Toon posts:

standaard adminshare

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
de besturingssystemen xp en windows 2000 hebben de built-in shares C$, admin$ etc, wanneer ik deze share wil benaderen wat natuurlijk alleen gaat met het administrator account lukt dat niet bij een xp systeem
het lukt wel wanneer ik mijn windows 2000 systeem probeer te benaderen, ik doe dit door in de adresbalk \\computernaam\D$ te typen om bijv de D schijf te zien.
de pc vraagt dan om de gebruikersnaam en ww van de administrator.
bij XP professional staat waarschijnlijk iets geblokkeerd in het beveiligingsbeleid maar wat? heb al het mogelijke geprobeert, weet ook zeker dat usernam etc. goed is.

Het systeem komt met de melding:
\\video\D$ is niet toegankelijk
De opgegeven referenties zijn strijdig met een bestaande groep referenties

ik heb een werkgroep en alle pc staan in dezelfde werkgroep, zelf aangemaakte shares werken goed. heppel !!

Het is toch niet zo dat deze admin shares alleen werken in een domein bij xp?

Verwijderd

Topicstarter
daar staat een hele hoop over het benaderen van shares, ook mijn probleem? ik heb er misschien overheen gelezen maar kan het niet vinden

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lees het nog eens, ik zal je ietsjes helpen:
Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC.
Ik had hetzelfde probleem; nadat ik op beide machines dezelfde useraccounts had aangemaakt (met dezelfde wachtwoorden) werkte alles zoals ik verwacht.
(Bij mij ging het overigens ook om XP en 2000.)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 14-06-2004 01:04 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 14 juni 2004 @ 01:03:
Lees het nog eens, ik zal je ietsjes helpen:

[...]

Ik had hetzelfde probleem; nadat ik op beide machines dezelfde useraccounts had aangemaakt (met dezelfde wachtwoorden) werkte alles zoals ik verwacht.
(Bij mij ging het overigens ook om XP en 2000.)
Dat stukje had ik gelezen, ik heb op beide pc's exact dezelfde useraccount met psies hetzelfde wachtwoord ook identieke administraters met identiek ww, maar dat wist ik al, ze doelen op win 9x naar een NT achtige pc

had je ook het probleem dat je de adminshare niet aankon dus ik bedoel dan \\computernaam\c$ of \\computernaam\admin$ of kon je de zelf gemaakte shares niet aan? ik kan mijn shares wel aan maar niet de built in adminshare

kortom ik kan mn pc zien, ook de gedeelde mappen, kan deze ook openen.

niet de adminshares die ingebouwd zijn in de pc systemen

Verwijderd

staat op die xp bak niet de firewall aan??? Probeer eens te net use'n. Klinkt raar maar dit was bij mij vaak de oplossing.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

My Computer -> Tools -> Folder Options -> View -> Use SimpleFileSharing

Bovenstaand UITvinken, en de adminshares zijn te benaderen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.