Samsung 193P

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Topicstarter
Bij deze beginnen we een topic over de Samsung 193P.

Dit smaakvolle model met ronde opklapbare voet, heeft een zeer royaal scherm met bijzonder helder en contrastrijk beeld. Het toetsloze scherm is eenvoudig 180° te roteren naar portretstand voor perfect zicht op A4 documenten en websites. Bovendien vergt het scherm geen kostbare tijd door de automatische instelfunctie. De 193 P, het model dat vorm en functie op geraffineerde wijze combineert.

Dit topmodel in de 19'' range is echt een genot om naar te kijken. Voor alle mensen die zitten te denken om een 19'' te kopen maar worden weerhouden door de specs die de grotere tft's met zich meebrengen kunnen nu eidelijk hun hart ophalen.
De Samsung 193p is voor een 19'' snel met zijn 20ms en geeft kleuren echt super mooi weer. De tests (http://graphics.tomshardw...play/20040326/lcd-04.html) geven een duidelijk beeld.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die plezier problemen of een koop overwegen bij de 193p van samsung.

Wat is dat voor wouse sjit!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35

Pubbert

random gestoord

Jij moet verkoper worden :P

Maar mag ik vragen wat je nou met dit topic wilt bereiken?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Topicstarter
Jep, er is ook een doel!! B)

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die plezier problemen of een koop overwegen bij de 193p van samsung.

Het doel is dus om wat reacties van andere mensen op dit ding te horen. Heeft iemand ervaring met dit model. Problemen of juist alleen maar lol. Hoe staat het met de spellen en het draaien van films. Kortom ik heb hem net besteld en ik vroeg me af of andere mensen zijn die er al wat meer over weten

Wat is dat voor wouse sjit!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Linkje naar pricewatch: pricewatch: Samsung SyncMaster 193P (19", 20ms, D-sub/DVI-D)

'goedkoopste' leverancier: € 745,-

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Heb de 192T hier.
Dik tevreden mee.
Echt helder beeld en de kijkhoek is super!
193P zal zeker ook wel goed zijn :P
Specs komen weer aardig overeen.
Alleen die 192T is dan 25 MS.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 10:53 ]

Verwijderd

Prachtig scherm, de kans is erg groot dat ik er een koop van de zomer.

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik heb sinds een maandje een 193P in mijn bezit.

Ik heb hiervoor een 17" CRT van Gateway gebruikt (5 jaar oud), maar door een kras op het glas, was deze aan vervanging toe.
Verdere referentie is de 15" TFT (Compaq TFT 5015) die ik op kantoor gebruik.

Er zijn vrij weinig reviews over dit model te vinden, maar de reviews die er wel zijn (door maar een googletje op "193P review") zijn niet slecht.
't Schijnt een "opvolger" te zijn, van de 192T, en zou iets beter performen.

Ik zelf ben er heel tevreden over. Ik heb zelf geen last van ghosting, maar ik denk dat het heel persoonlijk is of je dat nu wel of niet op een scherm ziet. Ik zie het in ieder geval niet en ben er tevreden over (sommige reviewers zeggen het wel te zien).
Ik speel er niet al teveel games mee, maar ik heb tot nu toe UT 2004 en Far Cry ff gespeeld en het ziet er gewoon perfect uit. Geen klachten whatsoever.
Overigens heb ik 'm nog niet eens aangesloten via de meegeleverde DVI kabel. Als eerst heb ik het via de gewone VGA kabel geprobeerd omdat m'n oude videokaart geen DVI output had. Maar sinds m'n nieuwe videokaart (9800 pro, zelfde levering als monitor) heb ik dit nog niet geprobeerd.

Ik moest wel ff wennen aan het feit dat er geen buttons op het scherm zitten (alles gebeurt via de software), maar het geheel heeft daardoor wel een heel rustige look.

