info staat. (en ik moet even wat uitzoeken wat betreft de ondersteuning van mijn modem (een e-tech bullet 56k modem) of hij caller id ed ondersteunt)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je dat laatste al niet weet, wat heb je dan aan het eerste?? :?

edit:
Ben zelf nog nooit analoge modems tegengekomen die de KPN manier van caller-id ondersteunen

[ Voor 45% gewijzigd door Coach4All op 14-06-2004 11:39 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
dan weet ik dat ik opzoek moet naar een ander modem.
Ik moet deze implementatie toepassen op mijn server (om prive redenen).
De mogelijkheden die het modem biedt zijn niet doorslaggevend voor de toepassing. Mocht het modem te kort schieten, dan moet ik er alleen voor zorgen dat ik zo snel mogelijk een ander modem heb.

Een kleine toelichting waarvoor ik het nodig heb. Wij worden al een tijdje telefonisch lastig gevallen 's nachts. Het is te weinig voor de KPN om er iets tegen te doen, maar wij worden het inmiddels behoorlijk zat. De bedoeling is nu, dat mijn server een fax of data lijn opent, zodra er vanaf 1 bepaald nummer gebelt wordt (de persoon die ons lastig valt, schermt zijn nummer niet af).
Het enige wat ik dus wil, is dat mijn server de telefoon opneemt als er vanaf dat nummer gebelt wordt, en de beller trakteerd op een data respons (en dus op een fluitend oor), zonder dat het normaal telefoon verkeer beïnvloed wordt.

oh ja, en wat betreft Caller ID, weet iemand hoe dat precies zit? Het is een standaard, zoals het doorgegeven wordt, maar ik kom het eigenlijk nooit tegen in de specs van modems.... Wordt dit soms alleen ondersteunt door zware bedrijfsmodems, zoals die door providers gebruikt worden/werden??? (Bij Surfnet maken ze iig gebruik van Caller ID, want je kan alleen inloggen als je belt vanaf een nummer dat je zelf eerder aan Surfnet heb doorgegeven...)

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 14-06-2004 11:47 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-02 16:33

Gambit

Het probleem is dat de KPN zijn eigen manier van Caller-ID gebruikt en die niet door de (meeste) modems cq software ondersteund wordt..

If it is alive it can be killed

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
deepbass909 schreef op 14 juni 2004 @ 11:45:
Het is te weinig voor de KPN om er iets tegen te doen, maar wij worden het inmiddels behoorlijk zat.
Oh, dus je hebt z'n telefoonnummer? Dat schept interessante mogelijkheden! Dan kan ik zo een heleboel vervelende dingen bedenken om terug te doen, maar omdat dat ws. ook niet echt veel brengt zal ik dat voor me houden. In ieder geval lijkt een technische oplossing me hiervoor niet direct de makkelijkste weg.

Wat dacht je er van om hem domweg persoonlijk terug te bellen (desnoods, als 'ie niet wil luisteren, op een tijd waarvan je weet dat diegene zelf slaapt) en maak duidelijk hoe irritant dit is.

Of is dat al lang geprobeerd?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

deepbass909 schreef op 14 juni 2004 @ 11:35:
Ik heb die FAQ van a tot z doorgelezen, en daar staat dus NIET het antwoord in op mijn vraag.
Ik wil dus weten of ik mgetty of vgetty zo in kan stellen dat hij alleen de telefoon opneemt als hij een bekent nummer ziet. Wat ik uit de FAQ haal, is dat *getty de telefoon opneemt, en dan pas bepaald wat hij ermee doet.
Dan zou ik de FAQ's normaals maar een keer lezen, getty kan selectief gesprekken beantwoorden aan de hand van het callerid. Uit de manual :

code:
1
2
3
4
/etc/mgetty+sendfax/dialin.config
            controls  acceptance/denial of incoming calls based
            on the caller's number.  Available only if you have
            "caller ID" and your modem supports it.

MAW : een accept doen op het beruchte nummer, een deny op de rest. De logging van mgetty is trouwens handig voor het nagaan wanneer en door wie er gebeld wordt.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:53
Dit kan heel erg gemakkelijk met ISDN.

