Speedtouch, Spoofing, Windows XP/2003

Pagina: 1
Acties:

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 06:09

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het is volgens mij voor heel veel tweakers nog steeds niet duidelijk hoe het precies in zijn werk gaat met een Speedtouch 510(i) en daarachter een server/router.
Daarom dit topic, ik wil en menigeen andere wil volgens mij meer duidelijkheid krijgen hoe het precies zit, dan praat ik hier over het:

1. Instellen van een SIP spoof verbinding op een speedtouch.
(template/ini-configuratie)

2. Instellen van IP instellingen op een server/router erachter.
(na de SIP-Spoofing)

3. Verdere instellingen voor het opzetten van bijvoorbeeld een VPN/Game-server en misschien zelfs een PC-Anyware verbinding.

Graag zou ik willen dat iemand precies en uitgebreid zou kunnen uitleggen hoe het in zijn werk gaat.

Ik heb heel wat gezocht de laatste maanden. Maar het is mij zelf tot op heden nog steeds niet gelukt. Van GOT tot Google, Firmware update's, templates en ini bestanden. Het wil maar niet lukken. Graag zou ik willen dat iemand mij en anderen voor wie het dus niet duidelijk is de nodige reikende hand zou kunnen bieden. Tevens is het misschien handig om alle andere topics die dit probleem gedeeltelijk oplossen hier in te voegen voor de andere generatie.

Even in het kort:
Een reactie plaatsen

Wees te allen tijde behulpzaam.
Toon respect voor anderen en het forum.
Hou reacties ontopic.
Reageer alleen als je de intentie hebt de topicstarter ontopic te helpen
Ga niet de moderator uithangen, maar gebruik topicreport en "Schop een Modje".

Wat ik zelf al heb gedaan? Bijna alles maar ik krijg het niet "running". Wat ik zelf wil is het volgende:

1. Router-Modem naar puur modem(alleen inbel account)
2. Op Windows 2003 Enterprise Server kunnen VPN'en (meer dan 1 man)
3. Gameserver draaien (indien nodig)
4. Geen Nat/Firewall op de router hebben, dat gaat dan via RAS op de server.

Wat ik momenteel geconfigureerd heb:
Een Multi-Nat address op PPOA_1 ingesteld op:
Intern adres: 10.0.0.150
Extern adres: xxx.xxx.xxx.xxx(wan-ip)
en default server 10.0.0.150 (server ;) )

Wat ik heb is het volgende:

Router/Modem (NAPT+Firewall)->server(NAPT+Firewall)->switch->gebruikers.

De poorten worden doorverwezen van de router naar de server d.m.v. "Multi-Nat addressing" en "default server" maar waarschijnlijk niet allemaal, ik moet dus als ik een applicatie een set poorten open bijvoorbeeld e-mule de poorten enkel op de server in te stellen.

Wil ik nu pingen, trace'n of VPN'en dan kan ik de server/ip niet bereiken.

ISP: Tiscali via KPN

overzicht:http://www.angelfire.com/theforce/weasel1981

Externe hardware:
Speedtouch 510(i)v4 (Pre 4.2, vóór firmware 4.2 dus)Hij is nu 4.2.7.16.0!
Unex 5 poorts switch

Configuratie server:(domain controller met Routing en RAS)

NIC 1(naar switch
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: Niks
DNS: Niks

NIC 2
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
DNS: 10.0.0.138

Config clients:
IP: via DHCP 192.168.0.2(ik) en 192.168.0.19(vader)
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

Als ik iets ben vergeten op te noemen laat het me A.U.B weten want ik wil graag dit werkend zien voordat ik sterf. :/

Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp!

Spec's PC

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 22:26

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke template gebruik je nu voor de nieuwe firmware 4.2.7.16.0

Gebruik je nu ook de bijbehoorde config tool?
http://www.speedtouch.nl/downloads/510R427_config_01.exe
Of tenminste een goed geconfigureerd template file die je upload naar je speedtouch?
Die werkt voor jouw telefoon netwerk. Ik gok KPN.

Want wat werkt er niet. Waar stuit je op het probleem. Werkt internet niet? of Werkt het LAN niet?

Speedtouch freak

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Of tenminste een goed geconfigureerd template file die je upload naar je speedtouch?
Die werkt voor jouw telefoon netwerk. Ik gok KPN.

Want wat werkt er niet. Waar stuit je op het probleem. Werkt internet niet? of Werkt het LAN niet?
Ik heb ADSL via KPN, abo van Tiscali. Het probleem is namelijk dat alles wel werkt voor gewoon internet+LAN, maar ik weet niet hoe het precies gaat hoe je die SIP-Spoof insteld enz. op de computer want er moet iets van een 255.255.255.255 subnetmasker worden ingevuld op je NIC die aangesloten is op de router(direct) maar dat gaat dan weer niet, dat pakt hij niet. Kan je omzeilen via de regedit en de parameters veranderen. Maar dan pikt hij het nog niet.

