Ik heb een Woofertje 10" van het merk Pyramid het is het type: Phase III W102 en hij is geloof ik 125RMS/250Max.. Ik kan nergens vinden hoeveel liter het kistje moet zijn zonder baspijp en wil graag het beste geluid eruit halen ik hang er een brug van 150 watt achter en ik hoopte dat iemand mij kan helpen
faq gelezen, search gebruikt?, naar mij wete is er genoeg info hierover te vinden
uhuuummm
Verwijderd
Een gesloten kist is niet zo kritisch met de liters. Bouw gewoon een kist met de grootst acceptabele maten. Hoe groter de kist hoe meer SPL.
een standaard woofertje van 10"kan je gewoon in een kant er klare kist van 18 liter oid steken. Maak er een knappe terminal in, en er gewoon van uitgaan dat het best leuk gaat klinken.
Zoniet: bandpass kist maken met een grote linker kamer 50liter en die speelt een kleinere ruimte in, die is 35 liter, poort hem af op 27 hz ofzo.
Luister naar het resultaat, en schrik ervan hoe klein je kofferbak eigenlijk is
M.A.W. de laatste optie zal je de meeste druk op gaan geven, maar je gaat er ook je kofferbak mee verliesen.
It's up to you.
Gesloten kist: Strak dynamisch Nadeel: minder rendament, en je hoort het als je je sub aan het wegblazen bent.
Ported: Slaat harder, soms dieper, geeft veel meer druk als zen gesloten broer,
nadeel: die heeft ie ook, bij hoge volumes wordt ie ongecontroleerd, gaat klapperen, en uiteindelijk kom je er te laat achter dat je net bezig was om hem kapot te laten klappen, want dat hoor je in een bandpass behuizing heel slecht,
Suc6
Zoniet: bandpass kist maken met een grote linker kamer 50liter en die speelt een kleinere ruimte in, die is 35 liter, poort hem af op 27 hz ofzo.
Luister naar het resultaat, en schrik ervan hoe klein je kofferbak eigenlijk is
M.A.W. de laatste optie zal je de meeste druk op gaan geven, maar je gaat er ook je kofferbak mee verliesen.
It's up to you.
Gesloten kist: Strak dynamisch Nadeel: minder rendament, en je hoort het als je je sub aan het wegblazen bent.
Ported: Slaat harder, soms dieper, geeft veel meer druk als zen gesloten broer,
nadeel: die heeft ie ook, bij hoge volumes wordt ie ongecontroleerd, gaat klapperen, en uiteindelijk kom je er te laat achter dat je net bezig was om hem kapot te laten klappen, want dat hoor je in een bandpass behuizing heel slecht,
Suc6
[ Voor 30% gewijzigd door Banshee op 13-06-2004 23:50 ]
Idd..
18mm mdf, gesloten, litertje of 30, dempen met fiberfill spul.
18mm mdf, gesloten, litertje of 30, dempen met fiberfill spul.
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Is het niet omgekeerd ? hoe groter de kist, hoe dieper de sub speelt, maar dit gaat toch ten koste van de SPL ?Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 23:40:
Een gesloten kist is niet zo kritisch met de liters. Bouw gewoon een kist met de grootst acceptabele maten. Hoe groter de kist hoe meer SPL.
Als een sub dieper speeld heeft ie in het diepe toch meer SPL als een sub die minder diep speeltVerwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:16:
[...]
Is het niet omgekeerd ? hoe groter de kist, hoe dieper de sub speelt, maar dit gaat toch ten koste van de SPL ?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Pagina: 1