Overigens heb ik 'm via sallandautomatisering gekocht. Ben wel tevreden over de levering. Ik heb daar WEL de zero dead pixel garantie gekocht, maar bij levering had ik al een scherm dat geen defecten of dode pixels vertoonde. Aub niet ingaan op of het wel/niet nodig is om zo'n garantie aan te schaffen, of dat daarmee de markt wordt verziekt. Ik heb die garantie gewoon gekocht, omdat ik geen zin in gesteggel met zo'n winkelier heb, maar ik WEL een goed scherm wil hebben voor het geld dat ik neerleg.

EDIT: Overigens wordt in 1 van de reviews geklaagd over het design van het scherm: bij hen zakte de monitor vaak door z'n as (waar een scharnier zit), waardoor de monitor altijd met de onderkant het bureau raakte. Bij mij is dit dus NIET het geval. De as is stroef genoeg om te stand vast te houden die je selecteert, maar soep genoeg om te bewegen indien dit noodzakelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door eduardtee op 15-06-2004 15:03 ]

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 20:39

Weeds

what is a weed...

Ik ben serieus aan het denken om een 193p te gaan kopen. Zit alleen te hikken tegen die pixelgarantiezooi. Heb daar nog weinig zin in...

• eduardtee
Te lang dit topic niet gecheckt...

Ik heb me ook ff verdiept i.d. rechten v.e. consument bij het kopen van een TFT en dode pixels. Maar ik vond het ook veels teveel gezeur. Dat is de reden dat ik 'm bij sallandautomatisering heb gekocht, omdat zij tenminste wel een zero-dead-pixel garantie verkochten (kost iets van 70 euro of zoiets). Geen gezeur met winkelier/fabrikant.

Het is niet goedkoop, maar op die manier weet je tenminste 100% zeker dat je uiteindelijk een scherm hebt dat geen dode pixels heeft. Ik had wat dat betreft mazzel (nee, eigenlijk hoort het zo) dat het eerste exemplaar dat ik ontving ook meteen perfect was.

Verwijderd

Weeds schreef op 15 juni 2004 @ 17:14:
Ik ben serieus aan het denken om een 193p te gaan kopen. Zit alleen te hikken tegen die pixelgarantiezooi. Heb daar nog weinig zin in...
Ik heb die 192T gekocht bij Norrod met korting.
En daar zit 1 dode pixel in. (vandaar ook die korting :P )
Maar ik wil je zeggen dat je dat amper ziet!
op een 19" scherm is een enkele pixel zo klein, dat zie je echt amper.
ben blij dat ik dat scherm met 1 kapotte pixel heb kunnen kopen!
Kreeg wel mooi 325 euro korting.

• eduardtee
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 16:32:
[...]
Ik heb die 192T gekocht bij Norrod met korting.
En daar zit 1 dode pixel in. (vandaar ook die korting :P )
Maar ik wil je zeggen dat je dat amper ziet!
op een 19" scherm is een enkele pixel zo klein, dat zie je echt amper.
ben blij dat ik dat scherm met 1 kapotte pixel heb kunnen kopen!
Kreeg wel mooi 325 euro korting.
Ik denk dat het per persoon dan verschilt, want ik heb een dode pixel gezien op een 19" TFT bij iemand anders en ik irriteerde me er best wel aan.
Ik denk dat je het zelf een keertje ergens moet bekijken of je je eraan stoort, of niet. Zo niet, dan zou ik het risico gewoon nemen (dus geen zero-dead-pixel garantie) of misschien op zoek gaan naar zo'n aanbieding bij Norrod.

Verwijderd

eduardtee schreef op 15 juni 2004 @ 15:01:
EDIT: Overigens wordt in 1 van de reviews geklaagd over het design van het scherm: bij hen zakte de monitor vaak door z'n as (waar een scharnier zit), waardoor de monitor altijd met de onderkant het bureau raakte. Bij mij is dit dus NIET het geval. De as is stroef genoeg om te stand vast te houden die je selecteert, maar soep genoeg om te bewegen indien dit noodzakelijk is.
Moest de scharnier na verloop van tijd losser komen te staan, is er dan geen mogelijkheid om deze terug vast te draaien met een schroevendraaier oid?

