Toon posts:

q-tec 778wr op SpeedTouch 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort adsl en nu ik het geprobeerd het te instaleren maar dit lukt dit niet.
Ik heb een speedtouch 500 adsl modem met daar op aan gesloten een Q-tec 778WR wireless network router. Deze router werkt volgens mij naar behoren ik kan namelijk op alle computers die er op aan gesloten zijn (allemaal draadloos) printen en bestanden op slaan. Nu heb ik de adsl modem er op aan gesloten maar krijg deze via de bijgeleverd software van de kpn niet geïnstalleerd de wizard geeft aan dat er geen ethernet kaart aanwezig is en dat tcp\ip niet goed geconfigureerd is. Ik wil dus graag weten of meerdere mensen dit probleem hebben en of u de oplossing ook weet al vast enorm bedankt (ik heb al met de help desk gebeld van de kpn maar daar wisten ze het ook niet).

Verwijderd

heb je telspliter,wel goed aangesloten,modem gereset ?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was ook het eerste wat ze bij die help desk zijden maar dat zat allemaal goed het lijkt of de router de modem niet herkent

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie stelt voor om EERST het modem te configgen, en vervolgens pas het WiFi gedeelte.

Afgaande op de error; probeer je dat modem wireless te configgen ofzo ? Heb je een (BlackICE) firewall draaien ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 14 juni 2004 @ 10:09:
* Koffie stelt voor om EERST het modem te configgen, en vervolgens pas het WiFi gedeelte.

Afgaande op de error; probeer je dat modem wireless te configgen ofzo ? Heb je een (BlackICE) firewall draaien ?
ja ik probeer inderdaat de modem wireless te configureren maar dat lukt niet ik heb een fire wall draaien maar die had ik tijdens de confuguratie van de modem uit geschakeled volgens mij zou het dan dus moeten werken maar het lukt me dus niet om de modem te configureren

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Het modem moet je instellen op een 10.0.0.x range, terwijl de meeste routers vaak rond 192.168.x.x zitten, vandaar dat de kpn software over zijn nek gaat.

Ik ken helaas de speedtouch 500 niet, maar volgens mij is dat hetzelfde als de 510 toch? In dat geval heb je nog een 2e probleem, je speedtouch is dan namelijk al een router, en dan heb je 2 routers achter elkaar, wat niet gaat werken.

Je kan 2 dingen doen,

1) pptp.ini bij kpn downloaden en in de 500 zetten, in dat geval heb je namelijk een modem, en geen router en kan je in je router gewoon een pptp verbinding opzetten.

2) de speedtouch gewoon als router gebruiken, en de wireless router als Accespiont, dat betekend dhcp uitzetten, alle wireless beveiligingen aanzetten en daarna een kabel van de speedtouch naar de normale poort van de router, ipv de wanpoort.

Enkel, ik ken de speedtouch 500 niet, ga er dus vanuit dat die hetzelfde is als de 510.

Verwijderd

Topicstarter
@ icey ja klopt het is de speedtouch 500 series en daarvan is het inderdaat de 510 dus het is het zelfde _/-\o_ . maar ik kan niet bij de modem kommen met 10.0.0.138 wel kan ik bij de router met 192.168.1.254 als ik daar dan dhcp disabel dan moet ik een default gateway in voeren welk adres moet daar dan kommen (als ik het adres van de modem dus 10.0.0.138 invoer die pakt die niet

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals Icey en ik dus al uitlegd, gooi dat hele WiFi AP er even tussentijd, en ga via een vast netwerk (en dan wel in het juiste subnet) je modem configureren.
Als dat gedaan is, zul je AP en WiFi nog even in 1 en hetzelfde subnet moeten zetten en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
ooke dan ga ik dat maar doen moet ik toch nog kabels gaan trekken en een normaal ethernet kaartje in me pc zetten. in iedergeval bedankt voor jullie hulp

• Icey
Koffie schreef op 14 juni 2004 @ 11:00:
Zoals Icey en ik dus al uitlegd, gooi dat hele WiFi AP er even tussentijd, en ga via een vast netwerk (en dan wel in het juiste subnet) je modem configureren.
Als dat gedaan is, zul je AP en WiFi nog even in 1 en hetzelfde subnet moeten zetten en klaar ben je.
De TS heeft geen Ap, maar een router, 2 routers nu dus... dat maakt het wat ingewikkelder, in geval van een AP was het een kwestie van Speedtouch instellen en AP eraan hangen 8)7

TS:

Speedtouch: 10.0.0.138
q-tech router: 192.168.1.254

Je kan geen 2 'netten' tegelijkertijd op :P

Wat je doet, pleur die hele q-tech eruit, dan sluit je je computer aan op de speedtouch, en herstart je pc (het kan ook naders, maar herstarten is makkelijker voor jou). Als het goed is krijg je nu een ipadres in de range 10.0.0.x (waarschijnlijik 10.0.0.50). Vervolgens kan je met de KPN cd verbinding maken. Doe dat dus ook. Als je nu kan internetten met de speedtouch sluit je die weer af, en pak je de q-tec erbij.