Er zijn verschillende tools voor, ISDN modems geven de caller-id zeer eenvoudig door aan software zoals bijv. DisplayCall.

Daar kun je weer allerlei trucs op instellen en eventueel applicaties laten draaien op de server.

Ik gebruik deze combinatie om gesprekken vanaf onbekende nummers (0000000000) bruut op te hangen :P

-edit-
ik zit te slapen dit is NWOS .. hehe
maargoed, voor ISDN onder Linux moet dit zeker ook mogelijk zijn

[ Voor 15% gewijzigd door ScuL op 14-06-2004 12:55 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• hammerhead
  • Laatst online: 17-02 07:53
-ScuL- schreef op 14 juni 2004 @ 12:53:

-edit-
ik zit te slapen dit is NWOS .. hehe
maargoed, voor ISDN onder Linux moet dit zeker ook mogelijk zijn
ISDN onder linux is ook mogelijk, maar is niet echt nuttig voor TS. Het lijkt erop dat hij te maken heeft met analoge modem ipv ISDN.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik ken ( en had "vroeger" ) alleen de ISDN oplossingen.
En reken maar dat Surfnet e.d. werken met ISDN bundels.

Maar ja, snap ook wel dat je er niet op zit te wachten om voor zo'n ventje/vrouwtje ISDN aan te gaan schaffen....

Kijk anders eens op nummer tonen met een analoge modem op pc? , daar hebben ze het over analoge modems die de KPN manier wel aankunnen.... >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Coach4All op 14-06-2004 13:13 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Controleren of je modem Caller ID heeft is heel makkelijk, gewoon minicom starten en dan naar je modem bellen, als het goed is stuurt hij dan het nummer na de RING.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

deepbass909 schreef op 14 juni 2004 @ 11:45:
[..](de persoon die ons lastig valt, schermt zijn nummer niet af). [..]
Wat weerhoudt je om het om te draaien? Laat de persoon opbellen door je server (zet zelf _wel_ nummerweergave uit voor die call, *31* ervoor uit mijn hoofd) en zodra hij opneemt, flikker je die datalijn erdoorheen. En dat ieder uur, een beetje random qua tijd. Denk dat hij snel genoeg zijn gewoonte af zal leren.

Verwijderd

Als je het nummer hebt kun je heel makkelijk de naam erbij zoeken.. dan ga je toch even lekker op bezoek bij die gast?

• Wilke
^^ dergelijke oplossingen bedoelde ik dus, maar da's natuurlijk niet een erg constructieve manier om het op te lossen.

offtopic:
Als je een telno hebt kun je ook vrij makkelijk naam/adres/woonplaats gegevens erbij vinden, als je die nog niet weet O-)

Verwijderd

Het is natuurlijk niet de beste oplossing.. i know... maar goed..
je moet op en duur toch wat....

Enne.. in deze wereld kun je nog dingen oplossen met praten... :X

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

* Waarom niet gewoon de hoorn ernaast 'snachts?
* Als er sprake is van bedreiging neemt de politie graag je aangifte op
* Mijn ervaring met de KPN is dat als je doorvraagt je een form kan krijgen waarop je zelf de gesprekken moet loggen en dat zij daarna actie ondernemen naar de beller

Ik heb een beetje rare bijsmaak bij dit topic, misschien schakel jij nu wel een legertje tweakers in om zelf iemand te terroriseren ?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:34 ]

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
Ik gebruik dit hoofdzakelijk om telemarkteers zo lang mogelijk bezig te houden. Telemarketeers zijn eenvoudig te herkennen omdat ze juist geen nummer meesturen. Ze moeten dan een '1' drukken om door te gaan, en dat nogmaals terbevestingen. Dan hun geboorte datum etc.etc. echt lachen!
Beetje oftopic maar wat als er iemand uit het buitenland belt? Dat is ook (vaak) afgeschermd.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
Ik heb geen idee wat dat getty is maar ik heb al tijden een callerID apparaatje aan mijn PC hangen die op basis van het binnenkomende callerID de telefoon opneemt en dan middels de voice functie een heel menu aan mogelijkheden biedt.