Ik ga eens dat tooltje wat je heb uitproberen, eens kijken of het iets kan oplossen.

Ik moet nu werken, ik probeer vanavond wat uit nog als het kan.

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar ik heb even dat tooltje gebruikt(wat voor mij totaal onbekend is overigens, niet gevonden in mijn zoektoch. Maar ik heb nu meteen het externe ip adres in mijn netwerk kaart zitten en hij doet het (!?).

@lSltAlKeR Je bent een held! Hartelijk bedankt! volgens mij is dit wat ik al die tijd zit te zoeken, ik heb al die keren met zoeken niks gevonden en jij doet het in een één post. Hulde! _/-\o_

Spec's PC

Verwijderd

ik ben ook al lange tijd opzoek naar een manier om dit voor elkaar te krijgen. zou je kunnen vertellen hoe je het precies voor elkaar hebt gekregen. :)

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 15:51
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 08:39:
ik ben ook al lange tijd opzoek naar een manier om dit voor elkaar te krijgen. zou je kunnen vertellen hoe je het precies voor elkaar hebt gekregen. :)
De configuratie van nhanssen was goed, behalve dat de NIC in je server waar je de Speedtouch aanhangt het IP moet krijgen wat je van je provider hebt gehad. Dus geen DHCP, maar gewoon vast erin zetten.

Daarnaast moet je in je 200x server bij DNS "doorstuurservers" opgeven, dit zijn de 2 DNS'sen van je ISP.
Op het eerste tabblad kan je opgeven op welke IP adressen je DNS moet "luisteren", hier geef je beide NIC's op... (dus je 192.x.x.x adres en je IP van je ISP).

Let op dat als je via ISA draait, je ook even moet letten op de diverse rules die daarin zitten. Makkelijkste manier om alle verkeer van binnen naar buiten open te zetten is het aanpassen van de Allow Rule in het onderdeel Packet Filters... even op Allow all IP traffic zetten en geen gebruikers restricties erop.

Deze tutorial is ook duidelijk vind ik, alleen is hij voor een config zonder server.

All knowledge is written

Verwijderd

ok nieuwe vraag: is het uberhaupt mogelijk om meerdere pc's op hetzelfde netwerk van internet te voorzien via sip spoofing?

mijn setup: pc1: winxp sp2 ip:10.0.0.1 (<-mijn pc)
pc2: winxp sp2 ip:10.0.0.2
pc3: winxp sp2 ip:10.0.0.3
subnet: 255.255.255.0

internet nu via xs4all basic adsl (2mbit) op een speedtouch 510, nieuwste firmware. single-user modem.

deze pc's en de speedtouch hangen allemaal aan een Linksys SD2005 5-poorts gigabit switch.

hoe en wat moet ik in deze setup aanpassen om ze te laten internetten via sip spoofing? ik heb de sip spoof template voor mn modem.

• wh-vanderpost
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:29:
ok nieuwe vraag: is het uberhaupt mogelijk om meerdere pc's op hetzelfde netwerk van internet te voorzien via sip spoofing?

mijn setup: pc1: winxp sp2 ip:10.0.0.1 (<-mijn pc)
pc2: winxp sp2 ip:10.0.0.2
pc3: winxp sp2 ip:10.0.0.3
subnet: 255.255.255.0

internet nu via xs4all basic adsl (2mbit) op een speedtouch 510, nieuwste firmware. single-user modem.

deze pc's en de speedtouch hangen allemaal aan een Linksys SD2005 5-poorts gigabit switch.

hoe en wat moet ik in deze setup aanpassen om ze te laten internetten via sip spoofing? ik heb de sip spoof template voor mn modem.
In deze situatie is het niet heel makkelijk, eigenlijk is het SIP gebeuren alleen goed bruikbaar als je een server hebt staan met 2 NIC's erin.
In jouw geval (dus gewoon 3 pc's op internet) zou ik gewoon de modem als router configureren en hem in de switch steken.
Zet je de SIP software erop, dan moet hij hoe dan ook aan een NIC (dus niet aan een switch). Dit omdat je het adres, wat normaal op de ETH interface van de modem zit, verlegt naar een NIC in een pc (de server dus).

