Wil je internetten via GPRS of via GSM data? De eerste is sneller, maar je betaalt apart voor de hoeveelheid data. De tweede is langzamer maar dan gaat de tijd dat je internet van je belminuten af.
In het eerste geval ben je op de goede weg, je moet alleen handmatig de volgende instellingen kiezen:
APN: internet
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres
In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken:
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39
Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"ip", "internet",",0,0
Inbelnummer voor GPRS
Voor Siemens telefoons: *99***1#
Alle andere telefoons: *99#
Ik heb een Samsung E700 en bij mij waren de Advanced connection settings overbodig. Ook vond T-Mobile mijn telefoon blijkbaar een Siemens, want ik moest *99***1# als inbelnummer gebruiken. Dit was wel een aantal maanden terug, maar als het niet werkt kan je daar nog eens naar kijken.
In het tweede geval moet je eerst zorgen dat je een inbelaccount bij een provider hebt (bijvoorbeeld een gratis account bij Zonnet) en dat Windows je telefoon als modem herkent. Bij mij ging dat automatisch, maar als dat niet het geval is heb je drivers nodig. Als je telefoon als modem herkend is moet je een inbelverbinding aanmaken en als modem je telefoon selecteren. Vervolgens kan je met die inbelverbinding internetten.
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:39:
IR = traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Daar komt dan nog eens bij dat je je IR-poorten echt constant mooi tegenover elkaar moet houden. Dit is imo echt niet geschikt voor een constante of een grote datastroom. Een visitekaartje tot daar toe, maar internetten hierover wil je echt niet.
Niet internetten wil je misschien nog minder, kan ik begrijpen.

Het werkt hier prima hoor en afaik ligt snelheid van de infraroodverbinding hoger dan de snelheid van een GPRS verbinding. Dus infrarood is dan niet de bottleneck.
[
Voor 18% gewijzigd door
Joni op 14-06-2004 14:04
. Reden: btw ]