Toon posts:

regeling pomp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de 12V pompen die nu te verkrijgen zijn te regelen via eenzelfde soort regeling als je ook voor de ventilatoren kan krijgen. Mijn doel is het regelen van de waterstroom om zodoende dan de koeling over de processor te sturen. O-)

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:01

JWR

Lijkt me onzinnig om dat te doen :/ .
Een pomp die max draait is al niet hoorbaar,
waarom dan gewoon niet de max uit je pomp halen?

Verwijderd

Ja, dat is mogelijk, zoals hier uitgebreid te lezen is in de specs van deze pomp: http://www.dangerden.com/mall/Pumps/dd12vd4.asp

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar ik denk dat de energieopname beinvloed wordt door de flow over de processor, e.g. minder flow minder koeling en andersom. Via een temperatuur zensor en een flow regelaar (die de volts over de pomp regelt) is dan de processor op een vaste waarde in te regelen denk ik?

Verwijderd

Ja, zoiets, alleen zul je wel rekening moeten houden met het vermogen. De meeste fancontrollers zijn niet op het vermogen van pompen berekend.
Zie Fan controller: hardware-matig+temp. controlled voor een paar fanschema's als voorbeeld.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. het is al gebleken dat de verschillen tussen b.v een 600 liter per uur en een 1200 liter per uur bijna niet te merken is... Ik denk dus ook dat dit een beetje verspilde moeite is.. Het openemen vermogen van water is dus zo groot dat je het eigenlijk niet gaat merken en daardoor ook niet gaat werken, verder is er natuurlijk het nut.. Bij een luchtkoeling wordt het gedaan omdat een luchtkoeling herrie maakt... een waterkoeling doet het niet...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
apen-nootjes schreef op 14 juni 2004 @ 14:13:
Mja.. het is al gebleken dat de verschillen tussen b.v een 600 liter per uur en een 1200 liter per uur bijna niet te merken is... Ik denk dus ook dat dit een beetje verspilde moeite is.. Het openemen vermogen van water is dus zo groot dat je het eigenlijk niet gaat merken en daardoor ook niet gaat werken, verder is er natuurlijk het nut.. Bij een luchtkoeling wordt het gedaan omdat een luchtkoeling herrie maakt... een waterkoeling doet het niet...
Behalve bij blokjes die van veel head/kracht houden (rbx, ww cascade enz) daar scheelt het wel wat bij, daarom ga ik ook een hydor l20 kopen ipv sicce micra 400l/u (ik ga de ww clonen dus)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Prima het is dus mogelijk om de water flow te regelen. Ik wilde deze mogelijkheid gebruiken voor de cold loop van mijn externe peltier waterkoeling, bedankt.
Pagina: 1