Toon posts:

wel internet en geen netwerkje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: Als ik bij mijn netwerkadapter (realtek 8029) 'client voor microsoft netwerken' toevoeg kan ik na een reboot niet meer internetten en wel netwerken... als ik die client weer weghaal kan ik wel weer internetten, maar dus niet netwerken...

ik heb een kabelabonnement bij sonera, dus ik heb hun helpdesk gebeld, maar zij konden me niet helpen omdat je eigenlijk geen netwerk geinstalleerd mag hebben als je een kabelverbinding hebt.

ik draai win2000 en als ik in zo'n dosbox 'tracert <ip#>' intik als internet het doet krijg ik een goede respons... als ik hetzelfde intik als ik die 'client voor microsoft netwerken' heb geinstalleerd (dus als internet het niet doet) dan timed de helft uit en krijg ik ook geen normale url's terug, maar alleen ipnummers.
zoiets als dit:

1 30 ms 50 ms 50 ms 195.66.24.4
2 * * * Request timed out

terwijl ik normaal dit terugkrijg:
1 30 ms 50 ms 50 ms f1--0.rotterdam10.nld.sonera.net[195.66.24.4]

volgens de website van microsoft betekent het dat er routers in het netwerk verkeerd staan geconfigureed... (als je dus het eerste geval terugkrijgt). Sonera zegt natuurlijk dat het niet aan hun ligt...

volgens mij heb ik alles geprobeerd... ik heb ook al die client voor microsoft netwerken niet met mijn internetkaart (compex 100mbit) laten binden, maar dat hielp niets...

weet iemand of ik hier iets aan kan doen of dat sonera deze maatregelen mag (of kan) nemen om te voorkomen dat mensen geen netwerk installeren bij hun kabelabonnement

ik zit nu al 3 weken zonder netwerk, dus iemand help aub!!

Verwijderd

Heb zelf problemen gehad met de combinatie netwerkkaart- isdnkaart. Na veel gehassle met irq-toewijzingen toen uiteindelijk goedgekomen.
kan me nummers 5 en 10 herinneren.
Probeer eens wat.
Suc6

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
probeer het eens met allaboard dan hoef je haast nix in te stellen

de trail versie ken je hier http://www.internetshare.com/ halen

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb