Toon posts:

Win 2000 server NAT probleem voor een FttD inbelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eerste post hier en volgens mij ook wel een redelijk a-relaxte... Ten eerste heb ik het forum van top tot teen al afgestruind naar de oplossing, maar nergens kon ik het vinden...

Het volgende. Ik heb een server gebouwd met win 2000 adv. server sp4 en ik heb een tweede computer die als client dient met win xp. Beide computers zien elkaar en zitten dezelfde werkgroep. Verder dient de server als DHCP en DNS server voor de client en forward DNS requests naar de DNS servers die de server weer gebruikt :) Ook gecontroleerd op de client en dat werkt.

NAT (die translatie van ip adressen en alles) werkt voor mijn netwerkje op mijn kamer met het netwerk wat we hier op het hof in Delft hebben liggen. Nu wil ik eigenlijk mijn inbel verbinding ook NAT-en. Dat is de enige manier volgens mij om met gebruik van win 2000, je internet via nat te sharen... (ik wil dus NIET gebruik maken van ICS of winroute) Hier komt dus het probleem om de hoek. Om dit te doen moet je dus via RRAS bij router interface een demand dial interface aanmaken. Nu lijkt dit ongeveer op het aanmaken van een normale inbelverbinding. Maar als ik het op deze manier doe. Dan geeft hij de melding "Your computer and the remove computer could not agree on PPP control protocols" als ik met die RouterInterface (inbelverbinding) probeer te verbinden. Terwijl hij dat dus prima doet als ik gewoon zelf op de standaard manier die inbelverbinding maak in windows...

Ik heb gelezen dat deze error kon komen als je negotiate multi-link for single link connections hebt aanstaan. Dus ook dit heb ik geprobeerd uit te zetten bij die aangemaakt demand dial router interface. Echt allemaal verschillende soorten heb ik geprobeerd.. Maar niks helpt. Het stomme is dat dit allemaal wel gewoon aanstaat bij die normale inbelverbinding en dat hij het daar gewoon prima doet.

Als iemand een win 2000 server draait op zo'n FttD complex en daarbij ook de server gebruikt als router voor clients erachter. PLEASE oh PLEASE help me hier dan mee :)