Ik gebruik dit hoofdzakelijk om telemarkteers zo lang mogelijk bezig te houden. Telemarketeers zijn eenvoudig te herkennen omdat ze juist geen nummer meesturen. Ze moeten dan een '1' drukken om door te gaan, en dat nogmaals terbevestingen. Dan hun geboorte datum etc.etc. echt lachen!

Anyhow, schematje ergens van internet gehaald. Dille.nl of zo iets. Je moet wel een callerID abbo op je analoge lijn nemen. Overigens kun je dat schematje beter ook nog even aanpassen. Een picje er tussen zorgt voor minder strikte eisen aan het realtime gedrag van je PC/OS (ja ik draai het onder windows, normale uitvoering zonder RT-kernel).
link ? naar dat schematje ????? svp ??

voor de TopicStarter deze link zoek op ........

maar zo'n apparaatje lijkt me wel handig om te gebruiken ... :)

Tja vanalles

Verwijderd

.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het enige (nog verkrijgbare) modem dat ik heb kunnen vinden is http://www.tornado.nl/asp...ducts&productid=16&Spec=1 O-)

• Wilke
TrJ schreef op 14 juni 2004 @ 13:49:
Ik heb een beetje rare bijsmaak bij dit topic, misschien schakel jij nu wel een legertje tweakers in om zelf iemand te terroriseren ?
Huh, hoe dat zo? Dat zou pas zo zijn als hij dat telefoonnummer hier zou posten. Daar is geen sprake van (en als het gebeurt zal het zeker niet geaccepteerd worden, dus bij deze is topicstarter gewaarschuwd). Bovendien vraagt hij zelf naar een heel vreedzame oplossing voor dit probleem (nl. een oplossing waarbij de ongewenste beller genegeerd kan worden), dus ik snap echt niet waar je het over hebt.

Maar kort samengevat: Met ISDN kan dit dus, is zelfs vrij gemakkelijk. Met analoog moet het kunnen, maar omdat de KPN blijkbaar een of ander vernaggeld niet-standaard systeem gebruikt werkt het in NL waarschijnlijk niet. Tja, balen. Dus topicstarter zal het netjes moeten uitpraten, of een van de andere al genoemde wegen bewandelen.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Het schema staat op dile.nl : http://www.dile.nl/index.html?extra.htm
Is trouwens de eerste hit op google...

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

@Wilke: Op mijn werk (24-uursvoorziening) hebben we ook wel eens 'snachts te lijden gehad onder telefoonterror en mijn ervaring is dat de kpn/politie dan prima meewerkt derhalve vind ik het vreemd dat TS dat niet voorelkaar krijgt en zelf een "vreedzame" oplossing zoekt...en als het dan toch allemaal niet zo ernstig is: waarom niet gewoon de hoorn ernaast

Verwijderd

.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ok, om het iets smeuïger te maken, de bewuste persoon is mijn buurman. We hebben al iets van 20 jaar ruzie, waarbij hij het nodig vind om midden in de nacht (uur of 3) te bellen. Omdat wij ons zelf niet tot zijn trieste niveau willen verlagen thuis, ben ik dus opzoek naar een manier waarop hij zichzelf straft.

De hoorn naast de haak leggen is voor ons géén optie, want door familie omstandigheden moeten we 24/7 bereikbaar zijn, zowel vast als mobiel.
De paden van KPN en politie zijn ook al lang doorlopen, en het vervelende daarbij is, dat hij bijzonder onregelmatig belt, en te weinig om voor die instanties actie te ondernemen...
Maar na een paar jaar op die manier telefoon tereur te hebben gehad, worden wij het inmiddels spuug zat.

Wat ik wil bereiken, is dat als er van zijn nummer gebelt wordt, en alleen dan, de computer reageerd alsof het een modem aanroep is. Daarbij mag de telefoon eigenlijk niet overgaan, maar direct reageren met een data respons of eventueel een gesimuleerde kiestoon, zodat hij denkt dat de lijn nog niet geopend is...

Wat mij niet duidelijk is bij mgetty, is of hij nou pas de accept or deny test doet na opnemen van de telefoon (en dus direct weer ophangt bij deny), of dat doet voor hij de telefoon opneemt. Dit is voor mij een crusiaal punt...

