ik heb net eventjes gestreept en mijn TB wil aleen met een multiplier van 8 en 8,5 werken. Maar het rare is dat hij wel op 8,5x105 wil en dus niet op 9x100. Ik kom da niet eens in de bios. Verder wi die ook echt alleen maar op 8 of 8.5, want 6, 7, en 7.5 doet die ook niet. Core voltage staat op 1.8
Nog maar een keer strepen trekken...
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Toch niet goed ingekleurd denk ik. Dat' ie niet op 900 wil lopen maar wel op 892 is overigens niet zo vreemd. Mijn duron 600 wil wel 988(9.5 * 104) lopen maar geen 1Ghz.:( Die paar megahertzjes kunnen net te veel zijn. Hoewel een TB 800 die niet eens 900 wil lopen volgens mij niet zo veel voorkomt.
Verwijderd
Hey Baronnekke hoe warm is die proc van 800@1000 en heb je extra koeling gebruikt, zoals kastkoeling en dergelijke
Verwijderd
streepies ook ingevult
maar mijn Tbird 850 wil niet verder dan 980 mhz ... ja hij staat nu momenteel op 1 G
maar voor hoelang ? dat moek nog afwachten na de benchmarken....
ennuh stressed 50 Graden
iets minder .. maar ok het mag nog
maar mijn Tbird 850 wil niet verder dan 980 mhz ... ja hij staat nu momenteel op 1 G
maar voor hoelang ? dat moek nog afwachten na de benchmarken....
ennuh stressed 50 Graden
Mobo=ASUS a7v
Het gekke is dat ik wel bij 8.5x111=943 in windows kom, maar als ik dan een 3d markje wil draaien loopt die vast. Ligt natuurlijk aan het moederbord. Die 9x100 moet dus haalbaar zijn.
Ik dacht trouwens ook dat als je de multiplier kon veranderen je goed gestreept hebt.
Het gekke is dat ik wel bij 8.5x111=943 in windows kom, maar als ik dan een 3d markje wil draaien loopt die vast. Ligt natuurlijk aan het moederbord. Die 9x100 moet dus haalbaar zijn.
Ik dacht trouwens ook dat als je de multiplier kon veranderen je goed gestreept hebt.
Voltage mod, waar is het goed voor en hoe doe je het?
"maar als ik dan een 3d markje wil draaien loopt die vast. Ligt natuurlijk aan het moederbord."
Dat ligt dus niet aan je mobo. Het is je cpu die te heet wordt en/of een hoger voltrage nodig heeft.
Dat ligt dus niet aan je mobo. Het is je cpu die te heet wordt en/of een hoger voltrage nodig heeft.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Nou ik dacht zelf dat die kt133 chipset niet echt van hogere fsb settings hield ik lees wel eens dat een fsb van 103 al problemen levert. En op 8x111=888 doet ie het ook niet en op 8.5x105=892 dus wel. Dus dat zal wel niet aan de processor liggen.
FSB hoger dan 110-115 wil idd vaak niet, maar dan verhoog je de multiplier toch, met een lagere FSB?
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Het kan ooit gewoon voorkomen dat het echt niet wil . Ik draai en post dit nu op 9.5x105 , maar 10x100 post niet eens .
Maakt verder niet erg veel uit want 997.5 Mhz is in dit geval sneller dan 10x100 .
Maakt verder niet erg veel uit want 997.5 Mhz is in dit geval sneller dan 10x100 .
FattalError als je het begin had gelezen had je gezien dat dat dus niet werkte. 9x100 geen systeem test, 8.5x111 boot windows zelfs. Standaard is het een TB-800.
opnieuw gestreept, maar geen verbetering.
opnieuw gestreept, maar geen verbetering.
Hoezo ligt aan mobo?
Hier kon ik mijn Thunderbird niet oc-en door een geheugen module die geen zin had in snelheden boven standaard multiplier (klinkt vreemd, maar boven alles als de standaard 8x begon ie te piepen en wou bij 9x niet eens meer starten). Check je geheugen dus is, verwissel het met een andere module.
Hier kon ik mijn Thunderbird niet oc-en door een geheugen module die geen zin had in snelheden boven standaard multiplier (klinkt vreemd, maar boven alles als de standaard 8x begon ie te piepen en wou bij 9x niet eens meer starten). Check je geheugen dus is, verwissel het met een andere module.
Kan niet echt zeggen dat ik slecht geheugen heb. Trekt namelijk cas2 op 137Mhz. En bij mij doet ie dus juist wel een andere dan de standaard multiplier. nl 8 en 8,5 alleen voor de rest geen een andere dus ook geen lagere. En dat vind ik vreemd.
Zeg ook niet dat je geheugen slecht is (mijne was ook geen flut module), maar het is de moeite van het proberen is waard.
Verwijderd
geheugen dat moeite heeft met een multiplier:? dat gat er bij mij niet in, waar moet je geheugen vandaan halen wat de multiplier is? FSB/geheugenbus is echt het enige waar je memory iets mee doet
Verwijderd
Exact hetzelfde gehad met mijn TB800, wel 850 maar 900->800 en 950->niks meer 
Gewoon gummen en dan met een goed 0,5mm HB vulpotlood nog een keer strepen (pas op overtollig potloodsel).
Nu al 2 maanden op 10x100@1,78V (45-47g stressed met Spire MA324-15/zonder pad/met pasta)
add:
Op een Abit KT7raid (WW/103b1) trouwens!
Gewoon gummen en dan met een goed 0,5mm HB vulpotlood nog een keer strepen (pas op overtollig potloodsel).
Nu al 2 maanden op 10x100@1,78V (45-47g stressed met Spire MA324-15/zonder pad/met pasta)
add:
Op een Abit KT7raid (WW/103b1) trouwens!
Ik vond het zelf ook heel erg raar en heb daar dus nooit gezocht naar de oplossing.Op zondag 24 december 2000 05:20 schreef Hiro Shima het volgende:
geheugen dat moeite heeft met een multiplier:? dat gat er bij mij niet in, waar moet je geheugen vandaan halen wat de multiplier is? FSB/geheugenbus is echt het enige waar je memory iets mee doet
Systeem draaide super op 800mhz (standaard), maar als ik 50mhz (of 100, of 200) meer wou dan begon het systeem te piepen, niet meer booten, rare opstart schermen dat soort grappen.
Na vanalles geprobeerd te hebben maar is een reep geheugen uit een andere pc erin gedaan (merkloos PC100) en hop, 3 sec later liep hij op 900mhz, en nog een reboot later op 950mhz zonder een centje pijn (die foute reep was Toshiba PC100).
Nogmaals, klinkt onlogisch...maar daar zat em de fout wel!
Pagina: 1