Monitor bestaat nu ook in het zwart, blauw en rood
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/includes/articles/webimages/feature_173farben.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:57 ]

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 20:39

Weeds

what is a weed...

Er zit een klein schroefje op het scharnier en ik denk dat je em daar mee vast kan zetten. Ik ben erg tevreden over deze monitor. Scherp, allemaal goede pixels, geen vervelende ghosting en ziet er gewoon super strak en netjes uit !
Ik ben er erg blij mee !

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Entity

9000rpm

Hmmm, in rood issie wel erg mooi zeg!!! Ik heb momenteel een 172T, die is al erg mooi, maar deze 193P is wel heel erg stijlvol. Misschien moest ik maar eens gaan sparen, ik wil toch al een tijdje terug naar een dual monitor opstelling ;)

Alleen die prijs is wel hoog, maar ja, dat heb ik vorig jaar ook voor mijn 172T betaald :|

Verwijderd

Ik heb hem nu twee weken en het is een geweldig scherm. Ik heb wel de pixel garantie erbij gedaan want ik zou me erg irriteren aan een dode pixel.

Ik heb hem via DVI aangesloten op m'n geforce 3. Ik vind het beeld standaard goed genoeg en ik zal bij de voldende windows instalatie Magictune ook niet meer instaleren.
Ik had alleen last van ghosting in Counter-strike toen hij op 75 Hz stond.

Leuke details vind ik dat er onder de voet van het scherm een draaischijfzit waardoor je hem erg makkelijk kan draaien.
En het aan uit knopje is geen traditioneel schakelaartje maar iets wat aleen werkt als je hem met je huid aanraakt. Dus met je nagel of handschoenen aan werkt hij niet.

Weet iemand hoe dit knopje werkt? :?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
ik heb al 2 jaar een samsung 191T (dus 2 generties eerder) en het is de beste koop in mijn leven geweest, helaas wel 1 blauwe en 1 rode pixel, maar valt me niet eens meer op. Went snel en met surfen en office was hij al nooit te zien.

mooie heldere kleuren, dvi is superscherp, ietje ghosting met snelle spelen, behalve bij nfsu daar is het ghosten mij iets te erg.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik was al een tijd een beetje de 19"ers in de gaten aan het houden. Ik heb nu een Iiyama E431S en die is perfect wat mij betreft, maar hoe groter hoe mooier natuurlijk!

Belangrijkste eis is ghosting, ik speel nog wel eens een spelletje en dat is dus van belang voor mij. Ik heb inmiddels begrepen dat de 19" versie van mijn huidige monitor een 20ms paneel is en daardoor last te hebben van ghosting.

Ik wou in dit topic even informeren naar de ervaring van gamers met deze samsung. Mensen die m op DVI aan hebben gesloten en ghosting waarnemen? En hoe verhoudt dat zich tot de snellere 17"ers (zoals mijn huidige).

Anandtech meldt geen ghosting.... maar dat klopt wellicht niet.
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2024

Hieronder mijn andere eisen voor een TFT

Tweede eis is natuurlijk kleurweergave.

Zaken als draaien en functies interesseren me 0,0. Er moet wel een DVI aansluiting opzitten natuurlijk.

20" is geen optie aangezien ik het liefst native resoluties draai en 1600x1200 kost mij teveel in de video kaart maintenance.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Heeft iemand het scherm al in 't rood, blauw of zwart in een Nederlandse winkel gespot?

En ik ben ook erg geinteresseerd in de aan/afwezigheid van ghosting in snelle games als Doom 3, UT2004 en BF:Vietnam.