• ajvdvegt
  • Laatst online: 04-12-2025
Zou je niet denken dat je buurman dit snel door heeft, en dan z'n nummerherkenning uitzet? Of is-ie niet zo snugger? :)

Als je nou een ander, geheim nummer neemt? Misschien voelt dat als toegeven ofzo, maar je hebt tenminste voorlopig geen last. (ik bedenk nu net: leuker is het gewoon je oude nummer te houden, en de tekst van KPN proberen op te nemen die je hoort wanneer een nummer niet bestaat. Als hij dan belt dat afspelen via getty... Dan gaat hij opzoek naar je nieuwe nummer, wat dus niet bestaat :))

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
1. hij is niet zo snugger (anders had hij het allang uitgezet)
2. Niet mogelijk, mijn moeder geeft les, en dan zou een nieuw nummer al weer te snel de ronde doen
3. hebben we een tijdje gedaan, door door te schakelen naar 77777 (bestaat niet). Heeft ook niet geholpen

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

deepbass909 schreef op 14 juni 2004 @ 20:48:
of eventueel een gesimuleerde kiestoon, zodat hij denkt dat de lijn nog niet geopend is...
>:)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

volgens mij gaat t je niet lukken om het modem op te laten nemen voordat je telefoon voor het eerst gaat rinkelen.

wat ik niet helemaal snap is dat je het heel vervelend vindt, maar blijkbaar niet vervelend genoeg om naar politie/kpn te stappen. Je zou ook je buurman er op kunnen aanspreken, kan me voorstellen dat ie best schrikt, omdat ie zich niet gerealiseerd had dat jij weet dat hij belt. Je kunt zeggen dat als ie niet ophoudt je dan naar de politie stapt.

lijkt me idd wel verstandig om niet terug te bellen, ik denk dat de situatie dan alleen maar escaleert. ik denk dat als ie jou op een andere manier wil naaien hij toch wel een manier zal vinden.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:53
smokalot schreef op 15 juni 2004 @ 01:10:
volgens mij gaat t je niet lukken om het modem op te laten nemen voordat je telefoon voor het eerst gaat rinkelen.
dat is lastig ja. zoals gezegd ISDN is een uitkomst, maar als je het niet hebt is dit geen reden om over te stappen
wat ik niet helemaal snap is dat je het heel vervelend vindt, maar blijkbaar niet vervelend genoeg om naar politie/kpn te stappen. Je zou ook je buurman er op kunnen aanspreken, kan me voorstellen dat ie best schrikt, omdat ie zich niet gerealiseerd had dat jij weet dat hij belt. Je kunt zeggen dat als ie niet ophoudt je dan naar de politie stapt.
als je dit soort dingen hebt meegemaakt weet je dat de politie hier niets aan doet
lijkt me idd wel verstandig om niet terug te bellen, ik denk dat de situatie dan alleen maar escaleert. ik denk dat als ie jou op een andere manier wil naaien hij toch wel een manier zal vinden.
het escaleert hoedanook, tenzij je het gewoon laat begaan. politie sturen wordt zo'n plaaggeest meestal alleen maar pissiger door.
straks begint hij je auto nog te vernielen, zoals bij ons het geval was.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

TS. hebben mijn posts je al wat verder geholpen ( dat was toch wat je vroeg, en niet hoe de buurman aan te pakken.....)
:?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:35 ]

• Wilke
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 13:55:
Even uitgaande van een analoge telefoonlijn (dat is toch wat TS heeft?).
Ja.
CallerID wordt gestuurd voordat de telefoon overgaat! Opnemen voordat hij overgaat is dan ook al mogelijk!
Dat is bekend en is ook al verschillende malen opgemerkt zoals je kunt zien als je het topic goed doorleest. Alleen doet KPN dit blijkbaar op een andere manier dan in de meeste andere landen, zodat er geen modems verkrijgbaar zijn (zegt men, tenminste) die dit ook ondersteunen.
Verder denk ik dat het verstandig is dat dit topic naar internet & telefonie gaat ipv NWOS tenzij TS het perse op NWOS wil draaien maar ik zie niet in waarom het persee NWOS moet zijn dat zijn probleem op kan lossen.
Najah, zoals het topic hier staat is het duidelijk wel een NOS-vraag wat mij betreft. Als hij het met zelfgemaakte electronica wil gaan doen lijkt een nieuw topic me handiger. Zou wel stoer zijn om het zo te fixen op zich :)

Verwijderd

.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:35 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ok, ik zit weer eens achter de pc.
Ik heb inderdaad analoog.
Ff wat antwoorden/bevestigingen. Mgetty doet de test om te accepteren/negeren voor hij de telefoon opneemt. Die vraag is dus beantwoord (en werkt).
Ik krijg alleen jammer genoeg met mijn modem geen nummer door... Ik hoopte een paar andere modems te kunnen testen, maar die kan ik op het moment niet meer terug vinden...

