"Error 99" Eos 300D i.c.m. Sigma "28-300"

Pagina: 1
Acties:

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Sommige oudere modellen van de Sigma 28-300mm lens kunnen deze foutmelding geven op de 300D. Er schijnen lijsten met serienummers te rouleren waaraan je kunt zien of jou lens hier wel of geen last van zal hebben.
Weet iemand waar deze lijst te vinden is?
Dit i.v.m. spoedige aankoop van een 300D.
Ik heb het inet al doorgespit, ik kan alleen op de Duitse www.sigma-foto.de lezen dat als je lens in die lijst staat, in aanmerking komt voor een gratis upgrade.
Zie http://www.sigma-foto.de/kompatibel_canon.html
Mijn lens staat er tussen... Maar ze spreken er hier ook weer over dat dit NIET geldt voor lenzen vanaf 2001.... Ik heb dus net zo'n grens geval.
Ik ben in bezit van de 2e serie van Sigma, betreft een 28-300 met "zoom-lock".

Wie o wie heeft er info?

[ Voor 5% gewijzigd door Patten op 14-06-2004 00:20 ]

Carpe Diem

Verwijderd

http://www.sigma-benelux.nl/
Linksonder staan telefoon-, faxnummer en e-mail adres...
:X

• Patten
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 01:48:
http://www.sigma-benelux.nl/
Linksonder staan telefoon-, faxnummer en e-mail adres...
:X
Mail naar Sigma is allang onderweg.....
Ik heb het volgende nog uit een Duits forum:

...alsoo...ich habe gerade mit Sigma telefoniert und die sagten mir ich soll es einschicken und es wird kostenlos umgerüstet...alle Objektive mit der Serien-Nr. ab 201xxyy hätten keine Probleme...

http://www.dslr-portal.de/forum/viewtopic.php?t=498

Als bovenstaande klopt zal ik geen problemen ondervinden.

Carpe Diem

Verwijderd

M'n zwager had hetzelfde probleem met een vrij oude 28-200 van Sigma, toen het probleem net een beetje bekend werd in de diverse fora. Sigma Duitsland en nog een ander land gaven op de site aan kosteloos te upgraden/patchen, maar Sigma Benelux wilde wel geld ervoor rekenen (ca. EUR 50 ofzo).
Uiteindelijk heb ik het objectief voor ze bij Sigma afgeleverd en bij het afhalen bleek er een factuur van EUR 0,00 bij te zitten.
Dit is alweer wat maandjes terug, dus weet ik niet of ze nog steeds dezelfde policy hebben.

• Patten
Reactie van Sigma op mijn mail:

Geachte heer/mevrouw,

1) Het is mogelijk dat uw objectief van nieuwe elektronica moet
worden voorzien. Dit is o.a. afhankelijk van de ouderdom van het objectief, het serienummer etc. Wij verzoeken het objectief via uw plaatselijke fotohandelaar op te laten sturen met duidelijke vermelding van het type camera waar het objectief op wordt gebruikt. Tevens verzoeken wij om een kopie van het aankoopbewijs en garantiebewijs bij te voegen. Indien hieruit blijkt dat het objectief niet langer dan 3 jaar geleden werd aangeschaft zullen wij voor een kostenloze aanpassing zorgen. Tevens dient het objectief via Sigma Benelux B.V. te zijn geleverd. Mocht het objectief langer dan 3 jaar geleden zijn aangeschaft dan brengen wij voor deze aanpassing 45,00 euro (excl. BTW) in rekening. Het is mogelijk dat uw fotohandelaar dit bedrag verhoogd met bijvoorbeeld de gemaakte portokosten etc. Hierop hebben wij geen enkele invloed en wij raden u aan dit vooraf met uw fotohandelaar te bespreken. Na de aanpassing van objectief is deze zowel voor de digitale maar blijft ook voor de analoge (35mm) camera’s geschikt.

2) Uw objectief is helaas niet aan te passen aan de door u
opgegeven camera.
Dit kan de volgende oorzaken hebben:
a) Het objectief heeft functies die mechanisch worden bediend (bijv. diafragma).
b) de benodigde elektronische onderdelen zijn helaas niet (meer) beschikbaar.

Voor uw objectief is 1 van toepassing.

Met vriendelijke groet,

Sigma Benelux B.V.

Mijn lens is van april 2002, dus ruim binnen de 3 jaar. Ik ga eerst de Eos kopen, en als de lens "gek" gaat doen dan laat ik hem wel opnieuw chippen.

Carpe Diem

• Patten
Vanmiddag mijn lens getest, 300 plaatjes geschoten en geen error gezien. Ik geloof het nu wel.

Carpe Diem

Pagina: 1