Ik ben bezig met het implementeren van automatisch software installatie's op werkstations d.m.v. MSI files.
Heb wel een artikel gelezen hoe je dit nou moet doen.
Heb ook al eens met een ander programma een beetje zitten te testen.
Een programma dat ook software automatisch kan installeren d.m.v. een snapshot.
Deze liet ik aanroepen via een script tijdens het inloggen.
Heb dit nog niet getest bij gebruikers met policys erop.
MSI files laten aanroepen d.m.v een policy lijkt me ook een mooie oplossing.
Maar wat als een gebruiker bijna niks mag, en er toch een programma geinstalleerd moeten worden.
Hoe zit het dan met de rechten en het register?
Heb net een artikel op GOT gelezen over "Software Restriction Policies". speelt dat nou hierbij ook?
Ook las ik op het Windows2000 forum dat je everyone lid moet maken van de pre-windows compatible groep .
Maar ja, das Windows 2k en ik voer alles uit onder 2k3.
En dan las ik ook nog iets over "compatws.inf" maar of ik daar ook wat mee moet weet ik ook niet.
Zou dus graag willen weten wat ik nu precies aan een gebruiker/ groep of OU moet instellen zodat ik software kan installeren zonder dat er fouten komen omdat een gebruiker is omringt door allemaal policys.
Het moet toepasbaar zijn op alle soorten software pakketen.
Alvast bedankt!
Heb wel een artikel gelezen hoe je dit nou moet doen.
Heb ook al eens met een ander programma een beetje zitten te testen.
Een programma dat ook software automatisch kan installeren d.m.v. een snapshot.
Deze liet ik aanroepen via een script tijdens het inloggen.
Heb dit nog niet getest bij gebruikers met policys erop.
MSI files laten aanroepen d.m.v een policy lijkt me ook een mooie oplossing.
Maar wat als een gebruiker bijna niks mag, en er toch een programma geinstalleerd moeten worden.
Hoe zit het dan met de rechten en het register?
Heb net een artikel op GOT gelezen over "Software Restriction Policies". speelt dat nou hierbij ook?
Ook las ik op het Windows2000 forum dat je everyone lid moet maken van de pre-windows compatible groep .
Maar ja, das Windows 2k en ik voer alles uit onder 2k3.
En dan las ik ook nog iets over "compatws.inf" maar of ik daar ook wat mee moet weet ik ook niet.
Zou dus graag willen weten wat ik nu precies aan een gebruiker/ groep of OU moet instellen zodat ik software kan installeren zonder dat er fouten komen omdat een gebruiker is omringt door allemaal policys.
Het moet toepasbaar zijn op alle soorten software pakketen.
Alvast bedankt!