Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internetten via Infra rood (IR) met Samsung E600

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn e-mail ophalen via mijn mobiele telefoon (met wap).
Ik wil dus een internetconnectie creeëren met mijn laptop welke infrarood heeft met mijn Samsung E600.

Nu moet ik dus een inbelverbinding krijgen met de gsm of iets dergelijks. Alles wat ik probeerd heb, het lukt niet.

Iemand die mij kan helpen???

GSM: Samsung E600

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 11:29:
Ik wil mijn e-mail ophalen via mijn mobiele telefoon (met wap).
Ik wil dus een internetconnectie creeëren met mijn laptop welke infrarood heeft met mijn Samsung E600.

Nu moet ik dus een inbelverbinding krijgen met de gsm of iets dergelijks. Alles wat ik probeerd heb, het lukt niet.

Iemand die mij kan helpen???

GSM: Samsung E600
Daar heb je bij samsung volgens mij speciale software voor, probeer eens te kijken op www.samsungmobile.com daar zal het vast ergens staan.

[ Voor 9% gewijzigd door RonaldMade op 14-06-2004 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren.

Helaas staat het niet in deze handleiding, had ik al bekeken...

Verwijderd

Download de software die Samsung aanbiedt op de website speciaal voor de E600. EasyGPRS en GPRS Wizard, met die laatste kun je een internetverbinding op basis van GRPS opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh...cowl...ik ben nu op de goede weg...

Ik heb t-mobile...

Ik heb nu staan in EasyWizard:

Land: Netherlands
Netwerkprovider:Ben Intensief (Heb nu t-mobile, dus neem maar Ben in het rijtje)
APN naam: internet-int
Naam verbinding: Ben GPRS Intensief
Telefoonnummer: *99**1*1#
Gebruikersnaam: mijn telefoonnummer
Wachtwoord: wachtwoord dat werd toegezonden bij aanmelden t-zones

Ik krijg geen verbinding hiermee :(
Ook gaat dit volgens mij nu met gprs, en ik wil via wap (want dan gaat het via de belminuten)

Verwijderd

IR = traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Daar komt dan nog eens bij dat je je IR-poorten echt constant mooi tegenover elkaar moet houden. Dit is imo echt niet geschikt voor een constante of een grote datastroom. Een visitekaartje tot daar toe, maar internetten hierover wil je echt niet.
Niet internetten wil je misschien nog minder, kan ik begrijpen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het niet om...

Ik wil gewoon mijn mail ophalen...

Verbinding verbreken...

E-mail typen

Verbinding maken...

En weer mijn e-mail versturen...

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wil je internetten via GPRS of via GSM data? De eerste is sneller, maar je betaalt apart voor de hoeveelheid data. De tweede is langzamer maar dan gaat de tijd dat je internet van je belminuten af.

In het eerste geval ben je op de goede weg, je moet alleen handmatig de volgende instellingen kiezen:
APN: internet
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres
In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken:
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39
Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"ip", "internet",",0,0
Inbelnummer voor GPRS
Voor Siemens telefoons: *99***1#
Alle andere telefoons: *99#
Ik heb een Samsung E700 en bij mij waren de Advanced connection settings overbodig. Ook vond T-Mobile mijn telefoon blijkbaar een Siemens, want ik moest *99***1# als inbelnummer gebruiken. Dit was wel een aantal maanden terug, maar als het niet werkt kan je daar nog eens naar kijken.

In het tweede geval moet je eerst zorgen dat je een inbelaccount bij een provider hebt (bijvoorbeeld een gratis account bij Zonnet) en dat Windows je telefoon als modem herkent. Bij mij ging dat automatisch, maar als dat niet het geval is heb je drivers nodig. Als je telefoon als modem herkend is moet je een inbelverbinding aanmaken en als modem je telefoon selecteren. Vervolgens kan je met die inbelverbinding internetten.
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:39:
Daar komt dan nog eens bij dat je je IR-poorten echt constant mooi tegenover elkaar moet houden. Dit is imo echt niet geschikt voor een constante of een grote datastroom. Een visitekaartje tot daar toe, maar internetten hierover wil je echt niet.
Het werkt hier prima hoor en afaik ligt snelheid van de infraroodverbinding hoger dan de snelheid van een GPRS verbinding. Dus infrarood is dan niet de bottleneck. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Joni op 14-06-2004 14:04 . Reden: btw ]

Verwijderd

Topicstarter
Cowl.
Het werkt...!!!! Super bedankt.