De reden dat ik het via Linux probeer, is omdat ik een linux server heb, die 24/7 aanstaat en windows gewoon k*t is op dit punt. Een oplossing met een pic zou ook kunnen, maar dan mis ik de mooie registratie die ik nu heb, en terug treiter opties }))

Mijn buurman aanspreken/kpn of politie op afsturen werkt niet (zijn al meerdere malen geprobeerd). Wat ik hiermee wil bereiken is dat ik hem afstraf voor zijn asociale gedrag. Hij belt mij namelijk, en dat hij daarmee een modem lijn opent, is zijn schult (ik doe immers niet, ik laat alleen mijn pc op dat moment opnemen).

mgetty werkt in combinatie met Webmin bijzonder makkelijk! Ik ben iemand van het DOS tijdperk, en ben af en toe nog wat huiverig wat betreft linux (al hoe wel dat snel afneemt, nu ik een server heb draaien op Linux).

Mijn zoek tocht gaat op het moment dus verder naar een modem met nederlandse caller ID. Misschien moet ik maar gaan proberen om het bewuste Tornado modem te krijgen.

(kan ik ook mijn server als eigen access provider gaan gebruiken voor mijn laptop met gsm internet verbinding, maak ik hem ook nog echt nuttig B)

[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 15-06-2004 22:04 ]

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

quote van http://www.tornado.nl/asp...oducts&productid=5&Spec=1
Daarnaast heft de Tron DF56.0 ook de unieke eigenschap van nummer-herkenning in Nederland

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Die is niet echt meer leverbaar, maar zou €200,- kosten... beetje veel...

deze is trouwens ook leuk:

Tornado SFM56.0-USB
Caller ID/Caller ID for the Netherlands
en ergens anders op dezelfde site
Let op: Dit product is alleen beschikbaar in de VS.
8)7

Maar dat terzijde, hij valt toch af, want ik heb geen USB op mijn server.

[ Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 15-06-2004 23:56 ]

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Volgens google nog wel leverbaar ( op http://www.dwenf.com/prices/modem.htm)

Maar inderdaad beetje vaag hoog geprijsd.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik denk dat het toch het handigst is om het schemaatje van dile te gebruiken, modems zijn volgens mij erg moeilijk te vinden.
Wat ook nog kan (maar is vaag) :
Ik heb thuis ook een nummermelder, en een dect telefoon.
Vaag deel : zonder nummermelder geeft de dect telefoon geen nummer door, met wel. Het enige dat ik kan verzinnen is dat de nummermelder het nummer in een ander formaat doorgeeft, zodat de telefoon het dan wel snapt.
Of er gebeurt gewoon iets met de timing, zodat de telefoon het dan wel snapt.

Bij gebrek aan een modem die caller-id ondersteunt kan ik het helaas niet testen,maar ik zal eens zien wat ik kan opsnorren.

Er bestaan natuurlijk ook taiwanezen die er doosjes voor op de markt brengen:
http://www.artech.com.tw/html/english/ex200/ex200.htm

Ook handig :
zoek eens op kpn. com op "Netwerkaansluitpuntspecificaties" , dan kun je vervolgens onder "Telefonie / breedband netwerk" alle info vinden over caller-id en hoe een belsignaal klinkt aan de kant van de beller.
Daarmee kun je dan denk ik wel wat leuks in elkaar knutselen.

