Ik wil voorkomen dat bepaalde gebruikersgroepen (security groups) niet kunnen inloggen op pc's. Op deze manier wil ik voorkomen dat leerlingen niet kunnen aanmelden op leerkracht pc's.
Ik dacht zelf dat ik vanuit AD de "%computername% properties" onder het tabblad "Security" wel een gebruikersgroep kon toevoegen en dan op Deny zetten. Echter kan ik dan nogsteeds inloggen met een gebruiker van die groep.
Ook heb ik gekeken onder de Group Policy, ook daar kan ik niets speciaals instellen (of ik moet er overheen kijken, wat natuurlijk het geval zou kunnen zijn). Ik heb gezocht op GoT, maar ook hier kon ik niets (zinnigs) vinden.
Ik kwam een message tegen, dat was dan het gene wat het meest in de buurt kwam, echter was ik hier al van op de hoogte en vind ik dat geen oplossing voor mijn probleem. Ik wil het op securitygroup basis doen en NIET op userbasis.
Ook heb ik aan "Log on localy" de zelfde gebruikersgroep toegevoegd, restart (voor de zekerheid) maar dat maakt geen verschil. Ook als ik het toevoeg aan bijde groepen dan doet hij het niet.
[google=windows +"active directory" +"deny logon"]
[search=ad+"deny logon"]
Ik heb een image gemaakt, zoals ik het ingedeeld heb. Ik hoop niet dat het nodig is om de gebruiker in de zelfde OU te plaatsen als de OU waar de computer in staat.
http://baracuda.homeip.net/pics/got/werk-ad-config-tree.jpg
Ik dacht zelf dat ik vanuit AD de "%computername% properties" onder het tabblad "Security" wel een gebruikersgroep kon toevoegen en dan op Deny zetten. Echter kan ik dan nogsteeds inloggen met een gebruiker van die groep.
Ook heb ik gekeken onder de Group Policy, ook daar kan ik niets speciaals instellen (of ik moet er overheen kijken, wat natuurlijk het geval zou kunnen zijn). Ik heb gezocht op GoT, maar ook hier kon ik niets (zinnigs) vinden.
Ik kwam een message tegen, dat was dan het gene wat het meest in de buurt kwam, echter was ik hier al van op de hoogte en vind ik dat geen oplossing voor mijn probleem. Ik wil het op securitygroup basis doen en NIET op userbasis.
Ik heb ook de volgende post gevonden op GoT, echter werkt het niet wat er staat (of ik denk / doe het fout).Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 10:30:
In de active directory kun je onder de user properties wel instellen bij welke pc's een gebruiker zich wel mag aanmelden. Maar je zou het eigenlijk vanaf de computer kant willen benaderen. (x gebruiker/groep mag zich op deze pc aanmelden). Maar volgens mij kan dit niet met de standaard tools die in win2k zitten.
Ik ga er dan van uit dat ik gebruik moet maken van de "deny logon locally"? Ik heb daar iig een groep aan toegevoegd en ik kan nogsteeds aanmelden. Computer geherstart en opnieuw geprobeerd. Zelfde effect.Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 23:17:
OU aanmaken, computers die je wilt beperken erin knallen, group policy op deze OU zetten, en in de computer configuration | windows settings | local policies | user right assignments de logon locally of deny logon locally definieren op basis van group membership.
Let wel op dat Group policies in de volgende volgorde uitgevoerd worden:
Local, Site , Domein, OU, en dat er dus nergens een No Override of een deny staat.
Ook heb ik aan "Log on localy" de zelfde gebruikersgroep toegevoegd, restart (voor de zekerheid) maar dat maakt geen verschil. Ook als ik het toevoeg aan bijde groepen dan doet hij het niet.
[google=windows +"active directory" +"deny logon"]
[search=ad+"deny logon"]
Ik heb een image gemaakt, zoals ik het ingedeeld heb. Ik hoop niet dat het nodig is om de gebruiker in de zelfde OU te plaatsen als de OU waar de computer in staat.
http://baracuda.homeip.net/pics/got/werk-ad-config-tree.jpg