Ik heb het nu via wap...
Het e-mail ophalen gaat nog redelijk snel vind ik...hij heeft ze zo binnen...

Helaas wil hij bij 1 van de 2 e-mail adressen van tiscali niet mijn mail ophalen...zal zo nog es proberen.

• Joni
  • Niet online
Via WAP :? Dus via T-Zones? Via T-Zones kan je idd maximaal 1 account gebruiken.

Maar ik dacht dat je via je computer je mail op wilde halen? Dan kan je beter via een GPRS verbinding of via een gewone inbelverbinding (GSM data / CSD) je mail ophalen met je e-mail client (Outlook Express, Mozilla Thunderbird). Daarin kan je dan zoveel accounts toevoegen als je wilt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu via de instellingen van Mobelle....

Die heb ik ingevoerd bij een normale internetverbinding (tel. nummer, user, wachtwoord). Modem heb ik Samsung GPRS Modem geselecteerd.

Als ik die op verbinden klikt belt mijn gsm automatisch naar dat telefoonnummer en logt in...

Nu wil ik mijn e-mail ophalen met Outlook Express dus open dat...

De eerste account is mijn bijvoorbeeld1@tiscali.nl . Hier heeft hij problemen mee.
Ik laat hem doorgaan naar mijn tweede account, bijvoorbeeld2@tiscali.nl . Die haalt hij netjes op.

Zo heb ik het toch goed gedaan??

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu wel, het ontvangen dan....

Verzenden lukt niet :(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 15:14 ]

• Joni
  • Niet online
Een beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan:
Dat verzenden niet lukt is niet zo gek. Je gebruikt waarschijnlijk de smtp server van Tiscali en die smtp server verstuurt waarschijnlijk alleen mail afkomstig vanaf het Tiscali netwerk. Als je internet via een andere ISP dan kan je dus geen gebruikmaken van de smtp server van Tiscali.

Je moet dus gebruikmaken van de smtp server van de ISP waarmee je internet of van een open relay server. Ik ken Mobelle verder niet, maar als die geen smtp server hebben die je kan gebruiken dan kan je eventueel een gratis inbelaccount bij Zonnet nemen en de smtp server van Zonnet gebruiken. Dat werkt in ieder geval. :)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:39:
Mjah, gprs en gsmdata is niet veel sneller hoor... dus dan maakt irda al veel minder uit. Mail checken ed is dan best te doen.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Blazer schreef op 17 juni 2004 @ 13:56:
Een beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan:
Dat verzenden niet lukt is niet zo gek. Je gebruikt waarschijnlijk de smtp server van Tiscali en die smtp server verstuurt waarschijnlijk alleen mail afkomstig vanaf het Tiscali netwerk. Als je internet via een andere ISP dan kan je dus geen gebruikmaken van de smtp server van Tiscali.

Je moet dus gebruikmaken van de smtp server van de ISP waarmee je internet of van een open relay server. Ik ken Mobelle verder niet, maar als die geen smtp server hebben die je kan gebruiken dan kan je eventueel een gratis inbelaccount bij Zonnet nemen en de smtp server van Zonnet gebruiken. Dat werkt in ieder geval. :)
tenzij je via grps verbind, dan zal je of op een open relay moeten gebruiken of de smtp van je telecom-provider (Vodafone heeft deze bv niet :()

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19
Gully schreef op 17 juni 2004 @ 14:21:
[...]

tenzij je via grps verbind, dan zal je of op een open relay moeten gebruiken of de smtp van je telecom-provider (Vodafone heeft deze bv niet :()
met vodafone prepaid, kan je niet eens inbellen :(

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

mhr-zip schreef op 17 juni 2004 @ 14:25:
[...]
met vodafone prepaid, kan je niet eens inbellen :(
ook niet naar een (inter-) lokaal inbelnummer?

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
hmz.. ik heb Orange dus ik zal ff kijken wat ik met mijn E600 kan en Orange netwerk. Ik zag op de site dat je apart proggie nodig heb. Heb ik het verleden al geprobeerd te internetten via laptop + e600 maar nu zal ik het zeker weer opnieuw proberen :P

vanpeltje

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19
Gully schreef op 17 juni 2004 @ 14:32:
[...]

ook niet naar een (inter-) lokaal inbelnummer?
Nope, geen data transport ofzo.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

Mijn vriendin internet nu ook via haar E600 + laptop via infraR.
Gebruikt een zonnetaccountje dus GSMdata. Gaat alleen erg traag.