[ Voor 98% gewijzigd door jvhaarst op 16-06-2004 13:10 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

waarom neem je niet voicemail ?? en daarop zet je van

"wij zijn niet bereikbaar alleen op ons gsm nummer ?" vervolgens kan je op gsm's soms nummers blokkeren ... :) dus
1) je buurman spreekt een voicemail in ..
2) hij belt naar een GSM waar zijn nummer geblokkeerd is.

einde oefening terreur. .

ps wat ook goed werkt is MGetty om het uur naar hem laten bellen via *31*<jouw telefoonnummer> dit verbergt je nummer en zet hem goed in de zeik ..

ps gsm nummers en dergelijke zijn goed achterhaalbaar..

ik heb een keer van iemand die dat bij ons deed alle nummers achterhaald (vrienden bij KPN betekend veel) en via een leuk bel progie die persoonen om een random tijd binnen een uur via gsm c.q via telefoon ge-"nard" voor 2 maanden lang ..

nooit meer wat gehoord

Tja vanalles

Verwijderd

.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:35 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@VSO, dat is absoluut géén optie. Mijn ouders hebben een gsm voor noodgevallen, en willen daarop alleen bereikbaar zijn voor mensen aan wie wij speciaal het nummer hebben gegeven.
Daarnaast wil ik zelf hem niet narren, ik wil, zoals het heet, onpakbaar blijven, en dat dus te doen door alleen de telefoon op een bepaalde manier op te laten als mijn buurman belt. Daarnaast wil ik eventueel ook wat extra's in programeren, zodat mijn server faxen e.d. ook kan ontvangen, en ik met mijn gsm verbonden aan mijn pc ook in kan bellen, zodat ik bij mijn data kan, en een internet aansluiting heb via thuis.

@hasse_m, mijn buurman WEET dat we kunnen zien dat hij belt, maar het trekt zich daar niks van aan. De kans dat hij dus zijn nummer gaat afschermen als hij belt acht ik klein. Daarnaast belt hij alleen 's nachts, dus is het ook makkelijk door middel van een cron job in te stellen, dat iedereen die na, zeg, 23.00 uur belt, automatisch de pc aan de lijn krijgt. Maar we willen gewoon bereikbaar blijven verder, dus moet ik wel een schifting kunnen maken tussen normale mensen en hem.

Het schema van Dile heb ik bekeken, en het zou wel eventueel een mogelijkheid zijn, echter zou ik dan een paar problemen hebben.
1. ik kan geen software schrijven voor een pic. Solderen is geen probleem, alleen het programma.
2. hij werkt via de parallele poort, en naast het feit dat ik geen vrije poorten meer heb (server fungeert ook als printerserver), zou er ook een speciale driver geschreven moeten worden, die aan mgetty het telefoon nummer doorgeeft, zodat mgetty kan besluiten om op te nemen of niet.

Waar ik zelf wel aan heb zitten denken, is om soort nummer melder te maken, die aan de seriele poort tussen modem en pc gehangen kan worden, en het signaal van de modem wijzigd zodat het telefoon nummer door gegeven wordt alsof het van het modem komt. Technisch lijkt mij dit wel realiseerbaar aangezien de seriele signalen van een modem gestandariseerd zijn, maar dan loop ik nog steeds tegen het probleem dat ik niet de kennis en ervaring heb om dit uit te voeren.

Verwijderd

.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het laatste modem dat genoemt is, is een beetje overkill. Het is een professioneel modem, bedoeld voor bedrijven en kost rond de €200...

Er werd een ander modem eerder genoemt, dat wel wat aantrekkelijker was, rond de €30,-, echter is deze niet meer nieuw te koop...

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik vond nog een oud modem, maar helaas, ook deze ondersteunt geen caller-id...

dit is trouwens de log respons van mgetty:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
06/16 19:01:03 yS0  mgetty: experimental test release 1.1.30-Dec16
06/16 19:01:03 yS0  check for lockfiles
06/16 19:01:03 yS0  locking the line
06/16 19:01:03 yS0  lowering DTR to reset Modem
06/16 19:01:04 yS0  send: \dATQ0V1H0[0d]
06/16 19:01:05 yS0  waiting for ``OK'' ** found **
06/16 19:01:05 yS0  send: ATS0=0Q0&D3&C1[0d]
06/16 19:01:05 yS0  waiting for ``OK'' ** found **
06/16 19:01:05 yS0  waiting...
06/16 19:02:52 yS0  wfr: waiting for ``RING''
06/16 19:02:52 ##### denied caller dev=ttyS0, pid=31044, caller='none'

