Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Analoge telefoonlijn - Full Duplex?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een kleine discussie die ik vanavond had, was ik benieuwd of de analoge telefoonlijn full duplex is?

Dus bijvoorbeeld, ik wil het geluidssignaal van de beide sprekers vastleggen en opslaan als 2 losse geluidsbestanden (dus niet gemixed).

Ik kon helaas (verbazingwekkend) niets vinden met google en de search.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:52 ]

Verwijderd

Je ouderwetse analoge telefoon in huis (POTS) is full duplex balanced pairs, zowel voor voice als data/fax transmissies. Dat is ook de reden dat als je een opname via een directe lijntap maakt dat je altijd beiden gesprekspartners hoort.

http://www.telecomaudio.com/article02.html
Die 2 ongebruikten worden ook voor adsl gebruikt.
Nee, dezelfde 2 als voor POTS (rood en blauw). De overblijvende aders (geel/groen) worden gebruikt als reservedraad voor als rood/blauw een storing hebben, of als 2e lijn. De evt. blanke draad wordt soms gebruikt als aardedraad.
Dus de signalen lopen over 1 ader lijkt me dan (de ander is de nul).
Signalen lopen niet op 1 ader, maar over 2 balanced pairs.

move CME > Internet & Telefonie

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 05:09 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

SchietSchijf schreef op 14 juni 2004 @ 02:45:
Volgens mij zijn maar 2 draden echt belangrijk en mag je de andere 2 niet aangesloten laten dacht ik. Die 2 ongebruikten worden ook voor adsl gebruikt.

Dus de signalen lopen over 1 ader lijkt me dan (de ander is de nul). :)

Mocht je wat van plan zijn met die signaal kabel, let erop dat er 49v op staat tijdens een of ander moment waarvan ik niet meer precies weet waneer.
Volgens mijn leraar Datacom Telecom werden die lijnen eerst gebruikt voor kerktelefoon en de spanning voor oude telefoons. Tegenwoordig worden ze volgens hem gebruikt voor redunantie , als er eens 1 v/d 2 lijnen uitvalt. Maar ik vraag me eerlijk gezegd hoe dat precies zit.

Raku

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alles komt gewoon binnen over een aderpaar. Adsl, telefonie, isdn, alles... Een tweede aderpaar kan gebruikt worden voor nog een telefoonlijn met eventueel adsl of inderdaad als reserve aderpaar. Het is zeker niet zo dat adsl op het tweede aderpaar aangesloten zit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

JvS schreef op 14 juni 2004 @ 04:14:
Alles komt gewoon binnen over een aderpaar. Adsl, telefonie, isdn, alles... Een tweede aderpaar kan gebruikt worden voor nog een telefoonlijn met eventueel adsl of inderdaad als reserve aderpaar. Het is zeker niet zo dat adsl op het tweede aderpaar aangesloten zit.
Nee , dat het op hetzelfde paar zit snapte ik wel. Ik vroeg me alleen of dat idd als redunantie gebruikt werd :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties al :)
Je ouderwetse analoge telefoon in huis (POTS) is full duplex balanced pairs, zowel voor voice als data/fax transmissies. Dat is ook de reden dat als je een opname via een directe lijntap maakt dat je altijd beiden gesprekspartners hoort.
Ik heb ook het artikel gelezen dat je mij gaf. Als ik het dus goed begrijp is het niet mogelijk om het send en receive signaal gescheiden vast te leggen?

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Een beetje tweakurt rost nu de haak open en komt tot de volgende konklusie: Heeeeeee, er zit een microfoontje en een speakertje in........ Wat jij wilt wordt of zelfbouw door iets parallel te zetten op de microfoon en de speaker, of een forse investering in apparatuur waarin dit reeds is voorzien.

Overigens gaan we er allemaal van uit dat we het hier over de gewone huis tuin en keuken telefoonlijn hebben. Er bestaan namelijk intercom systemen die op basis van analoge vierdraads huurlijnen worden gekoppeld; twee aders Rx twee aders Tx!

Vandaag geen signature

Pagina: 1