Als ghosting niet aanwezig bij het spelen van games, wordt dit denk ik de opvolger van mijn iiyama Vision Master Pro 450 (19" Flat CRT).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Prad.de meldt waarneembare ghosting in bijvoorbeeld Quake 3.

http://www.prad.de/board/...86d2a36100ebaf31eb3b41c93

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
wisselt per persoon, ik heb ooit wel eens meegemaakt dat iemand zegt, ik zie geen ghosting terwijl ik vegen van 5 cm zag.
Geloof daarom nooit in de opninie van een ander of een review ga altijd eerst zelf kijken met verschillende apps en spellen. Vegen wisselt naleijk ook nog wel eens per kleur ;)
tja en als je dan maar 1 app bij je had.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Entity

9000rpm

Ik heb zelf een 172T (25ms scherm) en ik heb geen last van ghosting in spellen (en ik speel toch Q3A, Doom 3, UT2004, verschillende NFS titels en andere racegames). Misschien is de ghosting er wel, maar ik ervaar het in ieder geval nooit als storend. Wat ErikRo zegt, klopt dus wel, het is erg persoonlijk.

Ikzelf zou, als ik het geld had en de rode versie ergens in NL leverbaar is, dit scherm waarschijnlijk morgen nog aanschaffen...

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Overweeg ook om de Samsung Syncmaster 193P aan te schaffen, mooi model, en staat heel mooi naast mijn aluminium coolermaster wavemaster systeemkast... :9~

lees in review dat het om een 20ms scherm gaat, maar volgens de spec. op samsung site staat dat het om een 25ms scherm gaat, site van samsung aan een
update toe, of fout in review?

Verwijderd

Er heerst bij mij ook nog wat onduidelijkheid over het 20ms 25ms. Dit gecombineerd met het aantal kleuren.
Krijg je weer het standaard verhaaltje:
20 ms > 16.2M
25 ms > 16.7M

Ik had juist gehoopt dat het met deze techniek, VA het beste van twee werelden zou zijn.

Op iedere site staat het weer anders. Waardoor ik bang ben dat er weer 2 versies zijn.
Op de NL site van samsung is het 25ms en 16.7M
De site van UK is 'hetzelfde' scherm, een 20ms met een onbekend aantal kleuren.

Hoe zit dat met de heren die al een 193P gekocht hebben. Stond het daadwerkelijk op de doos? 20ms en 16.7M kleuren. Of moet hiervoor een mailtje naar samsung nederland gestuurd worden.

op de duitse site http://monitor.samsung.de...1-DA6D22F6196E&show=specs staat wel 20ms, 24bit..? en met kleurtjes

ik wil kleurtjes :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 00:23 ]

Verwijderd

De 193P is inderdaad een prachtige monitor maar ik loop bij 19 inch tegen het probleem aan dat ze allemaal maar 1280 bij 1024 draaien. Das laag.

Het kleine broertje van de 193P (de 173P als de benaming logisch is) heeft dezelfde resolutie en dus kleinere pixels. Neem als fabrikant deze kleine pixels en maak een 19 inch met 1600 bij 1280.

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb hem maar gewoon gekocht, kon het niet laten :9~ ..... nog geen spijt van ;)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
en hoe bevalt hij met games? Ghosting ed, je kent het verhaal wel ;) Kun je ook pics posten? Als je in patience kaarten gaat heen en weer schuiven zie je dan ook streaking of ghosting oid? En word documenten, als je daar snel gaat scrollen, is dan alles nog leesbaar? Of wordt het 1 dikke smurrie?

Alvast bedankt :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41
sorry voor het kicken van dit oude topic...

Ik ben van plan deze monitor te kopen, maar zit nog met een onopgeloste vraag ivm. de MagicTune software.

