Acrobat Reader + zzzzz

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem! Als ik een pdf bestand open zie ik het op het beeldscherm goed, maar als ik deze wil afdrukken dan komt er in plaats van tekst allemaal zzz te staan. Druk ik het op een andere printer af komt het er wel goed uit. Als ik hetzelfde pdf bestand van een andere pc afdruk op die printer komt het er ook wel goed uit.

Heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen om het op deze pc en die printer af te drukken? Ik heb de laatste printerdrivers al van internet af gehaald (het betreft hier een Xerox DC 50)

Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

Het ligt dus niet aan het pdf bestand of de printer, dus dan zou het aan de printerdrivers of de acrobat reader moeten liggen. Heb je die 2 al opnieuw geinstalleerd?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36

Spoooky

Core temp 37°C

Het wil bij PDF's vaak helpen om het als afbeelding uit te printen

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Jarcol
André schreef op 14 juni 2004 @ 11:17:
Het ligt dus niet aan het pdf bestand of de printer, dus dan zou het aan de printerdrivers of de acrobat reader moeten liggen. Heb je die 2 al opnieuw geinstalleerd?
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd! Had niet geholpen!
Spoooky schreef op 14 juni 2004 @ 11:19:
Het wil bij PDF's vaak helpen om het als afbeelding uit te printen
I'll give it a try! Bedankt! Laat wel horen of het geholpen heeft!

• Jarcol
Het heeft idd geholpen om als plaatje te printen! (Bedankt! _/-\o_ ) Maar waar kan het aan liggen? Hij zou het toch ook gewoon moeten doen!

Dus als iemand nog een andere oplossing heeft, ik ben 1 en al oor, of ehh oog!

Grz!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Worden er nog vreemde lettertypes gebruikt of heb je het met alle pdf-jes die je afdrukt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jarcol
BtM909 schreef op 14 juni 2004 @ 11:32:
Worden er nog vreemde lettertypes gebruikt of heb je het met alle pdf-jes die je afdrukt.
Ik heb het niet met alle pdf-jes die ik afdruk.. En in plaats van de gewone tekst worden z-tjes afgedrukt.. Verder geen vreemde letters. Het zijn wel zelf gemaakt pdf bestanden via RoboPDF, maar dat zou verder niet uit moeten maken omdat het van andere pc's wel gewoon lukt.

• Khaine
  • Laatst online: 29-08 09:31

Khaine

Python liefhebber

Jarcol schreef op 14 juni 2004 @ 12:07:
[...]

Ik heb het niet met alle pdf-jes die ik afdruk.. En in plaats van de gewone tekst worden z-tjes afgedrukt.. Verder geen vreemde letters. Het zijn wel zelf gemaakt pdf bestanden via RoboPDF, maar dat zou verder niet uit moeten maken omdat het van andere pc's wel gewoon lukt.
Wel als op die andere PCs het gebruikte lettertype wel staat he !
Ik acht de kans daarop erg klein maar je kunt het wel ff checken voor de zekerheid.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Jarcol
Khaine666 schreef op 14 juni 2004 @ 12:43:
[...]

Wel als op die andere PCs het gebruikte lettertype wel staat he !
Ik acht de kans daarop erg klein maar je kunt het wel ff checken voor de zekerheid.
Het gebruikte lettertype komt op alle pc's gewoon voor, dus dat is het niet.. Maar anders zou deze het toch ook niet op het beeld kunnen laten zien??

Toch bedankt voor het mee denken!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36

Spoooky

Core temp 37°C

Het probleem heeft te maken met hoe de data naar de printerdriver gestuurd wordt. Op de een of ander manier wordt verkeerd (als truetype lettertypes?) geïnterpreteerd wordt.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Spoooky schreef op 14 juni 2004 @ 14:34:
Het probleem heeft te maken met hoe de data naar de printerdriver gestuurd wordt. Op de een of ander manier wordt verkeerd (als truetype lettertypes?) geïnterpreteerd wordt.
^^^ Met stom ;)

Ligt idd aan de manier waarop e.e.a. naar de printer gestuurd wordt. Als afbeelding printen wil idd nog wel eens helpen...ook kun je proberen om de PostScript driver ipv de windows-driver te gebruiken.
Maar in dat laatste geval geldt bij mijn weten wel dat het gekozen font op de printer aanwezig moet zijn (dit itt de windows-driver, waarbij het font op de windows-machine aanwezig moet zijn).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1