Net een Hercules mx in m'n nieuwe systeempje hangen (OEM),koelertje opgezet,en wat blijkt...als ik al minimaal overklok (175/170)krijg ik al vette spikkels in beeld (alleen in een zwarte achtergrond).Mijn vorige Herc MX (Retail)kon makkelijk op 215/215)!!!Nu weet ik dat de OEM 7ns heeft ipv 5.5ns Retail,maar 190/190 moet toch altijd lukken,vooral met een actieve koeler erop!Doe ik wat verkeerd,of heb ik gewoon een slecht exemplaar ??? (nieuwste VIA driver+AGP+Herc 6.35 drivers geinstalleerd)
Mijn Hercules DDV geeft boven 185/185 ook al artifacts... moet nog een heatsink op het ram plaatsen
Verwijderd
Die van loopt al meteen vast zonder de overclocken. Heb er nu een of ander brak koelertje op en nu kan ik tenminste al een spel spelen. Maar aan overclocken durf ik nog niet eens te denken... 
Eerst maar ff een echte cooler kopen en hopen dat dan alles weer goed gaat.
Eerst maar ff een echte cooler kopen en hopen dat dan alles weer goed gaat.
Verwijderd
dat kan ook ergens anders aan liggen. Als ik bijv. de kaart op agp2x zet loopt ie knoeterhard vast, keer op keer. Als ik hem op agp1x zet dan is er niks aan de hand.
Verwijderd
Daar kan je een programma voor downloaden bij tweakfiles.comOp vrijdag 22 december 2000 19:16 schreef The_Ult het volgende:
Ik kan die van mij niet op agp1x zetten in de BIOS
Verwijderd
je kan nvmax gebruiken om de agp snelheid aan te passen: http://www.charnleys.co.uk/nvmax/Setup.exe
je moet wel je computer ff opnieuw opstarten nadat je agp op 1x hebt gezet.
je moet wel je computer ff opnieuw opstarten nadat je agp op 1x hebt gezet.
net geprobeerd...bij mij maakt het niet uit of ik AGP2x of AGP4X instel....hij blijft artifacts vertonen met overklokken 
Toch raar...bij hardwareinfo hebben eens een oem Herc mx getest,en die ging maarliefst tot 240/225 ofzo.Tis dus altijd maar afwachten wat je voor je geld in huis haalt...
Toch raar...bij hardwareinfo hebben eens een oem Herc mx getest,en die ging maarliefst tot 240/225 ofzo.Tis dus altijd maar afwachten wat je voor je geld in huis haalt...
Verwijderd
als je em lager klokt, verdwijnen de artifacts dan? Zo niet, misschien heb je dan een verkeerde instelling gebruikt. Met het overklokken van videokaarten moet je net mazzel hebben. Het ene geheugen gaat hoger dan het andere.
Pagina: 1