[IIS4] Wachtwoord invoeren bij downloaden .doc?

Pagina: 1
Acties:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zit hier met een probleempje. (Nou ja, mijn stagebegeleider zit met een probleempje... ;)) We hebben een website draaien op een IIS4 webserver, en daar hebben we al een hele tijd gedonder mee, vooral met rechten en dergelijke. Helaas hebben we echter geen toegang tot het beheer van de server.

Nu to the point. Als je de site gewoon bekijkt heb je nergens last van, het lijkt allemaal een normale site. Maar zodra je een .doc file gaat downloaden, dan wordt je om het netwerkwachtwoord gevraagd. Als je annuleert krijg je verder wel gewoon dat Word document te zien, dus het is mij een raadsel waarom dat wachtwoord gevraagd wordt? :? Ik heb het vooralsnog alleen bij Word documenten gezien, andere bestandstypen gaan bij mijn weten prima.

Ik heb nog gekeken of er misschien wat te vinden was in de search over dit onderwerp, maar met bijvoorbeeld de zoekwoorden "iis wachtwoord downloaden" kwam ik niet ver. :) Google maakt me ook niet veel wijzer.

Overigens is er op een andere site die ik gezien heb, namelijk het intranet van het ziekenhuis in Maastricht, precies hetzelfde probleem. Ook dit is een IIS server, ik ben alleen niet zeker over de versie.

Weet iemand een oplossing die de beheerder kan toepassen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

je kan de server toch niet beheren? hoe wil je er dan iets aan gaan doen? dit is gewoon een rechten kwestie lijkt me

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
De beheerder weet niet waar het aan ligt, hij is nogal een onbenul op zijn vakgebied. Verder liggen hij en mijn stagebegeleider een beetje in de clinch dus moet ik het maar regelen. Dus als iemand een suggestie heeft, graag. :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Is er niemand die wat weet? :o

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En als je je .doc hernoemd naar bijv .rtf?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Tranzity schreef op 16 juni 2004 @ 10:37:
En als je je .doc hernoemd naar bijv .rtf?
Zelfde verhaal blijkbaar. Het is sowieso raar dat ie pas om een wachtwoord vraagt nadat de file al lang op het scherm staat. Soms zelfs pas als de file afgesloten is.... :?

Pagina: 1