De MagicTune software loopt enkel op windows platformen, maar ik zou de monitor ook graag onder linux gebruiken... Aangezien ik een dualboot systeem heb, zou ik de instellingen met MagicTune onder windows kunnen doen, en dan in linux booten en dezelfde instellingen behouden? Met andere woorden: houdt de monitor de laatste instellingen bij, of worden je persoonlijke instellingen pas geladen van zodra de MagicTune software geladen wordt?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ben ook van plan deze monitor te kopen :)

Ik heb al een boel reviews gelezen, en deze monitor lijkt mij perfect voor mij.
Ik doe veel fotobewerking ed (photoshop), dus de kleuren moeten goed zijn!
En ik wil af en toe een spelletje kunnen spelen, dus ietwat ghosting maakt mij niet zoveel uit, kleuren en contrast zijn 10x belangrijker :)

Daarnaast houd ik ook wel van een goed design, en een groot schermoppervlak (19") zodat ik alles een beetje overzichtelijk heb tijdens photoshop of studio.net :)

Alleen wat eigenlijk wel ontbreekt, zijn veel gebruikerservaringen, daar wil ik wel eens wat meer over weten, en dan met name de kleuren !

Ook wil ik wel eens weten of de monitor ook in het blauw of rood te verkrijgen is in nederland :P

En net zoals sunsonik wil ik ook wel eens weten hoe het zit met magictune ;)

Verwijderd

Binnenkort gaat Samsung zijn nieuwe panels met 1000:1 contrast ratio in de 193P inbouwen. Frontpage linkje.
En op het forum van www.prad.de kan je heel veel gebruikservaringen van deze monitor terugvinden. Is wel in het Duits.

• subsonik
Dank je voor de info! Op AnandTech is er ook een review van de monitor verschenen. In die review zag ik een interessante foto van de monitor:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/monitor/samsung/193p/profile_small.jpg

Zoals je ziet, is de voet wel érg onhandig gemaakt, met de connectoren die recht naar achter uitsteken. Het ziet ernaar uit dat je wel 30cm diepte nodig hebt om de monitor comfortabel te kunnen plaatsen... voor mij geen optie dus, aangezien m'n werktafel vlak tegen de muur staat en slechts 65cm diep is. Muurbevestiging zou eventueel nog kunnen, maar ik wil liever geen 700 EUR dure monitor aan een gipsplaatje schroeven ;)

Zo, dan moet ik maar op zoek naar een andere mooie 19" TFT met uitstekende kleurweergave. Eizo L767-K was mij al aangeraden, maar die schijnt enorm last van ghosting te hebben...

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 12:19
subsonik schreef op 18 oktober 2004 @ 01:37:
Dank je voor de info! Op AnandTech is er ook een review van de monitor verschenen. In die review zag ik een interessante foto van de monitor:

Zoals je ziet, is de voet wel érg onhandig gemaakt, met de connectoren die recht naar achter uitsteken. Het ziet ernaar uit dat je wel 30cm diepte nodig hebt om de monitor comfortabel te kunnen plaatsen... voor mij geen optie dus, aangezien m'n werktafel vlak tegen de muur staat en slechts 65cm diep is. Muurbevestiging zou eventueel nog kunnen, maar ik wil liever geen 700 EUR dure monitor aan een gipsplaatje schroeven ;)

Zo, dan moet ik maar op zoek naar een andere mooie 19" TFT met uitstekende kleurweergave. Eizo L767-K was mij al aangeraden, maar die schijnt enorm last van ghosting te hebben...
Toevallig heb ik van het weekend dit scherm gehaald. Het was me op plaatjes nog niet direct opgevallen dat je zo de kabels moest aansluiten dus ik schrok in het begin ook. Maar bij het neerzetten en aansluiten viel het best mee. Alleen de aansluiting van de DVI- of VGA-kabel zit erachter, daarna kan je die vrijwel direct omhoog duwen omdat die kabel zo flexibel is. Ik moet wel zeggen dat mijn monitor schijn op mijn bureau staat.