Ikzelf zou niet de routerfunctie van de q-tec gebruiken, maar gewoon de routerfuntie van de speedtouch, die is goed doorontwikkeld.

Nadat de speedtouch goed ingesteld is pak je de q-tec erbij, sluit je die aan en herstart je de pc. Nu kan je als het goed is weer inloggen op de q-tec omdat je een ipadres in de range 192.168.1.x gekregen heb. Log in op de Q-tec router.

Nu pak je je boekje erbij en stel je het volgende in:

- Het ipadres van de router verander je van 192.168.1.254 naar 10.0.0.1 (bijv).
- DHCP zet je helemaal uit, immers krijg je het ipadres van de speedtouch.
- Op de Wan interface kan je alles uitzetten, omdat we dat toch niet gebruiken.

Nu sluit je de speedtouch met een normale kabel aan op 1 van de 4 poortjes van de Q-tec, maar let op NIET de wan poort, die is bedoeld voor een ethernet modem, maar jij heb een ethernet router nu.

Als het goed is krijg je na een reboot een ipadres in de richting van 10.0.0.50, en kan je internetten. Als je nu naar 10.0.0.138 gaat kan je inloggen op de speedtouch, en als je naar 10.0.0.1 gaat inloggen op de q-tec.

Aan te bevelen is om op de Q-tec in te stellen:

- web encryptie aan, wel zo handig... 64 bit is voldoende
- mcadres filtering aan, als hij dit ondersteund
- ssid broadcasting uit, als hij dit ondersteund

Anders kan iedereen op je netwerk ;)

Andere mogelijkheid is pptp.ini uploaden in je speedtouch, dan word het een modem... maar ik denk dat bovenstaande beter is :)

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 14-06-2004 11:23 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Icey schreef op 14 juni 2004 @ 11:12:
[...]

De TS heeft geen Ap, maar een router, 2 routers nu dus... dat maakt het wat ingewikkelder, in geval van een AP was het een kwestie van Speedtouch instellen en AP eraan hangen 8)7
Hoe je het ook bekijkt, dat Q-Tech geval *is* een AP, het heeft tenslotte WiFi onboard ;)
TS:

Speedtouch: 10.0.0.138
q-tech router: 192.168.1.254

Je kan geen 2 'netten' tegelijkertijd op :P
Dat zeg ik net al 2 keer ;)

• Icey
Koffie schreef op 14 juni 2004 @ 11:31:
[...]

Hoe je het ook bekijkt, dat Q-Tech geval *is* een AP, het heeft tenslotte WiFi onboard ;)

True, Jij en ik zien het als 2 losse apparaten, in 1 kastje. Voor de TS is het 1 apparaat waardoor het niet lekker wilt werken met de speedtouch

Dat zeg ik net al 2 keer ;)

Sorry, ik zetten het erbij om mijn uitleg compleet te maken

Verwijderd

Topicstarter
dank je icey ik heb me speed toch nu draaiende maar ik kom met geen mogelijk heid meer op de q-tec router met het 192.168.1.254 adres. ik kon er eerst wel op maar toen ik me dhcp uitschakelde vroeg die om een deafalt gateway hier heb ik het adres van de speedtouch 10.0.0.138 in gevuld toen klapte die er uit de speedtoch was toen ook nog aan gesloten op me computer. nu kom ik niet meer op de q-tec ok als ik de speed toch van me systeem los koppel. ik hoop dat je me nog iets verder kan helpen. _/-\o_

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:30
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:50:
dank je icey ik heb me speed toch nu draaiende maar ik kom met geen mogelijk heid meer op de q-tec router met het 192.168.1.254 adres. ik kon er eerst wel op maar toen ik me dhcp uitschakelde vroeg die om een deafalt gateway hier heb ik het adres van de speedtouch 10.0.0.138 in gevuld toen klapte die er uit de speedtoch was toen ook nog aan gesloten op me computer. nu kom ik niet meer op de q-tec ok als ik de speed toch van me systeem los koppel. ik hoop dat je me nog iets verder kan helpen. _/-\o_
Dan moet je voor het configureren van de q-tec even een statisch ip adres uit de 192.68.1.x range nemen zodat je weer in het subnet zit van de q-tec. De q-tec stel je dan in op de 10.0.0.x range en dan zet je de dhcp op 10.0.0.138.

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op 16 juni 2004 @ 19:57:
[...]

Dan moet je voor het configureren van de q-tec even een statisch ip adres uit de 192.68.1.x range nemen zodat je weer in het subnet zit van de q-tec. De q-tec stel je dan in op de 10.0.0.x range en dan zet je de dhcp op 10.0.0.138.
hoe kan je zoon statisch ip adres in stellen dan en moet ik dan de speed touch aan gesloten laten of niet

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

*zucht* bijna precies hetzelfde verhaal als wat hier hangt is voor jouw van toepassing!

Speedtouch, Spoofing, Windows XP/2003

Je modem spoof configureren. Met bijbehoorende tool afgestemt op de firmware te downloaden van speedtouch.nl

Je moet gewoon eerst die speedtouch transparant maken. Doormiddel van spoofing.

