Toon posts:

[USB -> RS232] Verloopjes zonder electronica in RS232?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met mijn volgende vraag:

Ik ben DJ en neem altijd mijn laptop mee naar de locatie om te draaien. Mijn laptop zit in een flightcase om beschadigingen en defecten te voorkomen. Ook zit er in de flightcase sinds kort een extern GSM modem ingebouwd. Nu ben ik dus op zoek naar een USB naar RS232 converter kabeltje. Op zich niet zo'n punt, maar ik moet dus een kabeltje hebben waarbij de electronica NIET in de COMpoort aansluitstekker zit, maar ergens in het midden van de kabel ofzo. Dit omdat anders de COMpoort stekker te lang is en dan moet ik de halve case gaan verbouwen, en daar voel ik weinig voor! Wie kan mij hiermee helpen of weet ze ergens te koop? Alvast bedankt!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32
Andere optie is natuurlijk een seriele verlengkabel :) De meesten zijn anderhalve meter lang, maar als je hem zelf soldeeert kan hij precies op lengte natuurlijk :) Gewoon zorgen dat de pinnetjes 1 op 1 gesoldeerd zitten :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:26

Reinier

\o/

Ik dacht ook meteen aan een verlengkabel. Lijkt me de makkelijkste optie. En anders is dit misschien iets?

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.vpi.us/images/usb-serial.jpg

Moet je de 9pins naar 25pins adapter even wegdenken.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:26

Reinier

\o/

Nog een :)

Afbeeldingslocatie: http://assets.twacomm.com/1617579107/product_images/14993.jpg

Klik

Verwijderd

Topicstarter
Heel goed mensen! Ontzettend bedankt voor jullie reactie's, dit is wat ik zocht. Ik weet nu dat ze bestaan, maar weten jullie of ik ze ook ergens in Nederland kan krijgen? En wat ik eigelijk nog liever heb, weten jullie of er losse complete PCB's (printplaatjes) bestaan waar ik dan zelf de USB en telefoonkabel aan kan solderen?