ISP gooit pc van internet af bij gebruik Shareaza

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Zou dit kunnen, of is dit niet mogelijk voor een ISP. Zodra ik shareaza start werkt het ongeveer 1 minuut goed, dan ineens lijkt de pc compleet vast te hangen voor 5 minuten. Het vernieuwen van het ip adres werkt niet(lees hangt zich op). Ook knippert het lampje van de netwerkkaart in de hub niet in het ritme van de uplink van de kabelmodem. Dit is wel het geval als er iets gedownload wordt en je dus op internet zit. De situatie komt erg overeen met een pc van windows die een ip adres probeert te verkrijgen.

Na die 5 minuten, doet internet het ongeveer weer 1 minuut, en dan begint alles van voren af aan.

Sluit ik shareaza af, dan blijft alles gewoon werken.

[ Voor 16% gewijzigd door REDFISH op 14-06-2004 10:54 ]

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40
Ik denk dat je dit niet in de hoek van je ISP moet zoeken, maar eerder in je Windows-omgeving. Het zal een combinatie van Shareazaa en Windows zijn (ervanuitgaand dat je Windows draait). Welke windows gebruik je, en hoe lang is deze al geinstalleerd? Meestal doet een reinstall wonderen, maar het brengt zo'n berg werk met zich mee...

Flickr

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Dus een probleem met shareaza, je ISP zal dit echt niet op z'n geweten hebben. Ten eerst zou dat je privacy schenden en ten tweede is dit gewoon tegen de wet in, aangezien je dan op de pc moet zijn van de persoon die het programma gebruikt (hoe verklaar je anders dat je pc vast loopt). Gewoon ander programma gebruiken.

Profile

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 14:16

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Lijkt mij niet dat je ISP dit doet....
Ik zou het eerder in de software zoeken. of misschien in het aantal connecties dat je router te verwerken krijgt. simpele routertjes willen nog wel eens vastlopen door de grote hoeveelheid requests die ze krijgen als p2p progs aanstaan.

Welke ISP gaat het over dan is er misschien een tweaker met de zelfde ISP en ervaring.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Nou daar noem je wat. Het gekke is dat het eigenlijk begonnen is na het installeren van de nieuwe versie van zonealarm. Maar reinstall met de oude leverde niks op. Ik heb een ghost image van de pc, en als ik dat terugzet met Shareaza 1.8 en zonealarm 4.7 dan werkt alles gewoon. Ik gebruik XP. Zou het kunnen dat shareaza teveel verkeer genereert(hij zegt zelf maar 1kb in en 2 uit als er niet gedownload wordt) en mijn pc de link met het ip adres verliest?

OS is dus XP
ISP is via het @home netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door REDFISH op 14-06-2004 10:59 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maak je niet veel teveel connecties waardoor je modem helemaal over de zeik gaat ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1