Wanneer hij opneemt genereerd hij de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
06/16 18:57:09 yS0  mgetty: experimental test release 1.1.30-Dec16
06/16 18:57:09 yS0  check for lockfiles
06/16 18:57:09 yS0  locking the line
06/16 18:57:09 yS0  lowering DTR to reset Modem
06/16 18:57:10 yS0  send: \dATQ0V1H0[0d]
06/16 18:57:10 yS0  waiting for ``OK'' ** found **
06/16 18:57:10 yS0  send: ATS0=0Q0&D3&C1[0d]
06/16 18:57:10 yS0  waiting for ``OK'' ** found **
06/16 18:57:11 yS0  waiting...
06/16 19:00:09 yS0  wfr: waiting for ``RING''
06/16 19:00:09 yS0  send: ATA[0d]
06/16 19:00:09 yS0  waiting for ``CONNECT''
06/16 19:01:03 yS0  found action string: ``NO CARRIER''
06/16 19:01:03 ##### failed A_FAIL dev=ttyS0, pid=30931, caller='none', conn='', name=''

Helaas, in beide gevallen dus een onbekende caller...

Zou het niet eventueel een instelling kunnen zijn met betrekking tot de Init strings? Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik van beide modems de handleiding op dit moment kwijt ben... (had die nooit nodig) en ik dus niet meer weet wat welke code deed....

Misschien dat iemand ze nog wel heeft voor mij, het betreft in beide gevallen een e-tech modem, de ene is een bullet 33k6 extern modem, en de andere is een 56k versie van de externe bullet (beide zijn rechthoekig en wit)

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 16-06-2004 19:10 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Nog ff een vraagje, hoe kan ik in linux een terminal openen naar mijn modem, zodat ik AT-commando's kan sturen, en de respons terug krijg op mijn scherm??

• vso
  • Niet online

vso

tja...

deepbass909 schreef op 16 juni 2004 @ 19:33:
Nog ff een vraagje, hoe kan ik in linux een terminal openen naar mijn modem, zodat ik AT-commando's kan sturen, en de respons terug krijg op mijn scherm??
als je gaat proberen om DTFM signalen af te vangen gaat je dat niet lukken anders was het echt wel eerder gedaan. analooge lijn + callerID op PC gaat alleen via een extern nummer weergave apparaat.

de tornado modems zoals hier wordt aangegeven is je andere beste alternatief.

als je dat wel lukt dan denk ik dat je dan met MENIG VoIP beller blijmaakt ..
zoek op GOT op analoge lijn + nummer weergave het enige wat je zal vinden is het kan niet het lukt niet. .. etc

ik ben ook lang op zoek geweest naar de oplossing voor dit.

Tja vanalles

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Wat ik gewoon wil in die terminal, is een aantal AT commando's naar mijn modem sturen, om te kijken welke respons ik van het modem krijg. Dit staat verder los van het nummer weergave probleem. Ik weet dat er in windows een terminal client is die direct communiceerd met het modem (ooit bedoeld voor inbellen bij BBS-en), en zoek een soort gelijk programma voor linux.
Ik heb dit nodig om het één en ander te testen met betrekking tot speaker volume en dergelijke, zodat ik een goede initstring kan samen stellen voor mijn modem.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Verwijderd

.

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:35 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op 16 juni 2004 @ 14:48:
Maar we willen gewoon bereikbaar blijven verder, dus moet ik wel een schifting kunnen maken tussen normale mensen en hem.
Ik heb jaren terug (~1996/97) eens een apparaatje bij Conrad gekocht, waarmee je als het ware extra cijfers kon toevoegen aan je telefoonnummer (soort van pincode).
Dus stel je nummer is 123-4567890, dan kon je op dat app. bijv. nog 1234 als toevoeging instellen.
Je telefoon ging dan pas over als de beller ook die extra cijfers ingetoetst had.
Kan het nu niet zo gauw vinden op Conrad, misschien uit het assortiment verdwenen (als je interesse hebt, ik zal eens kijken of ik het ding nog kan vinden na 3 verhuizingen...)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 11:12:
[...]