Wat betreft mijn mening (ff gecopied uit ander topic, past hier ook wel :P ). Ik ben er echt helemaal verkocht van. De ruimte, de grootte en de scherpte van de kleuren...... echt uitstekend! Ik heb ook nog geen enkele dode pixel kunnen vinden. Wat betreft het gamen, ik heb deze uitgeprobeerd: Warhammer: Dawn of war, NFS Underground, Painkiller, Counter-Strike, Rome: Total War, Doom III, C&C Zero Hour. Elke game speelt echt uitstekend, je merkt echt weinig verschil met een CRT. Alleen bij Counter-Strike merk ik ghosting, maar de andere games doen het uitstekend.

Ghosting zal altijd een persoonlijke kwestie blijven. Merk je het, stoor je je eraan etc. Maar voor mij is de overstap naar een TFT blijvend 8)

• subsonik
Zou je eens kunnen nameten hoe diep die voet nu echt is? Met andere woorden: als je de TFT recht voor de muur zou zetten, zodanig dat de kabels net tegen de muur zitten, hoever steekt het verste punt van de voet dan uit tov. de muur?

Ondertussen heb ik ook niet stilgezeten natuurlijk, en de Benq FP992 leek mij wel aardig. Prestaties zijn niet zo subliem als die van de Syncmaster 193P, maar het ding is dan ook een pak goedkoper: 570 EUR tov. 710 EUR :) Kleurenweergave schijnt behoorlijk goed te zijn, en qua ghosting valt het ook goed mee als je er geen snelle FPS op speelt. Bovendien is het scherm zeer compact in de diepte, wat in mijn geval wel belangrijk is...

• Cerntje
subsonik schreef op 18 oktober 2004 @ 08:13:
Zou je eens kunnen nameten hoe diep die voet nu echt is? Met andere woorden: als je de TFT recht voor de muur zou zetten, zodanig dat de kabels net tegen de muur zitten, hoever steekt het verste punt van de voet dan uit tov. de muur?

Ondertussen heb ik ook niet stilgezeten natuurlijk, en de Benq FP992 leek mij wel aardig. Prestaties zijn niet zo subliem als die van de Syncmaster 193P, maar het ding is dan ook een pak goedkoper: 570 EUR tov. 710 EUR :) Kleurenweergave schijnt behoorlijk goed te zijn, en qua ghosting valt het ook goed mee als je er geen snelle FPS op speelt. Bovendien is het scherm zeer compact in de diepte, wat in mijn geval wel belangrijk is...
Als ik thuis ben vanavond zal ik het gelijk ff opmeten :)

Wat betreft die Samsung Syncmaster 193P voor 710 Eur. Ik heb hem dit weekend bij de mediamarkt gehaald voor 667,-. Hij was origineel 715,-, maar dankzij hun laagste prijsgarantie kreeg ik hem voor 667,- aangezien ik kon aantonen dat hij in Hengelo goedkoper werd verkocht. Overigens is de laagste prijs van deze monitor is volgens pricewatch 639,-.

Die BenQ ziet er qua specificaties uitstekend uit. Voor een hardcore gamer is alleen die 25ms iets aan de hoge kant, maar dat is natuurlijk weer een subjectief oordeel. :Y)

• Cerntje
Om terug te komen op de diepte. Ik heb het nagemeten en kom uit op precies 30cm. Precies je voorspelling dus. Mijn werkbank is 61 cm. diep en heb dan nog alle ruimte om toetsenbord, muis etc. kwijt te kunnen. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal op je bureau stouwt B)

• subsonik
Bedankt voor het nameten! Ik heb de rare gewoonte van m'n muis voor m'n keyboard te leggen, en heb dus minstens 40cm diepte nodig... (muismat is ruim 20cm). Liefst zelfs 50cm om een beetje comfortabel te kunnen werken.

Ik denk dus dat het de Benq FP992 gaat worden, die neemt bijna niks in qua diepte.

Verwijderd

@Cerntje: Beschikt jou 193P al de 1000:1 contrast ratio of is het nog één uit de vorige serie met 800:1 contrast?

