Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD LED, Zonder knippen een Led op je HDD

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
Ik heb de topics gelezen over hoe een LED direct aan te sluiten op je HDD. DIt lijkt mij miet al te moeilijk, ware het niet dat het niet mijn eigen kast en eigen spullen zijn. Ik wil dus niet knippen in een IDE kabel. Ik ben opzoek naar een soort van verlengconnector oid, die tussen de IDE kabel en de HDD in kan zitten. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden, of een ander idee hoe ik dit netjes kan doen zonder in de IDE kabel te knippen.

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

volgens mij kan dat alleen op de speciale ledconnector van je mobo hoor

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Verwijderd

nee dit kan ik heb hier nog een verwisselbare schijf slede gesloopt liggen en dat zit idd aan de connector alleen is het geheel wat te groot voor een simpel ledje aan te sturen anders had ik het al gemod :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sommige schijven hebben bij de master/slave jumpers een extra header zitten om een LED op aan te sluiten, je kan op de site van de fabrikant opzoeken of jouw schijf dat ook heeft.

• videodok
Ik denk dat niet iedereen het begrijpt, het gaat om een Pin 39 mod, deze pin icm een 5 volt lijn stelt je instaan om direct op de HDD een led aan te sluiten ipv via je mobo, het gaat in dit geval ook om 6 schijven. (kijk maar op het forum als je meer wilt weten) ik ben dus op zoek naar een methode om pin 39 te gebruiken zonder de IDE kabel te knippen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

videodok schreef op 14 juni 2004 @ 10:27:
Ik denk dat niet iedereen het begrijpt, het gaat om een Pin 39 mod, deze pin icm een 5 volt lijn stelt je instaan om direct op de HDD een led aan te sluiten ipv via je mobo, het gaat in dit geval ook om 6 schijven. (kijk maar op het forum als je meer wilt weten) ik ben dus op zoek naar een methode om pin 39 te gebruiken zonder de IDE kabel te knippen.
misschien is het handig om een link naar de post die jij bedoelt te plaatsen ;)

wat jij bedoelt is dat je een led, per hd (6 leds dus in totaal) ergens wilt laten zien ? wat je HDD activiteit is ?

Tja vanalles

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 23:09
Als je het niet via de IDE kabel wilt doen moet je het rechtstreeks doen, oftewel op de harde schijf het spoortje zoeken welke naar pin 39 gaat en daar de draad op aansluiten, als dat niet kan kun je het ook op de achterkant van het moederbord doen. (Nadeel: bij twee harde schijven krijg je ze beiden door)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

h.edink schreef op 14 juni 2004 @ 10:33:
Als je het niet via de IDE kabel wilt doen moet je het rechtstreeks doen, oftewel op de harde schijf het spoortje zoeken welke naar pin 39 gaat en daar de draad op aansluiten, als dat niet kan kun je het ook op de achterkant van het moederbord doen. (Nadeel: bij twee harde schijven krijg je ze beiden door)
Dat is toch sowieso :? Als je 2 schijven op één kabel hebt zitten, dan zitten pinnen 39 tóch al doorverbonden. Het maakt dus ook niet uit wáár je de kabel opbreekt of wáár je er een connector tussen zet m.i. Correct me if I'm wrong :)

Maar even een antwoord op de vraag van de TS:
Afbeeldingslocatie: http://www.tekcon.com.tw/products/BoxHeader/1131s.jpg
Je neemt 2x 40 pins boxheaders (eentje male, eentje female), en die soldeer je tegen elkaar. Dan kun je gemakkelijk een draadje solderen aan pin 5 en 39...

[ Voor 18% gewijzigd door Elektronicanet op 14-06-2004 10:38 ]

Nederlander in België

• videodok
h.edink schreef op 14 juni 2004 @ 10:33:
Ik wil niet solderen op een schijf die niet van mij is, dus voor dit geval helaas geen optie. HD brackets hebben idd wel vaak een led. helaas zit er vaak een grote centronics connector tusse. Ik zoek dus een losse ide connectr female male, waar ik heelmakkelijk zelf een kabeltje in kan proppen, persen of solderen.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

videodok schreef op 14 juni 2004 @ 10:36:
[...]
Ik zoek dus een losse ide connectr female male, waar
Loop eens een elektronicazaak binnen, die hebben ze zo liggen.
Anders kun je ze ook bij bijv. Conrad bestellen... (zie mijn vorige post)