Als ik bij de settings van de modem/compoort kijk staat de verbindingssnelheid op 115200. Is het zinvol om deze omhoog te gooien of is dat de bottleneck niet?

Op de samsungsite kan ik niet vinden met wat voor snelheid de modem van de telefoon werkt.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Verwijderd

jAnO! schreef op 07 september 2004 @ 13:20:

Als ik bij de settings van de modem/compoort kijk staat de verbindingssnelheid op 115200. Is het zinvol om deze omhoog te gooien of is dat de bottleneck niet?

Op de samsungsite kan ik niet vinden met wat voor snelheid de modem van de telefoon werkt.
Hey ff een vraagje m.b.t. tot die zonnet account van jou... In die lijst staat geen enkele Samsung telefoon, ben namelijk de instellingen voor de E710 aan het zoeken. Nu staat er een link bij van "Staat jouw toestel er niet bij", maar als ik heir op klik staat er alsnog niet mijn type bij.
Waar heb jij de instellingen voor de wap van zonnet voor de E600 vandaan?! Maybe kom ik zo n.l. ook achter de i nstellingen voor de E710

iig bedankt! Mzzl

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

Ik heb helemaal geen instellingen gedownload. Ze had al een inbelaccountje voor een vaste telefoonlijn. Toen ik de telefoon voor de ir-poort van de laptop legde werd door Xp automatische een modem gedetecteerd en geinstalleerd. De bestaande inbelverbinding heb ik toen naar die modem gezet en klaar.

Punt is dus alleen dat het traag gaat.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Verwijderd

jAnO! schreef op 07 september 2004 @ 21:35:
Ik heb helemaal geen instellingen gedownload. Ze had al een inbelaccountje voor een vaste telefoonlijn. Toen ik de telefoon voor de ir-poort van de laptop legde werd door Xp automatische een modem gedetecteerd en geinstalleerd. De bestaande inbelverbinding heb ik toen naar die modem gezet en klaar.

Punt is dus alleen dat het traag gaat.
Oke, ik snap 't. Maar ik heb op mijn laptop ook één inbelverbinding staan naar een vaste telefoon. (Surfnet) En wat jij zegt over het herkennen van een modem door Windows dat klopt ook bij mij, maar als ik dan wil internetten via wap, moet ik dus enkel m'n tel voor de irda poort leggen en het 'nieuwe' modem selecteren?! Of moet ik dan bijvoorbeeld ook bij Zonnet zo'n accountje aanmaken... of is dat niet nodig?! Ja sorry maar ik snap het niet helemaal en ik zou het wel graag willen weten hoe het werkt, aangezien GPRS nogal duur is. :P
Maar ik hoef dus ook al geen speciale instellingen te downloaden of zo... :?

Ik hoop dat je me hiermee kan helpen! BvD! _/-\o_

[edit]

en oh ja, als ik dan internet via die inbelverbinding voor surfnet, dan gaat dat dus via wap, maar dan gaan de kosten alleen van mijn belminuten af toch he?! Dus ik hoef niks extra's of zo te betalen zoals bv normaal GPRS kosten bij GPRS??? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 18:55 . Reden: Kosten, altijd belangrijk ]

• Joni
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: je kan internetten via een GPRS verbinding, een UMTS verbinding of via een inbelverbinding (GSM data). Wappen is iets anders, namelijk WAP pagina's bekijken via een GPRS, UMTS of inbelverbinding. :)

Maar goed, je kan gewoon je inbelverbinding naar Surfnet gebruiken. Als dat een gewoon telefoonnummer is gaat de tijd dat je online bent zeer waarschijnlijk van je belminuten af. Als je daar echt zeker van wilt zijn moet je even contact openemen met je operator.
jAnO! schreef op 07 september 2004 @ 13:20:

Een standaard GSM data verbinding is gewoon erg traag (9,6 Kbps). Die verbinding is dan ook de bottleneck aangezien de infrarood verbinding sneller is.

[ Voor 41% gewijzigd door Joni op 08-09-2004 20:24 ]

Pagina: 1