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Je hebt het over de 500 series dan heb je waarschijnlijk neem ik aan het nieuwe model wat je geleverd heb gekregen door KPN begrijp ik. Te checken aan de onderkant van je speedtouch. Modelnummer begint met DSL en ander 3EC en dan heb je spijtig nog het oude model.
Heb je daar bij een groene cd van KPN in leuk Groen kartonnetje bedrukt met het volgende
ADSL
Installatie Ethernet-modem (versie 2.0)
en op de achterkant gedrukt in een klein rechthoekje 84-4019
of

ADSL
Installatie Ethernet-modem Alcatel ST510 (versie 4.2.1)
84-4070

Zijn onwetende mensen die werken namelijk in het distributie centrum in Leidenschendam en niet weten welke cd + handleiding ze bij moeten voegen bij het zogenaamde ADSL doe - het zelf pakket.

Vandaar denk ik dat je problemen ondervind met installatie van het modem! IMHO

Dat geld overgens ook voor Verwijderd in "Speedtouch 510 + ASUS WL500g"

Ben ik sterk van overtuigd.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 16 juni 2004 @ 20:34:
*zucht* bijna precies hetzelfde verhaal als wat hier hangt is voor jouw van toepassing!

Speedtouch, Spoofing, Windows XP/2003

Je modem spoof configureren. Met bijbehoorende tool afgestemt op de firmware te downloaden van speedtouch.nl

Je moet gewoon eerst die speedtouch transparant maken. Doormiddel van spoofing.
ik heb dit tooltje gebruit en de modem transparant gemaakt maar als ik dan de q-tec aan sluit op de modem dan kan ik niet op internet kommen ook kan ik niet op de q-tec kommen me ip adres als ik dan in log is dan 169.254.207.107 en de subnet mask 255.255.0.0

weet je wat ik moet doen :?

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 16 juni 2004 @ 20:56:
Je hebt het over de 500 series dan heb je waarschijnlijk neem ik aan het nieuwe model wat je geleverd heb gekregen door KPN begrijp ik. Te checken aan de onderkant van je speedtouch. Modelnummer begint met DSL en ander 3EC en dan heb je spijtig nog het oude model.
Heb je daar bij een groene cd van KPN in leuk Groen kartonnetje bedrukt met het volgende
ADSL
Installatie Ethernet-modem (versie 2.0)
en op de achterkant gedrukt in een klein rechthoekje 84-4019
of

ADSL
Installatie Ethernet-modem Alcatel ST510 (versie 4.2.1)
84-4070

Zijn onwetende mensen die werken namelijk in het distributie centrum in Leidenschendam en niet weten welke cd + handleiding ze bij moeten voegen bij het zogenaamde ADSL doe - het zelf pakket.

Vandaar denk ik dat je problemen ondervind met installatie van het modem! IMHO

Dat geld overgens ook voor Verwijderd in "Speedtouch 510 + ASUS WL500g"

Ben ik sterk van overtuigd.
ja het is de 510 modem router daar ben ik nu achter en het heeft inderdaat zon leuk groen cdtje er bij

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 21:11
Icey schreef op 14 juni 2004 @ 10:19:
Het modem moet je instellen op een 10.0.0.x range, terwijl de meeste routers vaak rond 192.168.x.x zitten, vandaar dat de kpn software over zijn nek gaat.

Ik ken helaas de speedtouch 500 niet, maar volgens mij is dat hetzelfde als de 510 toch? In dat geval heb je nog een 2e probleem, je speedtouch is dan namelijk al een router, en dan heb je 2 routers achter elkaar, wat niet gaat werken.

Je kan 2 dingen doen,

1) pptp.ini bij kpn downloaden en in de 500 zetten, in dat geval heb je namelijk een modem, en geen router en kan je in je router gewoon een pptp verbinding opzetten.

2) de speedtouch gewoon als router gebruiken, en de wireless router als Accespiont, dat betekend dhcp uitzetten, alle wireless beveiligingen aanzetten en daarna een kabel van de speedtouch naar de normale poort van de router, ipv de wanpoort.

Enkel, ik ken de speedtouch 500 niet, ga er dus vanuit dat die hetzelfde is als de 510.
offtopic:
Heb jij een linkje voor me dan dat die router functionaliteit eruit haalt? Ik na de speedtouch 510 een betere vpn router staan die ik wil gebruiken.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:14:
[...]

ja het is de 510 modem router daar ben ik nu achter en het heeft inderdaat zon leuk groen cdtje er bij
ja welke :? :/ 84-4019 of 84-4070 met welke Speedtouch 510
Revisie 4.0 of 4.2

84-4019 is voor de 4.0 en 84-4070 4.2 dat snappen ze bij KPN zelf niet eens.

Antwoord op andere vragen:

Ja je netwerk verbinding opnieuw aan en uit gooien 8)7
Gok dat je XP gebruikt

Die heeft nog de oude IP instellingen gewoon "herstellen" klikken in netwerkverbindigen

[ Voor 23% gewijzigd door lSltAlKeR op 16-06-2004 21:47 ]

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Dubbelpost :| |:(

[ Voor 111% gewijzigd door lSltAlKeR op 16-06-2004 21:49 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1