[ Voor 4% gewijzigd door Elektronicanet op 14-06-2004 10:39 ]

Nederlander in België

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 15:09

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat doe je moeilijk? Je gaat naar de eerste de beste PC boer, koopt daar een extra IDE kabel, je mod deze, en de originele kan je dan altijd weer terugplaatsen. Kost je iets van € 5,- voor een kabel in plaats van een of ander verloopje van € 20,- als deze al bestaat.
En als je niet eens de IDE kabel kunt of mag vervangen, dan zou ik gewoon van dat systeem afblijven. Sowiezo zou ik niet iemand anders zijn systeem gaan modden zonder dat hij mij daar nadrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 16:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

E-Vix schreef op 14 juni 2004 @ 10:41:
Wat doe je moeilijk? Je gaat naar de eerste de beste PC boer, koopt daar een extra IDE kabel, je mod deze, en de originele kan je dan altijd weer terugplaatsen. Kost je iets van € 5,- voor een kabel in plaats van een of ander verloopje van € 20,- als deze al bestaat.
En als je niet eens de IDE kabel kunt of mag vervangen, dan zou ik gewoon van dat systeem afblijven. Sowiezo zou ik niet iemand anders zijn systeem gaan modden zonder dat hij mij daar nadrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.
Hoe weet je dat een verloopje 20 euro kost als je niet eens weet of die bestaat? Misschien kosten ze wel 3 euro en is het een goedkopere oplossing :D

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 15:09

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hann1BaL schreef op 14 juni 2004 @ 10:55:
[...]
Hoe weet je dat een verloopje 20 euro kost als je niet eens weet of die bestaat? Misschien kosten ze wel 3 euro en is het een goedkopere oplossing :D
Heel eenvoudig. Tot nu toe heeft nog niemand die hier heeft gereageerd ooit zo'n ding gezien. Dat betekend dus dat als het al bestaat, het in niet veel winkels zal liggen. Als je iets unieks hebt, dan hang je er ook een uniek prijskaartje aan. Gebeurt regelmatig dat iets wat inkoop maar € 1,- kost voor € 20,- over de toonbank gaat omdat er verder geen winkels zijn die het ook verkopen, en er wel vraag naar is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 14 juni 2004 @ 10:35:
[...]

Dat is toch sowieso :? Als je 2 schijven op één kabel hebt zitten, dan zitten pinnen 39 tóch al doorverbonden. Het maakt dus ook niet uit wáár je de kabel opbreekt of wáár je er een connector tussen zet m.i. Correct me if I'm wrong :)
Je knipt de draad tussen de HD-connectors door, heb je dus 2 draaduiteinden, voor elke LED 1.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 12:13:
[...]

Je knipt de draad tussen de HD-connectors door, heb je dus 2 draaduiteinden, voor elke LED 1.
Ok... dus draad 39 hoeft niet opnieuw doorverbonden te worden dan?

Nederlander in België

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00
Als je per schijf een knipperend ledje wil, moet je zowiezo die IDE-flatcable modden, anders krijg je een LEDje die per 2 schijven knippert.
En ja, dat is een relatief simpele mod: kathode aan pin 39, anode via een 390 Ohm weerstand aan +5V.

Goeie tip, ga ik ook doen binnenkort!

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

kun je zoiets niet doen met een naaldje? led/draad solderen aan de naald en deze in de kabel drukken.

Verwijderd

Maar dan gaat ie dus per 2 schijven knipperen buut... handigste is inderdaad voor 1 schijf een tussenstukje te maken. Draadje 39 is daarin onderbroken, aan de kant van het moederbord kan dan de LED voor de andere hd worden aangesloten, en aan de kant van de hd het LEDje voor die hd.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00
Het eenvoudigste is wel om ader 39 van de flatcable tussen de master en slave connector te onderbreken en aan de uiterste kant dat ledje te verbinden. De led die via onboard gaat geeft de schijf aan de middelste connector door.

Als ik hier nou een flatcable over had.....

zoiets als dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.twc.sshunet.nl/~awnordem/pin39mod.gif

[ Voor 13% gewijzigd door WEBsel op 16-06-2004 18:21 ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Pagina: 1