Ik heb de laatste maand last van een vreemd probleem, namelijk dat de cpu-gebruik bij sommige standaard toepassingen zoals internet explorer of flashfxp/leechftp soms opeens stijgen naar 90-95%. Ik kwam hier eerst achter toen ik inlogde bij hotmail, ik had mijn mailtjes gelezen en was een kwartiertje iets anders aan het doen terwijl hotmail nog aan stond. Ik merkte dat mijn pc opeens erg traag werd en de temperatuur steeg tot rond de 60C terwijl ik enkel aan het rondsurfen was. Ik drukte op ctrl+alt+del en zag bij taakbeheer dat het process "iexplore.exe" 90-95% cpu gebruikte. Ik sluitte het af, het bleek mijn hotmail te zijn.
Ik dacht eerst dat het aan hotmail zelf lag, maar later kreeg ik precies hetzelfde bij een radio-stream via internet explorer. Na een kwartier/half uurtje gebruikte de stream ongeveer 95% CPU waardoor mijn systeem extreem traag werd en de cpu enorm heet. Als laatste had ik het gisteren nog met leechftp bij het uploaden van enkele bestanden, ik zag dat leechftp na 5 min 95% cpu gebruikt. Ik vraag me af waar dit aan kan liggen, iemand enig idee?
ps. het gaat hier om een athlon xp 2000+ systeem met windows xp.
Ik dacht eerst dat het aan hotmail zelf lag, maar later kreeg ik precies hetzelfde bij een radio-stream via internet explorer. Na een kwartier/half uurtje gebruikte de stream ongeveer 95% CPU waardoor mijn systeem extreem traag werd en de cpu enorm heet. Als laatste had ik het gisteren nog met leechftp bij het uploaden van enkele bestanden, ik zag dat leechftp na 5 min 95% cpu gebruikt. Ik vraag me af waar dit aan kan liggen, iemand enig idee?
ps. het gaat hier om een athlon xp 2000+ systeem met windows xp.
[ Voor 4% gewijzigd door Hi-Sintar op 13-06-2004 23:05 ]