@subsonik: Heb je de Viewsonic VX912 al eens overwogen? Dat is eigenlijk de VX910 maar dan met verbeterde 12ms. response time. Kijk zeker eens op pag. 1 onderaan en pag. 2 bovenaan in deze thread naar de foto's van de VX910 in aktie. Het beeld springt er precies uit. Verder in dat topic staan er nog meer foto's.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 22:02 ]

• Cerntje
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:01:
@Cerntje: Beschikt jou 193P al de 1000:1 contrast ratio of is het nog één uit de vorige serie met 800:1 contrast?
Mijn scherm beschikt zover ik weet over 800:1. Is de nieuwe serie al geleverd dan met contrast 1000:1. Zie je veel verschil dan tussen 800:1 en 1000:1? Zo ja, dan breng ik hem wel terug en wacht ff tot de nieuwe serie op is geleverd :)

• subsonik
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:01:
@subsonik: Heb je de Viewsonic VX912 al eens overwogen?
Te laat, de BenQ FP992 is al besteld en komt hopelijk morgen binnen ;)

Verwijderd

Volgens dit nieuwsbericht zouden de verbeterde schermen al in september moeten geleverd zijn. Blijkbaar nog niet dus. Of het beter is en je verschil ziet? Ik zou het ook graag weten.

• Cerntje
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 00:31:
Volgens dit nieuwsbericht zouden de verbeterde schermen al in september moeten geleverd zijn. Blijkbaar nog niet dus. Of het beter is en je verschil ziet? Ik zou het ook graag weten.
De fabricagedatum van mijn Samsung is Maart 2004. Dit is dus nog het oude scherm met een contrast van 800:1. :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Met TFT schermen kun je met Samsung al haast niet fout gaan. Van hoog naar laag model, de LCD's die gebruikt worden zijn vergeleken met de concurrentie zeer goed.

Alors.

Verwijderd

Weet iemand of et mogelijk is om m'n Samsung 193P op een Comp en een Mac tegelijk aan te sluiten (dus als ze allebei aan staan) zodat ik alleen maar met de touch-toets hoef te wisselen tussen de 2 computers, of kan dit niet??? :/ (bij samsung wisten ze het niet, volgens hun kon het wel om en om)

Verwijderd

Kan iemand eens wat foto's plaatsen van hoe zijn 193P erbij staat ?
Ik ga hem denk ik volgende week halen, ik heb alleen nog wat vragen wat betreft de pixelgarantie bij MyCom. Kon op de site niet echt terugvinden of deze erbij zit

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:28:
Weet iemand of et mogelijk is om m'n Samsung 193P op een Comp en een Mac tegelijk aan te sluiten (dus als ze allebei aan staan) zodat ik alleen maar met de touch-toets hoef te wisselen tussen de 2 computers, of kan dit niet??? :/ (bij samsung wisten ze het niet, volgens hun kon het wel om en om)
ja dit kan. Gewoon de touch-toets +/- 2 secs ingedrukt houden, dan switcht ie tussen de DVI en analoge ingang. Als je hem aanzet zal hij echter altijd eerst de DVI ingang pakken (als er iets op aangesloten is).

• n00bs
  • Laatst online: 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Komt er niet binnenkort een nieuwer model van de 193P uit? Dit model is nu toch ook alweer 1 bijna een jaar oud en lijkt mij dat de techniek niet heeft stilgezeten. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede TFT voor gaming, photoeditting, films en andere applicaties. Het moet dus een alleskunner zijn en de 193P komt er goed in de buurt al zijn de kleuren niet perfect en is er natuurlijk zoals bij alle TFT's ghosting. Maar ik word mijn IIyama 19" CRT ook erg zat, het beeld is gewoon niet scherp en erg vermoeiend voor mijn ogen, daarnaast neemt dat bakbeest veel teveel ruimte in beslag.

Eigenlijk was ik ook op zoek naar een TFT met TV tuner ingebouwd... maar ik ben er nog geen tegengekomen met de specs van de 913P en een tuner ingebouwd.

Ik zag ook dat er een 930MP is met TV tuner met dezelfde specs als de 193P, behalve voor de snelheid... 25ms vs 20ms.

