de besturingssystemen xp en windows 2000 hebben de built-in shares C$, admin$ etc, wanneer ik deze share wil benaderen wat natuurlijk alleen gaat met het administrator account lukt dat niet bij een xp systeem
het lukt wel wanneer ik mijn windows 2000 systeem probeer te benaderen, ik doe dit door in de adresbalk \\computernaam\D$ te typen om bijv de D schijf te zien.
de pc vraagt dan om de gebruikersnaam en ww van de administrator.
bij XP professional staat waarschijnlijk iets geblokkeerd in het beveiligingsbeleid maar wat? heb al het mogelijke geprobeert, weet ook zeker dat usernam etc. goed is.
Het systeem komt met de melding:
\\video\D$ is niet toegankelijk
De opgegeven referenties zijn strijdig met een bestaande groep referenties
ik heb een werkgroep en alle pc staan in dezelfde werkgroep, zelf aangemaakte shares werken goed. heppel !!
Het is toch niet zo dat deze admin shares alleen werken in een domein bij xp?
het lukt wel wanneer ik mijn windows 2000 systeem probeer te benaderen, ik doe dit door in de adresbalk \\computernaam\D$ te typen om bijv de D schijf te zien.
de pc vraagt dan om de gebruikersnaam en ww van de administrator.
bij XP professional staat waarschijnlijk iets geblokkeerd in het beveiligingsbeleid maar wat? heb al het mogelijke geprobeert, weet ook zeker dat usernam etc. goed is.
Het systeem komt met de melding:
\\video\D$ is niet toegankelijk
De opgegeven referenties zijn strijdig met een bestaande groep referenties
ik heb een werkgroep en alle pc staan in dezelfde werkgroep, zelf aangemaakte shares werken goed. heppel !!
Het is toch niet zo dat deze admin shares alleen werken in een domein bij xp?