[CPU] CPU-Gebruik soms enorm hoog bij standaard toepassingen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 22:33
Ik heb de laatste maand last van een vreemd probleem, namelijk dat de cpu-gebruik bij sommige standaard toepassingen zoals internet explorer of flashfxp/leechftp soms opeens stijgen naar 90-95%. Ik kwam hier eerst achter toen ik inlogde bij hotmail, ik had mijn mailtjes gelezen en was een kwartiertje iets anders aan het doen terwijl hotmail nog aan stond. Ik merkte dat mijn pc opeens erg traag werd en de temperatuur steeg tot rond de 60C terwijl ik enkel aan het rondsurfen was. Ik drukte op ctrl+alt+del en zag bij taakbeheer dat het process "iexplore.exe" 90-95% cpu gebruikte. Ik sluitte het af, het bleek mijn hotmail te zijn.

Ik dacht eerst dat het aan hotmail zelf lag, maar later kreeg ik precies hetzelfde bij een radio-stream via internet explorer. Na een kwartier/half uurtje gebruikte de stream ongeveer 95% CPU waardoor mijn systeem extreem traag werd en de cpu enorm heet. Als laatste had ik het gisteren nog met leechftp bij het uploaden van enkele bestanden, ik zag dat leechftp na 5 min 95% cpu gebruikt. Ik vraag me af waar dit aan kan liggen, iemand enig idee?

ps. het gaat hier om een athlon xp 2000+ systeem met windows xp.

[ Voor 4% gewijzigd door Hi-Sintar op 13-06-2004 23:05 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Al gecheckt op spyware /virussen?

Kijk eens met HijackThis

[ Voor 30% gewijzigd door Haan op 13-06-2004 23:06 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hi-Sintar
Ik run regelmatig Spybot Search & Destroy en Adaware en heb altijd op de achtergrond NAV en een firewall draaien, lijkt me onwaarschijnlijk dat het door spyware of een virus wordt veroorzaakt. Ik zal proberen om een keer een log te maken met Hijackthis als het probleem zich weer voordoet (is trouwens tot nu toe 4x voorgekomen binnen 3-4 weken tijd, dus erg vaak gebeurt het niet).

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

...

[ Voor 90% gewijzigd door NBK op 13-06-2004 23:15 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

jah heb je xp ?
heb ik ook gehad ff taakbeheer booten
kijk wat er zo druk bezig is, bij mij was dit de explorer
dus taakbeeingigen, ging alles weg, weer opnieuw via starten explorer geboot

maar aangezien ik tog toe was aan een reboot (had te veel runnen)
heb ik dit gedaan nooit meer last van gehad

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Lees ik goed dat de symptonen alleen voorkomen bij programma's die gebruik maken van internet? Dan zou ik in ieder geval in die richting zoeken.
ik hou het voorlopig bij spyware oid

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hi-Sintar
UX-NL, het is niet explorer, het is internet explorer. Het kwam tot nu toe inderdaad voor bij applicaties die gebruik maken van het internet. Ook is het bij mij vaak zo dat wanneer ik idle ben (niet rondsurf, niets download/upload) DUMeter vaak aangeeft dat ik download met 7.2/8kB sec (terwijl ik 100% zeker ben dat ik zelf niets aan het downloaden ben, ook geen windows update of andere update oid. Heb vele malen taakbeheer gechecked voor processen die dit konden veroorzaken maar nooit iets gevonden). Ik weet niet of dat iets met dit te maken heeft. Maar nu vraag ik me af, mocht het spyware zijn, wat doet die spyware dat zo'n grote CPU-gebruik veroorzaakt?

Verwijderd

Downloaden en uploaden als je niets doet?!

Miscchien een stomme opmerking.... maarre... heb jij toevallig niet kazaa, Edonkey, Gnutella of iets anders geinstalleerd?!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF heeft dit met PMG te maken?

WOS als je software vermoedt, OM als je hardwareproblemen ziet.

Mijn beste gok (want bij gebrek aan duidelijke specs kan ik niet meer dan een gok wagen) is dat ofwel je niet de juiste chipset drivers hebt geinstalleerd, danwel dat DMA niet aanstaat.

Maar sowieso is deze topicstart onder de maat en voldoet niet aan de eisen die in het PMG Beleid geformuleerd zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.