Ik zou graag willen weten van iemand die 1 van deze monitors heeft en hiervoor altijd een goede CRT heeft gebruikt:
1) Hoe is de kwaliteit van de kleurechtheid (voor Photoshop e.d.) vergeleken met een CRT
2) Hoe is de kwaliteit van grijstinten en de zwarting?
3) Is deze TFT geschikt om lekker fullscreen DVD films te kijken met PowerDVD, Hoe zijn de kleuren, is er een blur, karteling van het beeld, ghosting etc? Hoe zit het met donkere films zoals the matrix
4) Is deze TFT lekker om op te gamen, ik ben best een gamer, maar snap dat ik een compromis moet sluiten... voor mij zijn het bijna alleen maar 3D shooters.

[ Voor 47% gewijzigd door n00bs op 11-03-2005 16:38 ]

• n00bs
  • Laatst online: 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 22:25
Sander Prinsen schreef op maandag 16 augustus 2004 @ 18:00:
Ik heb zelf een 172T (25ms scherm) en ik heb geen last van ghosting in spellen (en ik speel toch Q3A, Doom 3, UT2004, verschillende NFS titels en andere racegames). Misschien is de ghosting er wel, maar ik ervaar het in ieder geval nooit als storend. Wat ErikRo zegt, klopt dus wel, het is erg persoonlijk.

Ikzelf zou, als ik het geld had en de rode versie ergens in NL leverbaar is, dit scherm waarschijnlijk morgen nog aanschaffen...
Bij mij hetzelfde. Heb ook een 172T. Er is wel degelijk ghosting maar het valt gewoon niet meer op. Als je gaat mierenneuken dan zal je denk ik op elk scherm ghosting zien. De verdere kwaliteiten van de 172T maken het gewoon goed. Heb zelf ook interesse in de 193P en op papier zou deze sneller moeten zijn dan mijn 172T.

Overigens, ik heb begrepen dat alleen de 17"uitvoering in verschillende kleuren verkrijgbaar is....

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ow yes! Ik heb nu een 173P en ik begin het scherm te klein te vinden :X
Dus ik kijk uit naar een 193P, alleen de reactietijd van deze monitoren is niet om over naar huis te schrijven. Maar die tjid is voorbij!
Hij komt er aan! De Samsung 193P+!
Specificaties:

Panel Type: a-si TFT/PVA
Viewable Size: 19"
Pixel Pitch: 0.294mm
Brightness (Typical): 250 cd/m2
Contrast Ratio: 1000:1
Viewing Angle (Horizontal/Vertical): 178°/178°
Aspect Ratio: 5:4
Interface: Analog/Digital
Response Time: 8ms (G to G)
Native Resolution: 1280 x 1024
Maximum Color: 16.7M
Input Video Signal: Analog RGB, DVI Digital Link
Sync Type: Separate H/V, Composite H/V, SOG
Input Connectors: 15-Pin D-Sub, S-Video, RCA Connector, TV (Antenna/Cable)
Max Power Consumption: 40 Watts
VESA® Wall Mount 75mm
Emission Standard: TCO ’99
Bezel Color: Silver
Dimensions (W x H x D): 16.7" x 16.3" x 9.3"
Weight: 15.6 lbs.
Special Features: MagicBright™, MagicTune™ with Asset Management, MagicColor™ with
MagicZone™, Narrow Bezel and Slim Buttonless Design, MagicStand™ Dual
Hinge Design with MagicPivot™ (auto-rotate), Hidden Cable System
Warranty: (P/L/B) 3/3/3
Compatibility: PC, Macintosh, Sun Microsystems

Dit lijkt me een zeer waardige opvolger. Op internet zag ik prijzen van 580 dollar. Maar nog niet in NL.
Zijn er al mensen die er meer over weten?

P.S. is het legitiem om dit topic te kicken hiervoor? Of had ik een nieuw topic moeten openen?
Pagina: 1