Ander verhaal, je zegt een single-user modem te hebben, met een netwerk-poort :? Meestal zijn de single-user modems gewoon USB, de modem (router) die jij hebt steek je in de switch. Je zet DHCP aan en laat hem zelf de IP adressen uitdelen aan de Win XP clients.
Zoals het nu staat wil het vrees ik al niet werken, aangezien je een 10.0.0.x IP adres gebruikt waarbij een Class A subnet hoort (dus 255.0.0.0) en niet Class C (255.255.255.0). Zet je de router op DHCP dan ben je zowieso van dit probleem af.

Edit: ik denk dat ik nu een vergissing maak. Welke versie van de 510 heb je? Die met ledjes aan de voorkant of aan de bovenkant??
Deze of Deze?

[ Voor 8% gewijzigd door wh-vanderpost op 21-10-2004 08:58 ]

All knowledge is written

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Ik gebruik Linux, maar dat maakt op zich niet zoveel uit.

Ik heb verscheidene servers draaien.
Eentje met SIP spoof. De andere 2 gebruiken de speedtouch puur als modem, dus het onderhouden van de verbinding wordt door Linux gedaan (PPP).

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
wil geen reclame maken ofzo, maar voor zware adsl vragen is www.adslforum.nl ook erg handig. Ik zat ook te kloten met spoofing, en dat is een goede uitbreiding als tweakers er geen antwoord op heeft om in eerste instantie even te zoeken.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• wh-vanderpost
MetHod schreef op 21 oktober 2004 @ 09:17:
Ik gebruik Linux, maar dat maakt op zich niet zoveel uit.

Ik heb verscheidene servers draaien.
Eentje met SIP spoof. De andere 2 gebruiken de speedtouch puur als modem, dus het onderhouden van de verbinding wordt door Linux gedaan (PPP).
SIP met DHCP is niet nodig he, hij heeft XS4all.. dus een vast IP. Dat IP zet je dan ook gewoon vast in de NIC die je aan je Speedtouch hebt hangen. Scheelt weer een extra factor bij mogelijke problemen.

All knowledge is written

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
heel makkelijk. download configuratie van alcatel, laadt hem in je modem met PPPoA / DHCP Spoofing en zet de gegevens in de betreffende NIC dan statisch inderdaad.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• wh-vanderpost
meelmark schreef op 21 oktober 2004 @ 11:44:
heel makkelijk. download configuratie van alcatel, laadt hem in je modem met PPPoA / DHCP Spoofing en zet de gegevens in de betreffende NIC dan statisch inderdaad.
Ehh.. dan kan je inderdaad een statish IP aan je NIC geven, maar niet je public IP... je zet er dan bijvoorbeeld vast 10.0.0.150 in.

En echt veel zin om de router aan een 2e NIC te hangen zonder SIP_spoof is er niet volgens mij. Je kan em dan net zo goed gewoon in je switch/hub steken.

All knowledge is written

Verwijderd

hey, bedankt voor de reacties :)

wat ik kan doen is het volgende:
ik heb een a7n8x moederbord daar zitten al 2 nics ingebouwd, dus kan ik er een gebruiken voor mn speedtouch510 (dat is de nieuwste versie, met lampje bovenop, 1 utp poort.) en dan de andere naar mn switch waar ook de andere 2 pc's aan hangen. zou dit werken, wanneer ik dan een sip spoof tutorial volg?

• wh-vanderpost
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:25:
hey, bedankt voor de reacties :)

wat ik kan doen is het volgende:
ik heb een a7n8x moederbord daar zitten al 2 nics ingebouwd, dus kan ik er een gebruiken voor mn speedtouch510 (dat is de nieuwste versie, met lampje bovenop, 1 utp poort.) en dan de andere naar mn switch waar ook de andere 2 pc's aan hangen. zou dit werken, wanneer ik dan een sip spoof tutorial volg?
Theoretisch: ja.
Maar wat (en of) je verder in Win XP in moet stellen om hem als router te laten werken weet ik echt niet. Je hebt natuurlijk het standaard "Internet Delen" in XP zitten, maar dat is niet alles.
Ook is er een mogelijkheid om een "Netwerkbrug" te maken tussen die 2 kaarten... alleen moet XP het DNS gedeelte afhandelen en ik weet niet of dat zomaar gaat eigenlijk....

All knowledge is written

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:23
oke ik heb ook een vraag en wordt gestoord

ik heb een tool gehad om me isp ip direct aan me sitecom dc-202 v2 (router) te hangen zodat ik weer game servers kan draaien alles staat goed ingesteld in me router maar die adsl modem is bagger alcatel 500 series

ik had gevonden dat ik hem op dhcp spoofing moest zetten dan lukt internet alles maar dan moet je de wan interface van je router aan die modem koppelen op wat stel ik hem dan in en welk ip subnet mask ensow in de router dus dan he

heb wanadoo adsl lite via kpn
Pagina: 1