Toon posts:

eigen windows xp op dell laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb pas geleden een 2e hands dell laptop (d800 latttude) gekocht en alles draait perfect, echter lijkt windows xp af en toe te haperen. In elk geval draait hij niet lekker genoeg naar mijn zin (dat gevoel kennen we allemaal toch?). Nu heb ik nog enkele originele exemplaren van windows xp thuis liggen en ben van plan een daarvan daarop te zetten. Aangezien ik geen recovery cd of windows xp bij de laptop heb gehad vroeg ik mij af of het eigenlijk wel mogelijk is om een eigen winxp versie op een dell laptop te zetten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
PhP.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jahoor, is mij ook prima gelukt met mijn latitude cpx650... Waarom zou het niet lukken?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Gaat prima, drivers zul je handigmatig moeten downloaden bij Dell maar dat is geen probleem lijkt me.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

Godjira

To infinity and beyond!

Dit is gewoon mogelijk, hoor. Het grote nadeel aan merken als Dell, Hewlett Packard, Packerd Bell, etc. is dat ze nooit een originele Windows cd meeleveren, maar van die zeer irritante recovery cd's. Echt heel vervelend. Maar installeren van Windows XP vanaf een originele cd op een Dell is geen probleem.

Profile

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan inderdaad zonder problemen en als je op de dell support site je service tag invult kun je meteen de goeie drivers downloaden.

Overigens levert Dell geen recovery CD's mee, maar gewone Windows CD's (alleen dan met een eigen opdruk en soms wat kleine aanpassingen), helaas doen ze dit alleen bij de zakelijke systemen (waar de Latitude overigens wel onder valt).

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bij mijn Dell Inspiron 1100 had ik echter gewoon een (Dell) Windows CD. Zo ver ik kan zien idd een Windows XP versie met wat Dell verwijzingen. Ook hoef ik geen serial in te voeren met installeren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Godjira schreef op 14 juni 2004 @ 09:59:
Dit is gewoon mogelijk, hoor. Het grote nadeel aan merken als Dell, Hewlett Packard, Packerd Bell, etc. is dat ze nooit een originele Windows cd meeleveren, maar van die zeer irritante recovery cd's. Echt heel vervelend. Maar installeren van Windows XP vanaf een originele cd op een Dell is geen probleem.
Ik heb vorige week een Compaq via de recovery cd opnieuw geinstalleerd, maar er zat wel een losse cd bij met de install bestanden van Windows XP, die ook dus op de 'gewone' manier te installeren is.

Een van de verschillen is dat je met de gewone cd je officiele licentie moet invoeren in tegenstelling tot bij de Recovery CD waar een Hp/Compaq volume licentie wordt geinstalleerd wat volgens zeggen van een HP medewerker normaal is (zal ook best) en dus niet illegaal.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1