Wat een bullshit. Nummerweergave op PC is prima te doen! Ik spreek uit ervaring!
De mogelijkheden:
- Modem met nederlandse/finse nummerweergave
- DTMF decoder
- Bestaande Nummermelder 'modden'.

De DTMF decoder is op een aantal manieren te realiseren:
- Schema van Dile
- Schema van Dile + PIC voor ontlasting PC
- Met lijntrafo rechtstreeks op de line-in van je geluidskaart.

Verder zijn er een heleboel verschillende AT commando's voor nummerweergave. Beetje googlen en je vindt ze allemaal. Kwestie van proberen waarop jouw modem reageert. Als hij reageert dan wil het echter nog niet zeggen dat het werkt met het nederlandse systeem.
volgens mij zeg je nu het is wel mogelijk met een intern modem als je een Tornado hebt of zelf gaat solderen.

dus met andere woorden het is eigenlijk niet mogelijk want de modems zijn moeilijk te vinden.

nederlandse systeem lijkt op het finse maar daar heb je ook alles mee gehad .. als je gaat zoeken heb je veel theorie dat analoge nummer weergave zou kunnen werken
maar de praktijk heeft niemand laten zien c.q kan er niks over vinden, als ik er niks over kan vinden werkt het ook niet ..

ben best bereid om software te testen maar de hardware c.q solderen ben ik geen held in. ik moet het eigenlijk de eerste beste compu toko in kunnen duiken modem kopen en klaar ..

callerID werkt wel maar neit voor NL modems .. zoek anders een link op waar aangetoond word (dus een handleiding met bewijs) waar het werkt en je hebt van mij gelijk "gelijk"

Tja vanalles

Verwijderd

.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:35 ]

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

En hoe ?

Verwijderd

.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Hasse_m, 1 probleem in jou redenatie, ik gebruik geen windows(!!!) maar Linux.

Wat betreft het zoeken naar een ander modem, daar ben ik ook al mee bezig geweest, en heb wel 1 modem gevonden dat voldoet en niet €200 + euro kost. Die optie heb ik altijd nog. Maar ik ben iemand die graag iets zelf maakt, dus ik vind dat eigenlijk de leukste oplossing.
Maar met zelf maken zit ik met 1 probleem, en dat is dat ik geen kaas heb gegeten wat betreft programeren.
Maar om terug te komen op dat zelf bouwen, zou het niet mogelijk zijn om een schakeling te maken die het telefoon nummer herkent, en mee stuurt in de stroom van data dat van het modem komt (het RING signaal)???

Daarnaast, als je zo'n reactie plaatst, lees dan wel even mijn start post (en de rest), dan had je geweten dat ik al die opties allang had gezien, en van commentaar had voorzien waarom ze voor mij niet werken.

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 19-06-2004 00:34 ]

Verwijderd

.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:35 ]

• eborn
  • Laatst online: 02:36
Ik werk zelf al enige tijd met het schema van Dile (welke overigens ooit onder verschillende 'namen' te vinden was). Ik heb het hele gebeuren toentertijd op een printje gezet. Het printje is zelfs nog gemaakt door iemand van GoT, ben er zelf niet echt bedreven in :)

Onder Linux heb je verschillende oplossingen. Zelf gebruik ik een busy-waiting tooltje dat bij elk belletje een php-script met het nummer als parameter aanroept. Ik heb ook ooit een kernel module met bijbehorend user-space programma gekregen, maar die ging er vanuit dat de pulse voor een inkomend gesprek naar de parallel interrupt liep. Mijn schema was net anders, waardoor dit niet werkte.

Maar ik heb er eigenlijk alleen maar goeie ervaringen mee. Het werkt nu al meer dan een jaar prima. Mooie logs wie wanneer gebeld heeft, uiteraard met koppeling naar de bekende zoekopnummer sites ;)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Eborn, heb jij die progjes nog voor Linux???

Een collega van mij kwam met het idee om de seriële poort te locken, en als een nummer melder een bekent nummer doorgaf, de seriële poort vrijgegeven wordt, zodat hij kan opnemen. Dit is natuurlijk ook een oplossing. Daarnaast is het opnemen voor de telefoon overgaat een luxe en geen vereiste.

Verwijderd

.

Pagina: 1